Tvillingdetektiverna

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Tvillingdetektiverna

Inlägg av manter »

Jag har en hel packe Svenska Serier hemma som jag inte kollat på väldans många år(kanske dags nu hehe)men jag minns att jag blev imponerad av Dix Dogfight som är en proffsig satirisk höjdarserie-annars var det övervägande halvkassa serier men många väldigt bra oxå-från det ena till det andra apropå kassa serier så håller jag just nu på att införskaffa alla"TVILLINGDECKARNA"som ju inte är nån höjdarserie heller direkt hehe-Detta beror på att jag för några år sen fick för mig att läsa en gammal Tvillingdetektiverna inköpt på 50-talet(Jag var något yngre dåförtiden hehe)Detta resulterade i flera lästa av dessa böcker och vidare i det att jag köpte alla Wahlströms Tvillingdetektiv-böcker-Sedan upptäckte jag att 1:a boken kom redan 1944- TVILLINGDETEKTIVERNA som jag oxå lyckades få tag i och sedan DET FÖRSVUNNA MANUSKRIPTET(1944) och CIRKUS BABBINI(1945)och 2:a upplagan av KLAS OCH GÖRAN VID FILMEN(1954)Så i nuläget fattas bara HUBERT SOM REPORTER som verkar helt hopplös att få tag i men om någon här skulle ha nåt ex. till salu hör väldigt gärna av er till mig-GOTT NYTT ÅR o Fortsättning Tillönskas Alla(Det kan ju i vart fall inte bli sämre än detta uschliga 2020)

/Ny tråd och flytt. Admin
manter
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mikael Grahn och hans serier

Inlägg av Wakuran »

manter skrev:Jag har en hel packe Svenska Serier hemma som jag inte kollat på väldans många år(kanske dags nu hehe)men jag minns att jag blev imponerad av Dix Dogfight som är en proffsig satirisk höjdarserie-annars var det övervägande halvkassa serier men många väldigt bra oxå-från det ena till det andra apropå kassa serier så håller jag just nu på att införskaffa alla"TVILLINGDECKARNA"som ju inte är nån höjdarserie heller direkt hehe-Detta beror på att jag för några år sen fick för mig att läsa en gammal Tvillingdetektiverna inköpt på 50-talet(Jag var något yngre dåförtiden hehe)Detta resulterade i flera lästa av dessa böcker och vidare i det att jag köpte alla Wahlströms Tvillingdetektiv-böcker-Sedan upptäckte jag att 1:a boken kom redan 1944- TVILLINGDETEKTIVERNA som jag oxå lyckades få tag i och sedan DET FÖRSVUNNA MANUSKRIPTET(1944) och CIRKUS BABBINI(1945)och 2:a upplagan av KLAS OCH GÖRAN VID FILMEN(1954)Så i nuläget fattas bara HUBERT SOM REPORTER som verkar helt hopplös att få tag i men om någon här skulle ha nåt ex. till salu hör väldigt gärna av er till mig-GOTT NYTT ÅR o Fortsättning Tillönskas Alla(Det kan ju i vart fall inte bli sämre än detta uschliga 2020)

Som av en händelse togs Tvillingdetektiverna upp alldeles nyligen på forumet...

viewtopic.php?f=11&t=86&start=624
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Mikael Grahn och hans serier

Inlägg av K-E Lindkvist »

manter skrev:Jag har en hel packe Svenska Serier hemma som jag inte kollat på väldans många år(kanske dags nu hehe)men jag minns att jag blev imponerad av Dix Dogfight som är en proffsig satirisk höjdarserie-annars var det övervägande halvkassa serier men många väldigt bra oxå-från det ena till det andra apropå kassa serier så håller jag just nu på att införskaffa alla"TVILLINGDECKARNA"som ju inte är nån höjdarserie heller direkt hehe-Detta beror på att jag för några år sen fick för mig att läsa en gammal Tvillingdetektiverna inköpt på 50-talet(Jag var något yngre dåförtiden hehe)Detta resulterade i flera lästa av dessa böcker och vidare i det att jag köpte alla Wahlströms Tvillingdetektiv-böcker-Sedan upptäckte jag att 1:a boken kom redan 1944- TVILLINGDETEKTIVERNA som jag oxå lyckades få tag i och sedan DET FÖRSVUNNA MANUSKRIPTET(1944) och CIRKUS BABBINI(1945)och 2:a upplagan av KLAS OCH GÖRAN VID FILMEN(1954)Så i nuläget fattas bara HUBERT SOM REPORTER som verkar helt hopplös att få tag i men om någon här skulle ha nåt ex. till salu hör väldigt gärna av er till mig-GOTT NYTT ÅR o Fortsättning Tillönskas Alla(Det kan ju i vart fall inte bli sämre än detta uschliga 2020)

Om du bara vill läsa boken så återutgavs den 1961 som Dubbelgångar-mysteriet (nr 1074). Men jag antar att det är komplettspöket som hemsöker dig... [;)]

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Mikael Grahn och hans serier

Inlägg av manter »

Jomenvisst Jag är hemsökt av komplettspöket haha-Har förstås"Dubbelgångar-mysteriet"där storyn är i princip densamma(snudd på identisk)enligt Tvillingdetektivernas hemsida(www.monsterashistoria.se/tvillingdetektiverna.htm)) Fast det är ju en härlig vintage-känsla att bläddra i finare gamla böcker oxå
manter
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Tvillingdetektiverna

Inlägg av Wakuran »

Hmmm. Man kan tydligen läsa en ganska okänd TD-serie på fansidan...

http://www.monsterashistoria.se/serietidning.htm
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Tvillingdetektiverna

Inlägg av manter »

Mysteriet med Spökhuset(Publicerad i Killarnas Kalender 1983)
manter
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tvillingdetektiverna

Inlägg av Wakuran »

manter skrev:Mysteriet med Spökhuset(Publicerad i Killarnas Kalender 1983)

"I would have gotten away with it too, if it weren't for you meddling twins and your stupid snob."
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar