Sience Fiction-pocketserier

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
O_Thunder
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 02:44
Ort: Sverige
Kontakt:

Sience Fiction-pocketserier

Inlägg av O_Thunder »

Finns det någon här som har något sådär kompletta samlingar av följande pocketserier? Tänkte ifall någon orkade hjälpa mig med en lista över numren, med nummer i ordningen, namn och författare, det skulle underlätta samlandet endel!

Rymdböckerna (Wennerbergs)
Sience Fiction-serien (Lindfors/Regal)
Olof Möller - Jaktrymdskepp X12 (Regal)
De överlevande (Winthers)
Lindqvist LP Pocket (
Saturnus (B. Wahlströms)
Kosmos (B. Wahlströms)

Är det dessutom någon som kan tipsa om fler pocketserier eller har några böcker att sälja så är mail välkomna.. :)
Rymden vårt öde
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Jag vet inte om du tittat på dem, men bland de snyggaste SF-serierna är Galaxy, Häpna och Atomboken från 1950/60-talet. Dessa kan man köpa årgångsvis på tradera, inte särskilt dyra.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hur kan ett inlägg där jag säger att jag skulle akta mig vara förtal? Jag inte bara skulle akta mig för denne säljare utan gör det också, det är inte förtal utan fakta. Vad du aktar dig för är inte heller förtal, utan bara fakta. Jag tycker O Thunder (coolt namn förresten, lite Thor från Marvel över det) har rätt att få veta att en av säljarna ibland gör misstag, eller råkar ha kunder som gör misstag.

Om jag säger att jag aldrig skulle köpa en Kalle Anka är detta förtal? Om jag säger att jag aldrig skulle köpa från en viss säljare är detta förtal? Nej, nej och åter nej, det är bara fakta om vad jag skulle göra eller inte göra. Med andra ord "get your facts straight" innan du påstår saker.

Sorry att denna post blev OT.


Edit:
Plockade bort ett par inlägg. Back To Topic.
/Shiverbones


EDIT: Mitt första inlägg i denna tråd var väl knappast OT? Oavsett vem du handlar från O Thunder, hoppas du hittar vad du söker.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Inte mycket intresse här kanske men jag fick hem Authentic science fiction 33-38 (1953) ifrån ebay.uk idag! Detta är mina första sex i denna serie och jag vet inte om det blir fler men kul läsning blir det hursomhelst! =)
With great powers comes great responsibility.
Skriv svar