Loppisfynd! Böcker och trycksaker

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Loppisfynd! Böcker och trycksaker

Inlägg av Robrocker »

Jag gick där och letade serier men hittade bara en massa Fantomen och Seriemagasinet från 70- och 80-talet, även högen med hundratals Hemmet Journal från tidigt 70-tal bläddrade jag igenom och drömde om att göra serietidningsfynd där någonstans men ingenting fann jag. Däremot hittade jag 10st SF-pocketar från USA (60- och 70-tal) i kanonskick! 1kr/st blev priset, perfekt sommarläsning. Bara antologier med blandade författare som Ray Bradbury, Isaac Asimov, Heinlein och A.E. Van Vogt..Det kallar jag fynd! inte för att värdet är jättehögt men för att det passar mig perfekt.[:o)]
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Nästan den trevligaste typen av fynd. =)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Heinlein går ibland för hundratals kronor på Tradera.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
swinging90
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 01 mar 2010, 15:57

Re: Loppisfynd! Böcker och trycksaker

Inlägg av swinging90 »

Jag har inte hittat några megafynd för flera hundra kronor men jag har hittat ett antal tidningar som är värda ungefär 70 spänn styck.

I somras sålde min familj lite grejer på loppis och vi hade en kartong fylld med olika serietidningar. Det var då en man som gick fram och tillbaks till kartongen och tog upp samma tidning för att sedan lägga tillbaks den. Efter den tredje eller fjärde gången han hade gått slog det mig att han kanske var en seriesamlare och jag möjligtvis hade en antikvaritet. Jag gick fram och kollade och fann att jag hade ett nytryck nummer av den första Kalle Anka tidningen. Jag läggde undan tidningen ifall den kanske var värd någonting.
Men när jag sedan kollade upp det fick jag reda på att den inte alls var så värdefull som jag trodde utan den var värd 20 kronor... eftersom det var ett nytryck. ...Snyft... jag som hade hoppats på några hundralappar.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: Loppisfynd! Böcker och trycksaker

Inlägg av Olof Gustafsson »

swinging90 skrev:Jag har inte hittat några megafynd för flera hundra kronor men jag har hittat ett antal tidningar som är värda ungefär 70 spänn styck.

I somras sålde min familj lite grejer på loppis och vi hade en kartong fylld med olika serietidningar. Det var då en man som gick fram och tillbaks till kartongen och tog upp samma tidning för att sedan lägga tillbaks den. Efter den tredje eller fjärde gången han hade gått slog det mig att han kanske var en seriesamlare och jag möjligtvis hade en antikvaritet. Jag gick fram och kollade och fann att jag hade ett nytryck nummer av den första Kalle Anka tidningen. Jag läggde undan tidningen ifall den kanske var värd någonting.
Men när jag sedan kollade upp det fick jag reda på att den inte alls var så värdefull som jag trodde utan den var värd 20 kronor... eftersom det var ett nytryck. ...Snyft... jag som hade hoppats på några hundralappar.

Kul historia :) VÄLKOMMEN TILL FORUMET! [:o)]
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Loppisfynd! Böcker och trycksaker

Inlägg av Kung Orne I »

Om det INTE hade varit nytrycket hade det ju inte direkt varit hundralappar det varit frågan om...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Skriv svar