BoJustBo ny moderator!

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Ellingen »

Det kändes som det var hög tid att förstärka staben så det gör mig därför glad att hälsa BoJustBo varmt välkommen som ny moderator. [:)]
Ytterligare en som ni kan fråga om nya forumet inte funkar som det ska.

/Ellingen
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Agentum »

Han får väl presentera sig, jag har sett namnet i trådarna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av RioGrande »

Det tycker jag låter bra. En person som jag hittills enbart associerat med gott humör och genuint serieintresse. Grattis och lycka till.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av BoJustBo »

Ja, ska man ta och göra en riktig introduktions post då kanske.
Mitt namn är Bo, en go göbbe från göteborg som läser serier i stort sätt varje dag, men fram tills nydligen aldrig sett mig själv som serie tecknare. Gick två år i konst skola för akryl måleri men spenderade ett av åren nästan helt med tusch och akvarell teckning. Har för närvarande atelje där jag gör mycket av min fruktansvärda konst.
Ja vad kan man säga, när ingen gör det man gillar lokalt får man göra det själv. Jag gillar att skapa tillsammans med folk, men det är lite svårt att hitta folk vars tanke sätt klickar med mina egna.

Andra intressen är film, musik (progressiv rock är huvud genren, men jag gillar det mesta som inte handlar helt om tunga beats) och skönlitteratur som inte fokuserar på karaktärer utan istället på känsla, beskrivning osv. Samma med all media egentligen, tre dimensionella karaktärer intresserar mig inte.
Gillar ävan historia men är inte särskilt påläst på något specifikt ämne.

Hade faktiskt ett konto här för många år sedan som jag kanske postade med 2 eller 3 gånger men nosade mest runt ibland fram tills sommaren förra året då jag såg mycket intressant jag ville ta del av. Sedan blev jag kvar och än har jag inte gjort bort mig allt för mycket ;)

edit: kanske dags att skaffa en mindre aggressiv avatar nu när man ska representera forumet?
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Agentum »

vad för serietyper föredrar du?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av BoJustBo »

Sci-fi eller historiskt.
Gillar starkt 2000 ad, gamla serie antologier på sci-fi, skräck och krigs tema från 50 till 70-talet.
Även ett stort fan av äventyrs seriestrippar.
Non-fiction serier har jag visserligen inte läst så mycket av men gillar verkligen Rick Geary's "True Crime" saker.

Vad gillar jag inte? Romantik serier, vardags realistiska humor serier. Elvis (den serien får sin egen kategori.)
Långkalsong serier (superhjältar allså.) vilket inte stoppar mig från att läsa dom när det är bra författare och tecknare som gjort dom, jag bara inte gillar konceptet.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Agentum »

aha ok, då har vi en del gemensamt iaf, engelska serier som ju ofta är sci-fi gillar jag mycket och horror och Crime en hel del från 40-50tal, men jag går lite längre fram till Warrentidningarna där.

Superhjältar är svårt för många på dena sida Atlanten för kan man inte svälja konstiga kostymer som syns massor och mest verkar vara ivägen och rentav korkade at använda kan man kanske helöler inte se berättelsen under.
Det har ju länge varit så i USA att om du skriver serier så var du för at få berätta DIN historia tvunget göra det maskerat i superserier, det där har väl iofs lugnat sig det här årtusendet med Image mfl som låter författare och tecknare göra det exakt som de tänkte sig.

Men längre tillbaka är det tyvärr oftast läs superserier för att få resten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av BoJustBo »

Jo, tycker dock att det värsta är den senare 20-30 årens fixering vid att blanda dom urfåniga tightsen med mer realistiska saker från militär uniformer så som allas favorit Liefelds fixering vid bälten med massa fickor på.
Ska man vara löjlig ska man gå på full rulle.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Agentum »

jo alla avskyr egentligen när serier blev bara en yta för att samla på, och inte alls för innehållet, men så sänkte det ju nästamn all serieverksamhet i USA, många slog igen och tom Marvel konkade.

Hoppas det aldrig sker igen, blink i ögat och jättevapen 10ggr så stora än nödvändigt.

I min värld kunde de dra et streck över sån skit som Cable och annat från den tiden och spola ner, men det är väl så alltid nån gillade den skiten med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: BoJustBo ny moderator!

Inlägg av Allan Kämpe »

Vill skriva ett litet försenat grattis till Bo som en av de nya moderatorerna!

Bra tillskott till moderator-staben och lycka till! [:)]
Skriv svar