Presentation

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Presentation

Inlägg av Peral »

You're so very welcome to "Serieforum" Jerry Tumbler. I Think you'll will find that many of our members are also fluent in English.
Användarvisningsbild
Jerry Tumbler
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: sön 21 jun 2015, 19:16
Ort: Holland - EU
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av Jerry Tumbler »

Tack! Great a forum about comics, as in many countries in the last 2-3 years forum activity droppes rapidly. As living close to France and Belgium
I may know a lot (new) developpements regarding Fransk-belgiska serier!
When my avatar is allowed?
Glöm BUCK DANNY, vi har henne nu: ANGEL WINGS. [8D]
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av UlfK »

Du har redan jobbat ihop till en avatar. Du önskar den i den här tråden, där det även står om tillåten storlek m.m.: viewtopic.php?f=12&t=4874
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Jerry Tumbler
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: sön 21 jun 2015, 19:16
Ort: Holland - EU
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av Jerry Tumbler »

UlfK skrev:Du har redan jobbat ihop till en avatar. Du önskar den i den här tråden, där det även står om tillåten storlek m.m.: viewtopic.php?f=12&t=4874
Thanks!
My Avatar (character Jerry "Tumb" Tumbler) is from a Buck Danny Classic volume #2 try-out page (#14), the French drawer Jean-Michel Arroyo had
send me by email in January 2014 for judging.
Glöm BUCK DANNY, vi har henne nu: ANGEL WINGS. [8D]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Presentation

Inlägg av Rufus »

Jag tänkte att det var dags förnya sig lite. :-) Gammal användare fast med nytt namn alltså. Avataren är dock densamma.

Om någon undrar om varför just Rufus? Så handlar det i grund och botten om ett gammalt seriealbum från ca 1980 om en seriefigur som hette Rufus. Albumet var i och för sig ingen höjdare, men namnet fastnade. I original hette figuren Cubitus (har jag för mig), vilket på svenska enligt uppgift betyder "armbåge", men som istället översattes till Rufus. [:)]
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Presentation

Inlägg av BoJustBo »

Jäklar fanns det en sådan här tråd? Kollade efter den när jag gick med på forumet för ett tag sedan.

Jag är en 27 årig Administratör i Göteborg som gått i konst skola för ett gäng år sedan. Min fokus har varit på tusch illustration vilket i sin tur ledde till lite jobb som pin-up tecknare vilket efter som jag läser enormt mycket serier nu lett till att jag börjat teckna serier.
Har såklart tecknat lite serier i mina yngre dagar men dom vill jag helst glömma bort och istället se mot en ljus framtid med serier som kanske faktiskt blir bra. Mitt största hinder är manus delen, inte för att jag inte kan skriva utan för att jag har väldigt lite tålamod när det gäller skrivande och ofta tappar intresset.

Älskar serier av all det slag men har på senare tid blivit mer och mer insöad på europeiska äventyrs serier samt dagstidnings strippserier av samma typ.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Taxmannen
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 13:47

Re: Presentation

Inlägg av Taxmannen »

Hejsan!

Ny på forumet, men har samlat mycket och länge men i princip har samlandet legat i träda de senaste 10-15 åren. Fokus tidigare har varit X9, Blaise, Formatic Press, Knasen, Epix och övrigt i vuxenseriegenren och allt som rör SF med "gränspublikationer" såsom VÄ/JVM, Häpna och så böcker såklart. Jag har även samlat på mig en (hel) del Disney men då främst nyare publikationer såsom Guldböckerma och Inbundna årgångar o s v, men just nu ligger fokus helt och hållet på tidiga KA och i viss mån WDS.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av larsa66 »

Välkommen till forumet, Taxmannen.
Rätt plats för din hobby :)
Taxmannen
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 13:47

Re: Presentation

Inlägg av Taxmannen »

Tackar för det välkomnandet [^]
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av tfels »

Välkommen!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Gory-Glory
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 22 feb 2016, 09:28

Re: Presentation

Inlägg av Gory-Glory »

Hej

Även om jag blev medlem den 22 februari år 2016 som är för snart 5 år sedan, så har jag av någon anledning inte skrivit ett enda inlägg på detta forum, men det är väl dags för det nu, bättre sent än aldrig [V]

Namn: Magnus Carlsson
Ålder: 44 år
Bor: Malmö
Favoritmat: KFC, hamburgare, kebab, pizza och taco
Husdjur: Norsk Skogkatt som heter Luna

Mina största intressen är kultfilmer, retrospel, serietidningar och vintageleksaker. Jag samlar och läser serietidningar från 80/90-talet och mina favorittidningar är Alf, Action Force, Bravestarr, Duckula, Hook, Turtles, satellitserien, (MASK och Masters of the Universe) och The Real Ghostbusters. [:)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Presentation

Inlägg av Rufus »

Ja, vanligtvis brukas det inte väntas 5 år innan första inlägget. [:)] Men bättre sent än aldrig, som sagt. Välkommen!
Gory-Glory
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 22 feb 2016, 09:28

Re: Presentation

Inlägg av Gory-Glory »

Rufus >>> Jag har väl bara registrerat mig och sedan så har jag glömt bort forumet [8D]

Ja normalt så väntar man väl inte 5 år till man skriver första inlägget, men jag tackar så mycket för välkomnandet [:)]
Skriv svar