Presentation

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
doghead
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 19:56
Kontakt:

Inlägg av doghead »

tack för välkommnandet. Buck ryan är störtskön. :)
och kk också på just anarkistiskt sätt. bizarr mix av
gullighet och våld [:D]
finns mycket att "läsa in" mig på på forumet o jag
börjar nog med you-tube tråden
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tänkte jag skulle ta och presentera mig. Började här på forumet för några dagar sen. Tycker det är skitkul[:)]

LITE OM MIG
Jag är en lyckligt nyseparerad 33-årig pappa med två barn. Jag är en utbildad gymnasie och grundskolelärare i Engelska och Idrott & Hälsa och har pluggat två år i Australien. Jag jobbar förnärvarande som idrottslärare och engelsklärare på en grundskola. Jag jobbar också som simskolelärare på kvällstid och arrangerar en hel del racketlonturneringar. Dessutom jobbar jag med lite hemsidor vid sidan om. Jag spelar Racketlon (Pingis, badminton, squash och tennis) på elitnivå. Tycker om inlines, rullskridsko äventyr, åkt genom hela Sverige, ner till Italien från Göteborg och genom Irland och England på inlines. Har just gjort klart en liten serietidningsbok som jag är väldigt nöjd med.

MITT SAMLARINTRESSE & SERIETIDNINGSINTRESSE
Jag har samlat och läst Spindelmannen och Marvelserier från att jag var 6-7 år. Jag slutade läsa den svenska versionen av Spindelmannen under början på 90-talet och började då samla och läsa Amerikanska varianter. Senaste året har jag börjat samla igen på allvar. Har alla Spindelmannen/Spider-Man som kommit ut i Sverige från 1967-2008. Har dessutom dubbletter av det mesta som jag tänker sälja, se längre ner. Har det mesta i Marvel också. Senaste tiden har jag börjat läsa mkt Elektra har alla hennes "egna" tidningar.

FILMER/MARVEL INTRESSE
Jag samlar också på Marvelfilmer. Har alla marvel dvd som kommit ut och de flesta som finns på vhs. Har runt 150st olika varianter av Spider-Man filmer tecknat. Håller på med en hemsida om detta där jag även kommer att sälja en hel del material. På hemsidan kommer jag att sälja Spindelmannen/ Elektra och diverse Marvel Material. Se hemsida här: www.adventureinlines.com/SPINDELMANNEN-BUTIK.htm (Inte uppdaterad än, skall fixa den i någon gång när jag får tid)

VARFÖR JAG BÖRJAT PÅ FORUMET
Då jag har läst serier hela mitt liv främst då Marvel men även, Kalle Anka, Tarzan, Fantomen, DC tidningar, Bamse, Tintin, V-serien, Apache/Western Serier,James Bond, farsans gamla Illustrerad Klassiker etc., så känner jag att jag behöver snacka med trevliga människor om detta. Har aldrig haft någon kompis som haft samma brinnande intresse som jag för serier, de flesta tycker och tror det är barnsligt. Sen fann jag detta forum och blev då genast glad att de fanns mycket trevliga och kunniga människor med samma intresse som mig själv.

MÅLSÄTTNINGAR I LIVET
Nr 1. Att ta hand om barnen och se till att mitt Ex mår bra. Nr 2. Största Dröm: Jag alltid haft en dröm att bli serietidningsförfattare och göra min egen superhjälteserie, tror jag har mycket bra material att komma med, skulle bara behöva lite feedback och tro lite mer på mig själv. Vill gärna diskutera mycket med folk här på forumet för det känns väldigt givande, meningsfullt och viktigt. Det här är klart det mäktigaste forum jag stött på och jag hoppas på givande samtal. Tycker det är kul när man har en diskussion där man tycker olika men lyssnar på varandra och kan tillsammans nå högre höjder.[^]




Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Mycket trevligt! Välkommen ska du vara.
Jag är nyfiken på din hemsida, när blir den klar? Jag skulle gärna se den dära samlingen med tecknade marvel-filmer.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tack så mycket. Det här forumet är helt underbart, väldigt många trevliga och kunniga serietidnings älskare. Skall väl försöka få klart hemsidan i vinter/vår.

Edit: Undrar om jag någonsin får klart den där hemsidan. Känns inte som jag prioriterar den just nu. Men någon gång blir den nog klar....Nu skall jag nog fokusera på att skriva en liten serietidningsbok till, för det är så roligt och spännande.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Ninix
Very Good
Inlägg: 119
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 22:15

Inlägg av Ninix »

En kort presentation av mig, Ninix. Är född 1978, bor i Stockholm. Kommer mer eller mindre i kontakt med serier i vardagen, vilket har fått mig att återuppta serieläsandet. Är som flera andra uppväxt med bland annat Tintin, Spirou, Johan och Pellevin samt Kalle Anka.

Jag är ingen gedigen seriesamlare utan är främst en läsare. Att sedan bokhyllan fylls är en naturlig följd av den föregående aktiviteten. Det enda jag verkligen samlar på är metallrobotar. [:)]

Nyfunna seriefavoriter är bland annat "Der Tod und das Mädchen", "Mushishi" och "Berlin, stad av sten".

"Han skrev ned allt han såg. Oftast blev det föregående mening."
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Nu slog det mig att jag inte presenterat mig här. Nu har jag visserligen varit medlem ett bra tag, men bättre sent än aldrig...
Jag heter, kanske inte så jättesvårt att lista ut([:p]), Erik.
Jag är 12 år och läst serier sen jag var ungefär 5 år, och innan dess blev ditt tiitande på bilder. När jag var 6 började jag samla på Kalle Anka tidningar, köpte varje nummer och gick på loppis någon gång då och då. Efter något år började tidningarnas antal kunna skrivas med tre siffor, och jag upptäckte samtidigt att det fanns serier som inte handlade om ankor i sjömanskostym och möss med röda byxor med hundar som både husdjur och bäste vän. Jag började köpa andra serietidningar, bl.a. Knasen, 91:an, Uti var hage, Gustav och många andra. Mina loppisbesök skedde allt oftare och efter ett litet tag hade tidningsmängden tre-, eller fyrdubblats.
För 2 år sedan ungefär hittade jag några gamla julalbum, som en gång tillhört min pappa, i en vrå i hemmet. Till min besvikelse var det mest serier om någon blåklädd mysko snubbe. I brist på annat började jag i alla fall läsa julalbummen med denna bläklädde snubbe och upptäckte, till min förvåning, att de var jättebra. Då var mitt Fantomensamlande fött.
Idag samlar jag mest på Fantomen, men också på 91:an, Lilla Fridolf och en hel del andra serier, främst humor-sådanna.
Min samling uppgår till ungefär 2500 seriepublikationer. Av dessa är 6- 700 Fantomen, 2- 300 91:an, 150 Lilla Fridolf, 78 (Har alla utom 1-4) Fantomenkröinkor och en hel [}:)] massa annat (dessa siffor är uppskattade och på ett ungefär).
Jag är främst läsare, och inte lika mycket samlare.
I dagsläget prenumererar jag på 91:an+ 87:an och Fantomen+ Fantomenkrönika och köper de flesta numrena av Uti vår Hage och Zits när de kommer ut i affärerna. Jag går ävn på loppis och köper serier, i princip, varje vecka.

EDIT: Om någon skulle undra hur jag ser ut så kommer svaret här:
Denna fulingen är jag: [url]http://img292.imageshack.us/img292/3246/erikaverikyg3.jpg[/url]
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Hej svejs i lingonskogen!

Jag tänkte att jag också borde ta och presentera mig. Nicklas heter jag och bor i Västerbottens mellanbyggd. Vill ni veta mer om mig och mitt får ni söka er till min lagom ouppdaterade hemsida.
http://www.geocities.com/nicklas.johansson

Jag har varit frånvarande i mitt aktiva seriesamlande de senaste 5-10 åren men nu känns det som om jag är på väg tillbaka. Tack vare, eller snarare på grund av, en fuktskada i källaren. Jag håller som bäst på att sortera igenom för att se om något har kommit till skada, samt passar på att sortera ut dubbeletter. Det är ju lättare att köpa nya tidningar än att rota fram de man redan har. Så det blir en hel del dubbletter.
Jag har alltid varit en seriesamlare som satt läsandet före dyra tidningar i bra skick. Så jag har inte så "fina" tidningar, utan snarare många, men jag tar väl hand om dem jag har.

Nåväl, läsa serier bör man annars dör man...
...läsa serier gör man, ändå dör man (Men det gör livet lite roligare).

Vi ses här någonstans.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
fippe94
Fine
Inlägg: 488
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 16:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av fippe94 »

Nu när jag skriver mitt hundrade inlägg i detta Serieforum så borde det vara dags att skriva några kråkor om mig själv: Jag är en kille i mina bästa år(13), just blivit tonåring märker ingen skillnad i det stora hela. Jag tycker Kalle Anka är gud, köpt denna tidning i flera år en jag kan räkna till [|)]. Har börjat samla på dyra Hall Of Fame, har skaffat mig 12 av dom kan säga att det syns i plånboken. Köper Kalle Ankas Pocket har samlat ihop en liten samling på cirka 100 pocketar, svårt att skaffa många när man är så tjinkig som jag(köper bara nya) Blir mycket springande till serie affärer för att om jag har tur hitta pocketarna till bra pris. Är premurant av 91:an sen ca 2-3 år. Köper Uti vår hage, Lilla Fridolf och Åsa-Nisse(heter väl något i stil med ”Svenska Favoriter” eller ”Svenska Klassiker” nu för tiden), Kalle Ankas Minipocket när ekonomin och behaget tillåter, investerar även i Fantomen när jag har lust, vilket jag inte har så ofta [V]. Tidningen +N köpes in för att läsa det nya om Nintendos apparater. Roar mig på fritiden när jag inte läser serier med att spela tevespel. Är en motståndare till manga, fattar inte hur det kan ha blivit så populärt. Min favorit film år nog James Bond, From Russia With Love. Bästa Kalle Anka filmen är antagligen färgstarka “Der Fuehrer's Face”. Det var lite om mej, tack å hej.
[IMG]http://img140.imageshack.us/img140/2852/comicblood.png[/IMG]
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

[quote="fippe94"]

Jag tycker Kalle Anka är gud, köpt denna tidning i flera år en jag kan räkna till [|)].
[/quote]

Hmm- Kan du inte räkna till 13?
Skämt å sido. Kan vi inte ändra rubriken till "presentation av forumets medlemmar" eller liknande. Nu har man ju varit med ett par år och några (jag själv bla) behöver säkert ändra vår beskrivning.
"Ny på forumet" är man ju knappast....
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="fippe94"]

--- Köper Uti vår hage, Lilla Fridolf och Åsa-Nisse(heter väl något i stil med ”Svenska Favoriter” eller ”Svenska Klassiker” nu för tiden) ---
[/quote]
OT: Den heter "Humorklassiker - Åsa-Nisse och Lilla Fridolf".
Användarvisningsbild
Tosca
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 20:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Tosca »

Johanna, 23 år, purfärsk medlem på det här forumet. Kommer från Göteborg och har som favoritsysselsättning att på fritiden låsa in sig i lägenheten och teckna serier och tatueringar. Pluggar till sjökapten på Chalmers, jag blir klar nästa år. Vad mer? "Äger" fem råttor, har som sagt nischat in mig på tatueringar (old-school, mycket gamla sjömanstatueringar) och serier, främsta inspirationskällan till mina serieteckningar kommer från Ernie och Frank Cho ;)
Användarvisningsbild
AndersB
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: fre 21 sep 2007, 00:19
Ort: Sverige

Inlägg av AndersB »

Hej alla!

Jag är en gubbe på nyss fyllda 50. Mitt liv innehåller mest sånt som man tänker sig att sådana gubbar gör: jobbar, skjutsar mina två söner till aktiviteter, handlar/städar/lagar mat, slappar på fredagskvällen, åker på semester till stugan, hälsar på släkten ... Det är helt OK, och mycket trevligare än det kanske låter, förutom att det irriterar mig att inte längre kunna läsa utan glasögon. Jag är alltså en helt vanlig gubbe.

MEN ...
så är jag också väldigt förtjust i serier - främst "roliga" serier. Jag läste Kalle Anka så länge jag minns, men började också samla efter att jag fått en bunt av en bekant till min pappa. Sedan upptäckte jag att det gick att beställa gamla nummer från förlaget, men eftersom det var dyrt var det ett efterlängtat mål att få råd att skicka efter en ny bunt omkring varannan månad. Det här började hösten 1968, och det var 1957 års ankor som då tog slut fortare än jag hann få tag i dem.

I slutet av 70-talet nådde jag målet: komplett Kalle Anka & C:o. Då hade jag också gått med i NAFS(k), och träffat andra med samma intresse som jag själv (även om de flesta inte var samlare). Tintin gillade jag också, men hängde egentligen aldrig med i resten av albumexplosionen. Senare tog annat vid i livet - jobb/flickvän/fru/barn - och samlandet har efterhand "kokats ihop" till en måttligare mängd av sånt som jag verkligen vill ha kvar. Det fattas förstås några saker som jag gärna skulle ha i mitt våld, men som jag samtidigt aldrig skulle kunna tänka mig att betala de summor för som verkar behövas för att få tag i dem. Så nu letar jag mest efter udda exemplar av Lilla Fridolf från tidigt 60-tal, och är helt nöjd med det.
Anders Berglund
Användarvisningsbild
äggman
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 07 nov 2007, 21:26

Inlägg av äggman »

Hej alla! Henrik 34 år, lever med fru och två döttrar. Arbetar som lärare men är just nu pappaledig tom augusti.[:o)] Har alltid läst mycket, både böcker och serier. Eftersom jag också är löjligt förtjust i samlande så har det blivit naturligt att samla på serier. Favoritserier: Fantomen, Illustrerade klassiker, Tintin, Blake och Mortimer, Blueberry och en hel del ytterligare. Min fru tycker samlingen tar för stor plats och att jag lägger ner för mycket pengar på den... Sälj! brukar hon säga när jag försöker visa henne något fint ex... Själv tycker jag nog att vi kan få plats med en hel del serier till!
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="äggman"]

Min fru tycker samlingen tar för stor plats och att jag lägger ner för mycket pengar på den... Sälj! brukar hon säga när jag försöker visa henne något fint ex...[/quote]

OT: Det där resonemanget tycker jag mig känna igen?! [;)] Att det tar mycket tid i anspråk är även något som brukar dryftas, välkommen till forumet också! Slut OT:
Användarvisningsbild
yonidraw
Very Good
Inlägg: 135
Blev medlem: ons 12 mar 2008, 14:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av yonidraw »

Hej Johnny heter jag men kallar mej för yoni som för övrigt råka betyda kvinnligt könsorgan men det har väl inget med saken att göra...meen jag är 25 år ung ser väl sisådär 12 år ut.jag har ett barn william som är 1 år och en månad och en flickvän vi bor tillsammans i centrala östersund ca 3 min från centrum,

jag är för tillfället pappaledig medan frugan har tagit upp studierna igen. Mina intressen är sport främst ishockey mitt lag är luleå som tyvärr inte spelar slutspel nu men gör ingen ja håller snarare koll på statistik och enskilda spelare.fotboll avskyr jag...jag läser mycket böcker av varierande ämne...

ja å nu till ämnet papper och penna..har ritat mycket tatueringar och tavlor och så tills för ca ett år sedan då william föddes å sån tid till tavlor fanns inte så jag började med serier som gick betydligt fortare än en tavla...jag gillar serier mycket men begränsar mej till rocky arne anka herman hedning viss manga kjell nilsson mäki som ritar politiska karikatyrer i lokala tidn.ja hmm dessa är väl dom som ja kommer på just nu men gillar allt som är bra tecknat går alltid att kolla på bra tecknat även om storyn är kass men dessa exempel ja tagit ny är överlag det bästa sverige kan erbjuda...

jag är en riktig papper penna teckna nörd slukar det mesta har hög ambitions nivå...vill lära mej från allt och alla är redo att ta vilken disskussion som helst om teckn det retar min kompisar nåt fruktansvärt he he...

serier samlar ja inte på ett sätt att man kan kalla det samlande sparar iofs alla serie tidn ja kommer över men enbart i syfte att lära inte att läsa för jippi skojs skull

hoppas min press ger en bra bild av mej å inge agg :P
Mvh /Yoni


http://www.myspace.com/yonidrawings
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Hejsan, allihopa! Helgonet här... [8)]

Egentligen är jag ingen ny medlem, har varit medlem sen starten 2005. Men har inte varit så aktiv, som jag hade hoppas på... och anledningen till det är väl att det har varit så mycket annat som har tagit upp tiden. Nåväl, nu tre år senare gör jag comeback! Så då är det väl lämpligt att presentera mig, eller hur

Jag är en 20/21-åring från Malmö, som gillar allt ifrån film och musik till serier. Man kan väl säga att det är de tre som är mina största intresseområden. Det finns inget bättre än att se en bra film, läsa en bra serie eller lyssna på en bra låt - får man dessutom in det på en och samma dag är det ju kanon! Det finns de gillar att samla, och de som inte gillar det. Jag har alltid tillhört den första kategorin. Att ha ett mål, som man ska nå - genom att samla ihop dessa pusselbitar, det är något av det roligaste jag vet! Och det är som någon sa - Det roligaste är inte att nå målet, utan det är istället vägen dit som är så fascinerande. Det är jag beredd att hålla med om!

Om jag ska nämna några av mina favoritserier, så får det väl bli de här:

Disney - Det är svårt att välja en av alla de olika serier som har gjorts från det här hållet, så det får vara den här genomgripande titeln. Disney har alltid funnits där, i olika former och det har alltid varit ett lika intressant fenomen. Både när det gäller film och serier.

Helgonet - Jag är ett stort fan av den klassiska serien från 60-talet med Roger Moore (som för övrigt är en av mina favoriter), och serierna som gjordes mellan 66-85 här i Sverige är minst lika bra som avsnitten på TV.

Elvis - Det var genom Metro som jag fick reda på den här underbara serien av Tony Cronstam. Elvis är en sköldpadda, som bor tillsammans med sin fru Hedvig och jobbar som psykolog. Serien är endast en strippserie, men med många bra poänger.

Förutom de tre intressena, sitter jag ofta vid datorn och pysslar med både det ena och det andra. Att surfa runt på olika sidor, brukar vara ett måste för mig - och jag hoppas att Serieforum kommer att bli ett ställe att besöka dagligen! [:)]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Tänkte förnya min presentation (om någon skulle vara intresserad [V])

Född 86.
Intressen: Film, tv-serier, musik och serier.
"Allt är inte på allvar!"
"Allt är inte som det verkar" har jag fått lära mig. Detta tänker jag på dagligen. Hitta saker i saker och vända och vrida för att få nya synvinklar på allt.


Så kan man nog sammanfatta mig.

Läser mest Belgiska/Franska serier. Har blivit så eftersom jag först fastnade för Spirou och sedan Blårockarna och såklart Gaston. Gillar framförallt Franquins stil men även Will Eisner är briljant. Har börjat intressera mig för mer "vuxen serier" såsom Tung Metall, +2000 m.f. Man hittar alltid något nytt som man vill veta mer om och läsa mer av.

Det ska erkännas att jag inte läst allt i samlingen. T ex. har Linda och Valentin stått i hyllan i snart 4 år men jag har inte läst ett enda äventyr än...och de är inte ensamma [:(]

Försöker även få komplett samling av Rasmus Nalle, men de är mer eller mindre omöjliga att hitta.

Lev väl alla forumiter!
/Henrik Lood
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Mu-Bai
Very Good
Inlägg: 113
Blev medlem: tis 24 jun 2008, 23:17

Inlägg av Mu-Bai »

Hej!

Jag heter Per och började samla serier för 22 år sedan, då jag 13 år gammal finansierade en kompis hundinköp genom att köpa hans Marvel/DC/Fantomen-samling (ca 300 tidningar) för ca 1500 kr (inget mina föräldrar fick veta). Har fortsatt med superhjälteläsandet, men har i stort allt som gavs ut av Tintins äventyrsklubb (Tintin, Gaston, Johan och Pellevin, Johan Lotta och Jocko, Lucky Luke, Spirou). Råkade även ramla in i mangavågen för ett tag sedan. Har även samlat på mig i stort sett allt från Marvel och DC på DVD. Under studenttiden började en kompis och jag att indexera alla svenska reprinter från DC Comics (Stålmannen, Läderlappen...), men det gick över lite då vi båda halkade in på GCD. Idag lägger jag mesta tiden på att fixa med omslag, index och redaktörsuppgifter hos GCD. Hinner läsa serier rätt sällan, så stora delar av arbetsrummet innehåller olästa serier... Har satt ett köpstopp till dess att tre banankartonger med serier finns till salu. Har lyckats få ihop en under sommaren, så jag hoppas kunna lägga ut lite saker här snart.
Ha det!
/Per
mvh
Per

Bli medlem hos GCD och öka seriekunskapen i världen - www.comics.org
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Vet inte om jag redan presenterat mig men iaf.

Jag heter Alexander och är 22 år. Har sedan jag var liten varit intresserad av serietidningar och har en hel del hemma från tiden då jag var liten (90-talet). Jag samlar på serier från min barndom. Försöker få en liten nostalgist återblick från tiden jag var barn helt enkelt. Och de serier jag läste när jag var liten var Turtles, Duck Tales, Greve Duckula, Rasmus Nalle och Kalle Anka & Co. Alla förutom Kalle Anka & Co samlar jag på då jag tycker att alldeles för många samlar redan på Kalle. Sedan att det finns alldeles för många av dessa är också en orsak att jag inte tagit upp samlandet av Kalle Anka & Co.

Just nu har jag inte allt för många av de serier jag samlar på då jag inte hittat tidningarna från när jag var liten. De ligger undangömda i någon låda på vinden. Får gå och kolla igenom dem en dag jag hinner!

Hare gött!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Comic man
Fine
Inlägg: 508
Blev medlem: sön 29 jun 2008, 23:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Comic man »

Hm, efter lite drygt hundra poster kanske det är dags att skriva ngr rader om sig själv. Som ni kan läsa i min profil är jag 21, och jag har samlat serier i ungefär 10 år. I nuläget har jag uppehåll från mina studier och försöker ta det lugnt (usch, vad svårt). Vad det gäller serier, samlar jag på lite allt möjligt mellan himmel och jord - billigt som dyrt (när ekonomin tillåter), gammalt som nytt. Kalle Anka, Nemi, Kalle & Hobbe, Witchblade, manga, Jan Berglin, Tintin m.m. Men förutom serier är jag intresserad av film (gärna anime), musik (vad som helst, men inte dansband), dator- och tv-spel, vetenskap och språk. Mina vänner tycker nog att jag är en hyfsad knepig typ (har för närvarande blått hår), men jag tar det som en komplimang. [;)] Och slutligen ser jag fram emot ett långt liv fyllt med massvis med serier. [:o)]
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Skriv svar