Köpes: Topas

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Jag är på jakt efter följande nummer av serien Topas för att fullborda min samling:

    1992 #7 (#53) "Justine"
    1993 #2 (#59) "Härskarens märke"
    1993 #3 (#60) "Den professionelle älskaren"
    1993 #4 (#61) "Stella del 3: Galna nätter"

Skicket är av mindre intresse men jag ser gärna att de är minst "Fair"...
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Bumpar den här lite för att se om jag får någon som helst reaktion...
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Köpes: Topas

Inlägg av rkaj »

Jag har några Topas, men inte en enda av de du söker ... Var de ovanligare än övriga nummer redan när de var nya?
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

rkaj skrev:Var de ovanligare än övriga nummer redan när de var nya?


Jag har faktiskt inte den blekaste aning men med tanke på att de så länge jag letat efter dem aldrig dykt upp någonstans* (där jag har letat i alla fall) så är det väl inte en helt omöjlig gissning.

* = Tradera, Blocket, Bokbörsen och diverse serietidningsaffärer.
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Wakuran »

Du har frågat Horst Schröder själv? Han ska ju fortfarande ha ett enormt lager med grejer kvar. (Iofs kan det vara litet hipp som haver med hans Internet-närvaro, men han har iaf Facebook-konto...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Looding »

Epix sida är kanske inte den bästa, men en av de du söker finns här.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Wakuran »

Jag känner inte Horst så bra själv, men känner annars några som har haft professionell kontakt med Horst. Om du skickar ett e-mail till hakan punkt storsaeter at gmail punkt com kan jag nog vidarebefordra din mailadress och se om det hjälper.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Tack för tipset om Stella 3. Jag har lite sporadisk kontakt med Horst via Facebook så jag får väl försöka tjata lite där... :)
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

efssweden skrev:Jag har lite sporadisk kontakt med Horst via Facebook så jag får väl försöka tjata lite där... :)


Och vips så löste det sig! Efter att ha investerat en mindre förmögenhet räknar jag kallt med att min vanliga tur springa på alla saknade nummer i en reaback vilken dag som helst. :D
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Wakuran »

Det låter som Horst. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Wakuran skrev:Det låter som Horst. [;)]


Inte nog med att det låter som Horst - det VAR Horst! [;)]
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Looding »

efssweden skrev:
efssweden skrev:Jag har lite sporadisk kontakt med Horst via Facebook så jag får väl försöka tjata lite där... :)


Och vips så löste det sig! Efter att ha investerat en mindre förmögenhet räknar jag kallt med att min vanliga tur springa på alla saknade nummer i en reaback vilken dag som helst. :D

Hade han alla på lager?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Looding skrev:Hade han alla på lager?


Det vet jag däremot inte men enligt honom så stämmer ju absolut inte webbutiken med verkligheten så det kan ju aldrig skada att fråga...
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Rufus »

Jag förmodar att han inte har orkat lägga upp alla nr på hemsidan. Jo, det mesta finns nog kvar, men räknat till det egentliga samlarvärdet på dessa serietidningar, så handlar det om rejäla överpriser. Men bra att det finns möjlighet att fylla svåra luckor för den som behöver.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Köpes: Topas

Inlägg av Looding »

efssweden skrev:
Looding skrev:Hade han alla på lager?


Det vet jag däremot inte men enligt honom så stämmer ju absolut inte webbutiken med verkligheten så det kan ju aldrig skada att fråga...

Förlåt, jag var otydlig: hade han alla nummer du saknade?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Köpes: Topas

Inlägg av efssweden »

Looding skrev:Förlåt, jag var otydlig: hade han alla nummer du saknade?


Jepp, nu är Lotus/Topas äntligen komplett! :-)
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Skriv svar