Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av efssweden »

Jag är på jakt efter följande album av dessa båda herrar:

Ratte i New York (1984)
Martin Udd - Journalist (1991)
Morfiska vågor (1999)

Skicket är inte så himla viktigt men gärna exemplar som inte är trasiga eller som saknar sidor...
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av BoJustBo »

Ajdå, skänkte nydligen min Ratte i New York till seriehörnan i Göteborg, så den lär finnas där om du har vägarna förbi.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av MAD »

Tror jag såg Morfiska vågor på en secondhand butik häromdagen... bor du i Gbg? I sådana fall kan du ta dig till en tvärgata mellan Linnégatan och Vegagatan (kommer tyvärr inte ihåg just det gatunamnet).
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av rkaj »

efssweden skrev:Jag är på jakt efter [...] Ratte i New York (1984) [...]


Eftersom skicket inte är så viktigt kanske du mest är ute efter att läsa? Har du sett att Galago har en samlingsvolym med alla Ratteserier som kommit i albumformat och en hel del (kanske till och med allt?) som bara publicerats i aftonbladet tidigare?

Dock ingår inte Martin Udd där, utan bara Ratte.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av Wakuran »

rkaj skrev:
efssweden skrev:Jag är på jakt efter [...] Ratte i New York (1984) [...]


Eftersom skicket inte är så viktigt kanske du mest är ute efter att läsa? Har du sett att Galago har en samlingsvolym med alla Ratteserier som kommit i albumformat och en hel del (kanske till och med allt?) som bara publicerats i aftonbladet tidigare?

Dock ingår inte Martin Udd där, utan bara Ratte.

Är den ute än?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av rkaj »

Nä, kommer till bokmässan säger de, så rätt snart i alla fall.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av efssweden »

Tack för era svar; jag är dock Malmöbo och är inte så ofta i Göteborg...

När jag menar att skicket inte spelar så stor roll så menar jag mer att jag hellre fyller hålen i samlingen än väntar på att ramla över ett exemplar i VF/NM/M. ;-)
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av Wakuran »

efssweden skrev:Tack för era svar; jag är dock Malmöbo och är inte så ofta i Göteborg...

Då har du väl besökt Lilla Torgs Seriemagasin? (Seriecentrum i Trelleborg verkar ha reducerat sitt lager och gått över till Magic: The Gathering ...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
efssweden
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 25 feb 2015, 19:49

Re: Ulf Jansson/Magnus Knutsson

Inlägg av efssweden »

Wakuran skrev:Då har du väl besökt Lilla Torgs Seriemagasin? (Seriecentrum i Trelleborg verkar ha reducerat sitt lager och gått över till Magic: The Gathering ...)


Lilla torg blir det ibland, likaså Trelleborg även om det nog var någon månad sen jag var där senast. Då hade de dock massor med serier... [8]
Kompletta serier: 2000+ | Brök | Casablanca | Elixir | Epix | Lotus | Maxx | Parodi | Pox | Pox Special | Studio Epix | Topas | Tung Metall
Jagar exemplar: Etikett | Kapten Stofil | Martin Udd | Ratte | Velvet
Skriv svar