Carl Barks: Animal Quackers

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Carl Barks: Animal Quackers

Inlägg av germund »

Jag bantar samlingen rejält och säljer ett ex av Carl Barks-boken Animal Quackers, med alla hans "icke-Disney-målningar med fågelmotiv". Gör en sökning på nätet, så hittar du mängder av exempel på själva målningarna. Boken är i nyskick (plasten är öppnad men finns kvar), och bilagorna finns kvar: det signerade trycket, den lösa innehållsförteckningen samt det osignerade trycket i det vita originalkuvertet. (Det som saknas är de små lösa plastclips som man kunde fästa trycket med på pärmens insida.) Nummer 106/1000. Pris: 5750kr och det inkluderar eventuellt porto i Sverige.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Carl Barks: Animal Quackers

Inlägg av burnout »

OOOh, den skulle jag vilja ha, tyvärr finns det annat att lägga pengarna på. Jag får vara nöjd med Farbror joakims liv i begränsad upplaga.
men jag upptäckte att seriesam hade motiven listade så man ser hur dom ser ut och det var trevliga motiv.

https://www.seriesam.com/barks/biblious ... bbus_cl_aq
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Carl Barks: Animal Quackers

Inlägg av germund »

burnout skrev:OOOh, den skulle jag vilja ha, tyvärr finns det annat att lägga pengarna på.
Tack för Seriesam-länken. Ja, det är en riktigt trevlig bok men den går att hitta - alla Barks-samlare vill ha den, men det ligger exemplar ute. Tyvärr är det ekonomiska luckor jag behöver fylla, men skulle eventuellt kunna byta mot amerikanska Disneytidningar jag saknar eller serieoriginal jag gillar.
Skriv svar