Kan raderas...

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
Blutch
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 08:53
Ort: Sverige

Kan raderas...

Inlägg av Blutch »

Jag har sålt en del och ändå gjort en ny tråd. Så denna kan tas bort...

Hej,
Jag har sorterat ut lite dubbletter ur samlingen, och även några som jag kan avvara då jag inte riktigt samlar på just de titlarna. Jag har försökt avstå från skickgradering och har istället beskrivit skador, veck, m.m. som drar ner skicket. Vissa är i princip olästa och vissa har mycket mer att önska. Men det är en rolig blandning så fråga gärna via email på sweblutch(at)gmail.com om ni är intresserade av något.

Jag skrev texterna med en del hänvisningar till bilder som jag tagit, men jag avstod från att lägga upp alla här. Så en del beskrivningar kan verka konstiga med referens till en bild. Men fråga så skickar jag gärna bilder om ni vill kika.

Jag vet värdet på albumen så skambud är jag inte intresserad av, men köper ni många så kan jag säkert ordna bra paketpris. ;) Och förstås samfraktat. Jag kan även mötas i Stockholmsområdet.

Asterix drar i fält - 6 1:a upplagan från 1971. En del veck på omslaget men helt okej skick. Kul med förstaupplagan.
Asterix och Kleopatra - 2 1:a upplagan. Har som synes en reva längst ned till vänster på omslaget. Albumet har även stått i fukt så någon cm upp har det sugit upp vatten. Det måste ha torkat ganska pressat så det är mest lite vågigt, men det är ändå hela vägen. Synd på dom två huvudproblemen för i övrigt är det bra skick på albumet.
Asterix och Tvedräkten - 15 1:a upplagan. Läst skick och pärmen har skador på ett par cm både högst upp och längst ned. Även spiderveins och lite andra små märken.
Blårockarna - Prärievagnen Jag har 4 st läseexemplar. Alla har minst ett stort problem som reva i omslaget, signatur, veck och annat. Alla är G-VG men inte mer.
Blårockarna 2 - Fånglägret i Robertsonville Läst VG-ex. Lite blyertskludd, och en del små märken, veck och dylikt. Bra som läsex, och håller ihop bra.
SÅLD! Blårockarna 3 - Kavalleriet far till Väders Läst ex, men bra skick. Ett par veck och något lite rullad, men bra skick för att vara ett av de svårare Blårockarnaalbumen att hitta i bra skick. Också ett av de roligaste äventyren. :)
Blårockarna 7 - Slaget om Rumberley Läst men bra skick. Viks upp ganska lätt men inga lösa sidor. Inga allvarliga märken på omslaget.
Blårockarna 7 - Slaget om Rumberley Läst ex med flera kraftiga veck på både framsidan och baksidan. Innehållet är det inga problem med dock.
Blårockarna 9 - Värvningen Läst men bra skick. Har ett par veck och mindre märken och är läst, men inga större problem.
Blårockarna pocket - Fånglägret i Robertsonville Läst men bra skick. På baksidan längst ned vänster är det ett veck. Helt okej skick.
Catherine Beaunez - Leve Moroten! Forum förlag. 1:a upplaga från 1988. Text i tusch på insidan framsidan. Ett par småmärken men inget allvarligt.
Claire Bretcher - Agrippine Forum förlag. 1:a upplaga från 1989. Skada på en dryg cm i nedre högra hörnet av framsidan. I övrigt några småmärken men inget allvarligt.
Franziska Becker - Min feministiska vardag Forum förlag. Fint skick. Text i tusch på insidan av framsidan. I övrigt mycket bra.
Fähunden 1 - Arg som en hund! 1:a upplagan från 1991 - Läst men bra skick. Inga större skavanker.
Gustaf Läst skick med en del veck och märken. VG-ex.
Gustaf Julalbum 2003 Har några små märken men är i övrigt försiktigt läst. Mitt på framsidan i högermarginalen och nedtill i mitten är det märken/små revor.
Gustafs Stora Presentbok Forum förlag. 1:a upplaga från 1989. Läst ex med lite småmärken, och en signatur på insidan framsidan. Inga allvarliga problem i övrigt.
James Börd 2 - Möter Korpen från Kreml Inga allvarligare anmärkningar. Något mindre märke men överlag mycket fint skick.
Jutta Bauer - Venus och Jag Forum förlag. Pärmen har släppt så i stort sett alla sidor är lösa. Text på en sida, men inga övriga skavanker. Förstås inget bra samlarskick med tanke på de lösa sidorna.
Kalle & Hobbe 2 - Monster i Sikte Läst skick med en del veck och märken. VG-ex.
Lucky Luke 16 - Domaren - Lagen Väster om Pecos Vet inte vilken upplaga, men den är tryckt 1984 - Läst ex som är i bra skick förutom att det finns en reva/veck vid Jolly Jumpers hals, och på baksidan är revan 2 cm. På framsidan är revan c:a en halv cm och går över i ett veck. I övrigt inget allvarligt.
Lucky Luke 32 - Bröderna Dalton på Krigsstigen 1:a upplaga från 1978 - Har vikts något ungefär vid Lucky & Jolly vilket går c:a halva albumet in. Det blir "spider veins" på insidan av framsidan, och även på baksidan. Men i övrigt hade det varit NM. Nu tappar det förstås i skick.
Lucky Luke 52 - Farliga Fakta Första upplagan från 1985. Jag ser bara ett par minimala märken och i övrigt är det toppskick. NM hade jag satt.
Lucky Luke 53 - Lucky Lukes fästmö Första upplagan från 1986. Bra skick, men några spiderveins till vänster på framsidan.
SÅLD! Marsupilami 10 - Djungelns Diamanter Ovanligt och eftertraktat. NM är nog inte att överdriva för jag ser inga problem med albumet. Svårt album i toppskick.
René Hovivian - Killarna Raggar Forum förlag. Fint skick. Text i tusch på insidan av framsidan. I övrigt mycket bra.
Tom Puss 2 Läst ex med en del veck och märken. Som synes på pärmen så är det märken längs med hela albumet. Men det är ett ovanligt album.
Tom Puss 6 Nytt ex. Oläst direkt från affären. Ett par minimala märken från hyllan.

Jag har även en hel kasse med Fantomen från sent 60-tal till moderna. Blandat skick, de äldre är generellt sisådär. Även en del krönikor. Fråga om ni är intresserade. Jag har även Seriemagasinet, Western och X9 m.m. i massor om någon är intresserad. Det är väl vettigt att hämta i så fall då frakten blir dyr annars. Jag finns i Hägersten, eller kan mötas i centrala Stockholm för överlämning.
Jag har även andra album som jag ska sortera ut men då lägger jag till i listan.

Jag kan även tänka mig byten mot (endast förstaupplagor och i bra samlarskick):
Gaston 8, 15-17
Fähunden - alla utom 1 och 3
Spirou 41
Marsupilami 9

Hör av er om ni undrar något. Mailen igen: swebluch(at)gmail.com
Senast redigerad av 1 Blutch, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
jocke123
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av jocke123 »

vad tar du för kalle och hobbe albumet?
Användarvisningsbild
Blutch
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 08:53
Ort: Sverige

Inlägg av Blutch »

@ jocke123 - Skicka ett mail så får du prisuppgift. ;)
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Inlägg av braxtallrik »

mail skickat.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Måste fråga vad "spider veins" menas med. Har aldrig hört det uttrycket förut.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Blutch
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 08:53
Ort: Sverige

Inlägg av Blutch »

Hehe, det är nog en samlarskada från mitt Star Wars-samlande. :) Det är när korten på oöppnade figurer har fått veck eller dylikt som gör att det ser ut som nervtrådar över kortet. Och på de album som jag skrivit på det sättet så ser man alltså "nervtrådar" på omslaget pga något veck eller så. Det är dock inte kraftiga veck men de syns.

Hoppas att det går att förstå vad jag menade. Hojta till annars så skickar jag en bild på vad jag kallar "spider veins". :)
Skriv svar