Samlartorget.com, ny samlarportal öppnar inom kort

Här kan du posta länkar till sidor och platser som du tycker är kul att visa oss på forumet.
Användarvisningsbild
mattiasss
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 22:17
Ort: Sverige

Inlägg av mattiasss »

[quote="Shiverbones"]

citat:
Ursprungligen postat av mattiasss

Ni som har varit ine och kikat vad saknas för att få sereiesmlarna till att börja lägga upp auktioner?[/quote]
Köpare! Locka köpare genom att fixa så att det läggs ut kvalitetsauktioner istället för bara mängd.
157st Fantomen från 97, helt utan bud och med som bäst 1-2 träffar per auktion känns inte direkt tilldragande.
Ge samlare ett bra erbjudande så det blir sugna på att lägga upp ovanligare tidningar, det är ett rejält arbete att lägga upp 100-tals auktioner med skickgranskning och bilder.



Nu då?
Användarvisningsbild
mattiasss
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 22:17
Ort: Sverige

Inlägg av mattiasss »

Hur hade ni som seriesamlare uppskattat att man sålde de tidningar som komma skall? Med offlinevisningar eller enbart online. Tidningarna är enl experter väldigt bra och har förvarats i bankfack i 20 år. jag har desvärre för liten erfarenhet av just serietidningar. mitt öga säger att dom är i ett superskick, men är det någon som har tips om vem som kan sätta en gradering vore jag tacksam.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="mattiasss"]

Hur hade ni som seriesamlare uppskattat att man sålde de tidningar som komma skall? Med offlinevisningar eller enbart online. Tidningarna är enl experter väldigt bra och har förvarats i bankfack i 20 år. jag har desvärre för liten erfarenhet av just serietidningar. mitt öga säger att dom är i ett superskick, men är det någon som har tips om vem som kan sätta en gradering vore jag tacksam.
[/quote]

Det är två frågor direkt.
1. Var finns tidningarna?
2. Hur får man kontakt med den som har dom?

Vet man var dom finns så kan man hänvisa till någon samlar inte allt för långt ifrån.

Har inte viss av dessa varit ute på tradera för något år sedan?
Jag har för mig att det var någon Sverige bästa no 1 av Fantomen utlägg 18000:- som blev osåld.
Användarvisningsbild
mattiasss
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 22:17
Ort: Sverige

Inlägg av mattiasss »

[quote="burnout"]

citat:
Ursprungligen postat av mattiasss

Hur hade ni som seriesamlare uppskattat att man sålde de tidningar som komma skall? Med offlinevisningar eller enbart online. Tidningarna är enl experter väldigt bra och har förvarats i bankfack i 20 år. jag har desvärre för liten erfarenhet av just serietidningar. mitt öga säger att dom är i ett superskick, men är det någon som har tips om vem som kan sätta en gradering vore jag tacksam.
[/quote]

Det är två frågor direkt.
1. Var finns tidningarna?
2. Hur får man kontakt med den som har dom?

Vet man var dom finns så kan man hänvisa till någon samlar inte allt för långt ifrån.

Har inte viss av dessa varit ute på tradera för något år sedan?
Jag har för mig att det var någon Sverige bästa no 1 av Fantomen utlägg 18000:- som blev osåld.




1. Tidningarna finns i Laholm och kommer från Nore Norold som sålde "laholmsexemplaret" av Kalle Anka numr 1 48 1989. Samme samlare hade två ex av kalle Anka. samt ett 60-tal andra tidningar i mkt bra skick.
2. kontakt kan man få via siten samlartorget.
Ingen av tidningarna har någonsin varit ute på tradera.

Tidningarna kommer efter hand att visas upp live för de som är intresserade
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

OBS!!!! Inlägg postat av Mattiasss (flyttat av LR 26)
just nu är där en tävling och nu hoppas vi att det kan komma fler serieintressenter. www.samlartorget.com

Mattiasss: det finns redan en tråd om Samlartorget så jag flyttade ditt nya inlägg hit. Raderar den nya tråden.

Hälsning.
LR 26 - Moderator

With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

[quote="mattiasss"]
1. Tidningarna finns i Laholm och kommer från Nore Norold som sålde "laholmsexemplaret" av Kalle Anka numr 1 48 1989. Samme samlare hade två ex av kalle Anka. samt ett 60-tal andra tidningar i mkt bra skick.
2. kontakt kan man få via siten samlartorget.
Ingen av tidningarna har någonsin varit ute på tradera.

Tidningarna kommer efter hand att visas upp live för de som är intresserade
[/quote]
Hur blev det med Laholmstidningarna?
Finns dom kvar eller har alla portionerats ut?
Kom dom någonsin upp på Samlartorget?

Jag är extremt intresserad av att ha en chans att bjuda på dem men något säger mig att tåget redan gått.. [B)]
Användarvisningsbild
mattiasss
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 22:17
Ort: Sverige

Inlägg av mattiasss »

Nej dom är ännu inte sålda utan ligger fortfarande i bankfack. Vi kommer att börja med dem strax, det är mkt som måste klaffa när man skall sälja så bra tidningar, har du anmält ditt intresse till samlartorget?
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Jag blir lite orolig när jag tar del av samlartorgets information. Det är så mycket stavfel och grammatiska missar (ex artikeln om tärningar) att det ger ett oseriöst intryck. Jag skulle dra mig för att göra stora affärer via en sådan sida. Jobba på detta så kan samlartorget bli en seiös konkurrent till Tradera.
Hursomhelst känns samlartorget seriösare än exempelvis Budera.
Skriv svar