Kul sida om korkade serier.

Här kan du posta länkar till sidor och platser som du tycker är kul att visa oss på forumet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Kul sida om korkade serier.

Inlägg av Agentum »

http://www.misterkitty.org/extras/stupidcovers/index.html

Får säga att jag garvat en hel del åt mycket på den här sidan personligen, det gör mig inget att det drivs med serier.

En del andra har dock tagit illa vid sig av sånt här, de tramspellarna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Intressant sida, fast jag inte alltid håller med. Precis som med Tintin i Kongo får man ta vissa serier med beaktande av i vilken tidsepok de gjordes. Tycker också flera av dessa b-serier är klart underhållande just för att de är så kitschiga, corny och campy (för att använda några anglicismer).

En av de mest extrema transformeringar som skett inom serier måste vara den Patsy "Hellcat" Walker genomgått.

[img]http://www.misterkitty.org/extras/stupidcovers/patsy.jpg[/img]

Från en kvinnlig Acke-kopia till en superhjälte med kopplingar till Satan. Vilken AMF-reklam det kunnat bli (de där när folk möter sina framtida jag).

Jag kan inte förstå hur man kan ta illa vid sig av detta, är ju bara att njuta av en typ av serier som nog gått i graven för alltid. En nypa salt och själv-distans är ju i och för sig något som en del jänkare saknar. Är sugen på att få tag på Stupid Comics/Action Comics typsnittet också, är det någon som vet var får ni gärna tipsa.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Musse & Långben tillsammans med realistiskt tecknade figurer, kommer jag ihåg som en kul grej. Ett intressant experiment. Totalt gjordes tre såna serier, har jag hört. En av dom finns på svenska som fortsättningsserie i Kalle Anka & Co 1967.

http://www.misterkitty.org/extras/stupidcovers/stupidcomics77.html
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Den där mysko grejen med Långben och brudar tycker jag påminner om Kramer (i Seinfeld) som på något udda sätt lyckas ragga upp den ena donnan efter den andra, dock utan jönsig hatt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Sidan tar det inte på sånt allvar, det är det som är kul.

En del saker är helt enkelt otroligt roliga, som reklamserierna, höl på att rama av stolen angående den där tillbringaren med nån röd vätska som slogs mot törstgubbar. OH YEAAHHH!!!!!!!!!
Eller de jäkligt amatörmässiga independentserierna, hahaha
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar