Kalle Bolund på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Spip
Very Good
Inlägg: 110
Blev medlem: ons 17 aug 2005, 17:24

Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av Spip »

Satt och följde denna auktionen nu på kvällen:
https://www.tradera.com/item/341507/394013478/kalle-bolund-rune-andr%C3%A9asson-1955-utgiven-av-sabo
Inte ofta den dyker upp till salu.

Känns inte som säljaren visste vad han hade riktigt.
Inte för startbudet då, för det är många som börjar lågt,
utan för att frakten var specad som "PostNord frimärke 22 kr".
Även om man hade fått den tidningen för 50 kr så hade jag inte velat ha den skickad i ett vanligt brev [:0]
"At least I´m a player and not a pawn."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Man får väl hoppas att bjoost är öppen för förslag vad gäller den biten efter de där 22722 kronorna för själva tidningen... [xx(]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av zlv »

Backup för arkivet: https://imgur.com/4o4Eehn
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av germund »

Är inte detta ett vansinnigt högt pris för denna utgåva? Någon som vet vad den har gått för tidigare?
Användarvisningsbild
Spip
Very Good
Inlägg: 110
Blev medlem: ons 17 aug 2005, 17:24

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av Spip »

Hade förväntat mig att den skulle gå upp till åtminstone 20,000:- när jag såg auktionen först,
då var den redan över 10,000:- vilket inte ekonomin tillåter just nu annars hade jag lagt bud på den...

Har ett ex som jag köpte av en samlare i Stockholm för ca 20 år sen då han hade fått tag på ett bättre.
Vi hade väldigt bra kontakt på den tiden så han gav mig möjligheten att köpa den innan nån annan.
Hade aldrig hör talas om Kalle Bolund tidigare så jag var lite tveksam.
Han (som då hade samlat mycket längre än mig) sa då att chansen att hitta den till salu (till ett vettigt pris) igen är ganska låg,
och det är stor sannolikhet att jag aldrig kommer att få se den mer än på bild under hela livet.
Än så länge har det stämt väldigt väl då detta är första gången jag sett den ute till öppen försäljning.
Hittade info för några år sen om att den varit ute på Tradera under 2012, men all info om den annonsen var redan borta så jag vet inte om den såldes.

Så det känns som att den är ganska svår att hitta,
hur många här inne har den i samlingen ?
"At least I´m a player and not a pawn."
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av burnout »

Spip skrev:Hade förväntat mig att den skulle gå upp till åtminstone 20,000:- när jag såg auktionen först,
då var den redan över 10,000:-


Håller med, jag väntade att den skulle sticka lite mer. Det er en av dom svårare, det uppskattas att det finns kanske 5-10st. Jag tror det är mindre än så. Dom samlarna med kosing som ville ha den missade nog chansen, Dom får nog vänta länge på nästa ex om det inte börjas leta i lådorna nu.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av Rufus »

germund skrev:Är inte detta ett vansinnigt högt pris för denna utgåva?


Inte med tanka på att det finns så få bevarade ex av den och riktigt gamla Rune Andréasson-grejer är populära. Jag blir mer förvånad när Spindelmannen-tidningar från 1979 i VF (som det lär finnas ganska många av) går för över 1.000 kr.

Sen kan man ju i och för sig kanske ha turen att hitta Kalle Bolund på loppis för en femma, men då är nog chansen större att vinna 20.000 kr på lotteri.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kalle Bolund på Tradera

Inlägg av Wakuran »

Själva serien fanns ju lyckligtvis omtryckt i något nummer av Bamses Äventyr (eller liknande), minns jag...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar