Tradera och coronatider

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Tradera och coronatider

Inlägg av OnionMan »

Hej, jag tänkte fråga er som säljer serier på Tradera om ni har märkt någon nedgång eller rentav uppgång på hur benägna köparna är att buda nu under coronatider. Med tanke på att ekonomin på många områden står still så undrar jag hur det ser ut för just begagnade serier på Tradera. Vad är hett och vad är mindre hett jämfört med för några år sedan. Några allmänna trender?

Jag har inte varit så aktiv de senaste åren i vare sig samlande eller säljande de senaste åren på grund av studier på universitetet. Jag har tänkt mig att avveckla delar av min samling för att finansiera vidare studier på masternivå och skulle uppskatta alla tips på hur jag ska tänka där rent praktiskt och ekonomiskt. Vilka är de stora förändringarna på Tradera och seriemarknaden generelllt som jag kan ha missat de senasre 3-5 åren?

Mvh.

OnionMan - Göteborg
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Tradera och coronatider

Inlägg av germund »

Det finns säkert de som följer marknaden närmare än jag, men jag tycker det ser rätt bra ut på tradera. Folk behöver underhållning, så det bjuds fortfarande, och att leta efter samlargrejer hemifrån kan man fortfarande göra. Allt beror väl som vanligt på vad man har att sälja.
Skriv svar