Vuxenserier numera förbjudna på Tradera!

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Barklund
Fine
Inlägg: 419
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 01:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Barklund »

Skönt. Vore rätt konstigt med annat.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="AndersL_"]

Nu upptäckte jag att de har lagt till en helt ny punkt i reglerna:

CD, DVD och video-CD, tryckt material och andra media med erotiskt innehåll.

Serier är ju tryckt material, så nu är jag ännu mer förvirrad om vad som gäller... [?]
[/quote]
Det verkar som om Tradera bara omformulerat om sig så att istället för att i klartext förbjuda saker som överallt annars är tillåtet så förbjuder man inte men förbehåller sig rätten att plocka bort auktioner som Tradera tycker tangerar sina politiska ställningstagande. M a o istället för att förbjuda folk att lägga upp auktioner på nazimedaljer och Topasalbum så är det numera tillåtet men att man får räkna med att få auktionerna nerplockade om Traderas högst subjektiva ögon råkar få syn på auktionen. Den här omformuleringen passa Tradera bättre eftersom dom då utan förvarning kan ta ner auktioner och behålla avgiften med hänvisning till sin luddiga regelbok.

Ur askan i elden, skulle man kunna säga... [B)]
Användarvisningsbild
O_Thunder
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 02:44
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av O_Thunder »

Jag köper en hel del vuxenserier och vill då fortsätta göra det!

Ilsa-filmerna säljs rätt friskt på både ebay och tradera, fast jag märkte nu att det bara var de mildare omslagen som hade bild.

Borde inte gamla filmaffischer som Långt ner i halsen gå bort nu också då? Såna har väl alltid varit tillåtna på Tradera?
Rymden vårt öde
Skriv svar