Labrador Road 26 skrev:
Stämmer bra på allt för många företag tyvärr. Även Youtube har f*ckat upp rejält nyligen och fastän massiv kritik struntar de blankt i vad användarna säger. Fånig prestige som företag håller sig med där de inte kan erkänna att de sjabblat och åtgärdar sin misstag. Tills vidare är det bara att vänta på dagen när företagen inser att allt blir bätttre när man låter kunderna själva få välja det upplägg som passar dem bäst. Blir mer och mer övertygad om att nästa kommande mest lukrativa bransch blir för customizable-experterna. Fast å andra sidan finns det ju förstås krafter som vill minska det fria valet.
Det är i alla fall rätt komiskt , på ett tragikomiskt sätt, att företag säger sig genomföra "förbättringar" som kunder önskat, när sedan kunderna svarar med massic kritik om att de nya "förbättringarna" suger, ja då slår dövörat till. Det är aldrig någon som heller sig blivit tillfrågad eller ens sett frågeformulär som legat till grund för "förbättringarna" dä är det alltid massor som undrar varför de aldrig ens hört talas om dem tidigare. Man kan ju undra var alla dessa spökmänniskor kommer ifrån som svarar på undersökningar som inga vanliga medlemmar sett skymten av.
+1 på den...
APenny4YourThoughts skrev:
Sen är det ju faktum att jävligt många är förändringsfientliga och konservativa bara för sakens skull. Det är jobbigt att lära om, och bara därför är man emot. Inte för att man satt sig in och jämfört utan för att det är en förändring. Jag säger inte att det är så i det specifika fallet här, men generellt är det så.
Sant. Jag är väldigt traditionell och konservativ till sättet och jag märker att jag blir mindre och mindre intresserad av ny teknik och ny design ju äldre jag blir. Jag har tappat lusten för teknikutvecklingen. Jag har slutat bära mobiltelefon (vill man mig något kan man skriva mail) och jag fortsätter envetet att använda Windows XP trots att systemet är uråldrigt enligt moderna krav. Det ligger nog en del i att man har väldigt lätt för att sucka och klaga när någonting man "kan" förändras och framförallt när man tvingas byta, när inga andra alternativ finns.
Sen har ju iofs inte Tradera direkt en historia av vettig kundvård eller förändringar som följer logiska tankemönster så i fallet Tradera är jag övertygad om att de ändrar enbart för ändrandets skull men i många andra kan det ligga något i det du säger.
APenny4YourThoughts skrev:
Å andra sidan finns det kanske bakomliggande affärsmässiga anledningar som Traderas styrelse inte postar på sin sajt?
Ja, det är inte omöjligt. Man kanske är ute efter att köra Tradera som varumärke i putten så att man kan forcefeeda oss den mer traditionella Ebaysajten, vilken är störst i mer eller mindre alla andra länder. Det är vad jag känner till enbart i Sverige som Ebay måste köra sin business via en lokal sajt. Klart att det känns lite kymigt uppe på det stora huvudkontoret. Jävla svenskar som inte kan rätta sig i ledet, ungefär. Så, man försämrar och försämrar och retar upp folk tills Tradera förknippas med negativa känslor och sen byter man bara ut hela "sajtskalet" till ett Ebayskal. Tradera ser redan ut som en gulare variant av Ebay så att byta skal på sajten och redirekta om den till Ebay.se kan inte vara så svårt.
Nä, man skulle kanske göra sig en hatt av staniolpapper. Bara utifall att, menar jag.
![Cool [8D]](./images/smilies/icon_smile_cool.gif)