Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tor 23 maj 2013, 05:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 13 nov 2007, 13:06 
Very Fine
Användarvisningsbild

Fick ett mail från budera.se idag. Nu kommer det tydligen att bli helt provisionsfritt om man verifierar sin identitet hos dem.

Utdrag ur mailet;

"Seriös? Då får du gratis provision.
Budera blir helt provisionsfri sajt för verifierade medlemmar!
Som de flesta känner till förekommer det bedrägerier, bedrägeriförsök och falska/felaktiga personuppgifter på i princip alla köp- & säljsajter. Detta är något som skapar mycket arbete, höga kostnader och stor besvikelse för både de som arbetar med support och naturligtvis för medlemmarna.
Därför har Budera beslutat att stödja alla som har rent mjöl i påsen och vill visa detta genom att vara verifierade med legitimationskontrollerad, äkta identitet hos verifierad.se.

Omdömessystem, och betalningstjänster kan INTE garantera identiteten, varken var för sig eller ens tillsammans! Därför är de metoderna inte någon garanti för en seriös medlem. Positiva omdömen kan t ex skaffas av vem som helst med falsk, stulen eller påhittat identitet. Vi tror och hoppas att Budera kommer bli en bättre och säkrare plats där man visar att man är att lita på, att man är verifierad - d v s kontrollerad och okej!
Detta skapar säkrare förutsättningar och en bättre sajt. Därför gör vi Budera till en helt provisionsfri sajt för verifierade medlemmar. Alltså Ingen provision så länge ditt Verifierad-konto är aktivt. Ändringen gäller från och med dagens datum."

Kommer detta att ändra något tror ni? Antagligen inte gissar jag, men onekligen är det ett bra grepp för att försöka få ut fler auktioner på deras sajt. Eller?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 13 nov 2007, 14:02 
Near Mint
Användarvisningsbild

Sista dödsryckningen, kanske? Aktiviteten är ju inte så hög där.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 nov 2007, 18:35 
Very Fine
Användarvisningsbild

Istället för att ta bort provisionerna kunde man lagt ner de pengarna på reklam för att få dit fler besökare, det är ju där klon sitter. Sidan har inga köpare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 nov 2007, 18:43 
Fine
Användarvisningsbild

[quote="impeesa"]

Istället för att ta bort provisionerna kunde man lagt ner de pengarna på reklam för att få dit fler besökare, det är ju där klon sitter. Sidan har inga köpare.
[/quote]

Blir kanske inte så mycket reklam för provisionspengen just nu[:I]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 13:44 
Very Fine
Användarvisningsbild

Fick ett (pappers)brev från Budera igår, där det står att jag utmärkt mig på Budera, och därför fick jag en present av dem. En liten ficklampa att ha i nyckelringen. Sånt skojar man inte bort[:D]. Jag citerar en del av brevet:

Du och de som får denna present har imponerat i någon av följande kategorier:
* Värvat flera medlemmar
* Många upplägg
* Många sålda
* Många köp
* Högt omdömespoäng
* Många positiva omdömen
* "Gamla trogna" (medlemmar som varit med tidigt och fortfarande är aktiva)

Vet inte i vilken kategori jag kammat hem full pott i... I brevet blir jag även titulerad "eliten på Budera" (med 20 affärer gjorda där inne [:D][:D])!

Skämt å sido så är det en trevlig gest, även om jag hade kunnat vara utan titel och ficklamp. Ett tips till Tradera kanske..?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 13:54 
Very Fine
Användarvisningsbild

Man får gratulera ! Hur ska detta firas ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 14:02 
Mint
Användarvisningsbild

Hur ska detta firas ?
[/quote]

Ett tips! Gå in i en garderoben, stäng dörren och TÄND presenten.[:D][:D]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 17:55 
Fine
Användarvisningsbild

Annars går det ju alltid gömma sig under täcket och läsa serier (Lite halvt Alfonsaktigt) [8D] ...

Impeesa:
Man har fått presenter från tradera också om jag inte minns helt fel nu. På den tiden Tradera inte var så stort, och inte tillhörde Ebay.

Har för mig att det var en mobilladdare utan batterier en gång, dock osäker på detta.

Men en påse Kylskåpspoesi fick man iallafall en annan gång. Vet inte varför?
Kanske när man blev Poweruser, kanske under en kampanj?
Men man fick den iallafall. [:p]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 18:51 
Near Mint
Användarvisningsbild

Hur seriösa är då verifierad.se och hur funkar det? En snabb titt:

Man pratar https med dem, inte ens någon allmän info över http. Men certifikatet är utsällt av en okänd utställare. Oseriöst.

Man ska ge verifierad.se en massa uppgifter om sig själv. Då kan man ju anta att de jämför med SPAR för att se om det stämmer med en riktig person. Sen står det att man ska legitimera sig, men inte hur eller var. Det mest seriösa jag kan tänka mig är att de skickar ett rekomenderat brev med ett kontrollnummer som man sen ska använda för att aktivera kontot.

Ingenting på sidan antyder att det tar längre tid att skaffa kontot än att fylla i formuläret. Jag gissar på minst två vardagar. Oseriöst.

"Ditt verifikat kan även kontrolleras direkt på vår sajt genom att någon anger ditt medlemsnummer uppe till höger. Vi bekräftar att din identitet är äkta men visar aldrig några personuppgifter." Vad ska det då vara bra för? Poängen skulle ju vara att man vågar använda sina äkta personuppgifter och att de styrker dem.

Mitt intryck av verifierad.se i sammandrag: Det enda man kan verifiera där är att en person belalat pengera för att kalla sig "verifierad". Det har ingenting med att vara en seriös säljar att göra.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 19 mar 2008, 21:09 
Very Fine
Användarvisningsbild

[quote="burnout"]

Ett tips! Gå in i en garderoben, stäng dörren och TÄND presenten.[:D][:D]
[/quote]

Går inte, där är fullt av serier..[:p]

[quote="rkaj"]

Mitt intryck av verifierad.se i sammandrag: Det enda man kan verifiera där är att en person belalat pengera för att kalla sig "verifierad". Det har ingenting med att vara en seriös säljar att göra.
[/quote]

Man behöver ju inte regga sig där för att använda någon auktionstjänst. Som jag ser det är verifierad.se ett annat sätt att dra in slantarna på eftersom budera har så låga avgifter på sina auktioner.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 22 mar 2008, 11:14 
Very Fine
Användarvisningsbild

[quote="impeesa"]
Skämt å sido så är det en trevlig gest, även om jag hade kunnat vara utan titel och ficklamp. Ett tips till Tradera kanske..?
[/quote]

Tradera har också skickat ut små bonusar till de personer som säljer mycket. Vid ett tillfälle fick jag en trislott som det inte var någon vinst på och en annan gång fick jag ett kylskåpsmagnetpoesipaket. Jag kombinerade det med fantomens djungelordspråksmagneter som jag hade på kylskåpet sedan tidigare:

[img]http://www.andersserier.se/bilder/fantomenmagneter.jpg[/img]

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme