Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

Rufus skrev:Det står förvisso tydligt "nytryck", men jag misstänker att det ändå tyvärr är några budgivare som har missat detta och trott att de har budat
på den riktiga och värdefulla


Jag kan misstänka att det är något i den stilen, synd för köparen..

Med vänlig hälsning, Wildis90 :)
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:
Rufus skrev:Det står förvisso tydligt "nytryck", men jag misstänker att det ändå tyvärr är några budgivare som har missat detta och trott att de har budat
på den riktiga och värdefulla


Jag kan misstänka att det är något i den stilen, synd för köparen..

Med vänlig hälsning, Wildis90 :)


Eller synd för säljaren, eftersom köparen förmodligen drar sig ur köpet när han har förstått sitt misstag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Agentum »

Säkert har han pengar, men numera undrar man dels hur de läser en auktion och om de öht gör nån reseach före de bjuder?

De frågar ju ingen här direkt, det var blivit en del toksaker tycker jag det senaste året, dör folk tycks kriga om nåt som inte är värt det de betalar men de slutar inte ändå, lite som en slags duell.

Många av de här kommer inte kunna sälja det för vad de givit alls, men ok är det vara för samling in i döden så ok, men de som tror på de värdeökningarna är fel ute.
Vi vet redan att värdet beror på hur intresset för tidningen, hur vanliga de är och skicket, inget annat.
9mm, i'm never further away than that.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

Agentum skrev:De frågar ju ingen här direkt, det var blivit en del toksaker tycker jag det senaste året, dör folk tycks kriga om nåt som inte är värt det de betalar men de slutar inte ändå, lite som en slags duell.

Många av de här kommer inte kunna sälja det för vad de givit alls, men ok är det vara för samling in i döden så ok, men de som tror på de värdeökningarna är fel ute.
Vi vet redan att värdet beror på hur intresset för tidningen, hur vanliga de är och skicket, inget annat.


Jag har även sett att många budar över sina egna maxbud, det kanske är så att många ”fastnar” i budgivningen..

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Wildis90 skrev:Jag har även sett att många budar över sina egna maxbud, det kanske är så att många ”fastnar” i budgivningen..

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]

Du menar när maxbudet varit för lågt? Jo, så kan det ju vara, om det inte är någon sorts fint för sniping...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Rufus »

Buster från 2005 är svåra att få tag på jämfört med dom från 1980-talet, 1990-talet och senare delen av 1970-talet, men 200 spänn! [|)] Lite väl saftigt eller? Enligt Serieforums seriekatalog är dom värda 10 kr i NM och värdelösa i sämre skick.
https://www.tradera.com/item/112710/429 ... -nr-1-2005
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Buster från 2005 är svåra att få tag på jämfört med dom från 1980-talet, 1990-talet och senare delen av 1970-talet, men 200 spänn! [|)] Lite väl saftigt eller? Enligt Serieforums seriekatalog är dom värda 10 kr i NM och värdelösa i sämre skick.
https://www.tradera.com/item/112710/429 ... -nr-1-2005

Oww. Debuten för Kishako, sportreportern. Historiens vingslag!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Agentum »

Jo typiskt mot slutet alltid, försäljningen var låg då, man märker det inom egentligen vilka serietidningar som helst som sedan lades ned.
Det innebär inte ett högre värde utan vara att de är svåra att hitta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:
Rufus skrev:Buster från 2005 är svåra att få tag på jämfört med dom från 1980-talet, 1990-talet och senare delen av 1970-talet, men 200 spänn! [|)] Lite väl saftigt eller? Enligt Serieforums seriekatalog är dom värda 10 kr i NM och värdelösa i sämre skick.
https://www.tradera.com/item/112710/429 ... -nr-1-2005

Oww. Debuten för Kishako, sportreportern. Historiens vingslag!


Just precis, men hur många är egentligen intresserade av den? Jag är det, men inte jättemåmga andra, tror jag.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

Italienska Kalle Anka figuriner verkar ha stigit i pris med rätt så mycket pengar... 1030kr för denna figurin är enligt mig helt absurt...

https://www.tradera.com/item/2944/43063 ... aly-disney

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Rufus »

Rufus skrev:
Wakuran skrev:
Rufus skrev:Buster från 2005 är svåra att få tag på jämfört med dom från 1980-talet, 1990-talet och senare delen av 1970-talet, men 200 spänn! [|)] Lite väl saftigt eller? Enligt Serieforums seriekatalog är dom värda 10 kr i NM och värdelösa i sämre skick.
https://www.tradera.com/item/112710/429 ... -nr-1-2005

Oww. Debuten för Kishako, sportreportern. Historiens vingslag!


Just precis, men hur många är egentligen intresserade av den? Jag är det, men inte jättemånga andra, tror jag.



Det blev till slut 660 Kr! Gosch! [|)] Den som investerade i Busters sista årgång kan tydligen bli rik idag.

https://www.tradera.com/item/112710/429 ... -nr-1-2005


Wildis90 skrev:Italienska Kalle Anka figuriner verkar ha stigit i pris med rätt så mycket pengar... 1030kr för denna figurin är enligt mig helt absurt...

https://www.tradera.com/item/2944/43063 ... aly-disney

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]


För en komplett Polistil-bil i bra skick får man allt betala ca 1000 kr eller ännu mer. De har ett internationellt värde och är eftertraktade.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av burnout »

Wildis90 skrev:Italienska Kalle Anka figuriner verkar ha stigit i pris med rätt så mycket pengar... 1030kr för denna figurin är enligt mig helt absurt...

https://www.tradera.com/item/2944/43063 ... aly-disney

[:o)]


Tyvärr har du fel, den gick billigt, jag gav själv för min "stora stygga vargen" med släp 1500:- för att komma över ett galler och en gris. Tror det felar en bil och ett flygplan för mig i serien. skulle jag hitta bilen i Sverige så kostar den nog 2000:- med kartong blir det nog lite till. Ebay kanske jag kommer undan lite billigare. Billigaste jag hittat är nog 900:- med kartong (många år sedan)
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

burnout skrev:Tyvärr har du fel, den gick billigt, jag gav själv för min "stora stygga vargen" med släp 1500:- för att komma över ett galler och en gris. Tror det felar en bil och ett flygplan för mig i serien. skulle jag hitta bilen i Sverige så kostar den nog 2000:- med kartong blir det nog lite till. Ebay kanske jag kommer undan lite billigare. Billigaste jag hittat är nog 900:- med kartong (många år sedan)


Oj! Det visste jag inte. Jag tyckte att 1030kr var väldigt mycket för en figurin, men det är kanske billigt ändå :oops:...Jag personligen samlar inte så mycket på figuriner, utan jag samlar mest på serietidningar.

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:
burnout skrev:Tyvärr har du fel, den gick billigt, jag gav själv för min "stora stygga vargen" med släp 1500:- för att komma över ett galler och en gris. Tror det felar en bil och ett flygplan för mig i serien. skulle jag hitta bilen i Sverige så kostar den nog 2000:- med kartong blir det nog lite till. Ebay kanske jag kommer undan lite billigare. Billigaste jag hittat är nog 900:- med kartong (många år sedan)


Oj! Det visste jag inte. Jag tyckte att 1030kr var väldigt mycket för en figurin, men det är kanske billigt ändå :oops:...Jag personligen samlar inte så mycket på figuriner, utan jag samlar mest på serietidningar.

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]


Skicket är väldigt viktigt. 1000 kr för en i dåligt skick där flera delar fattas, hade varit tokigt.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av burnout »

Rufus skrev:
Wildis90 skrev:
burnout skrev:Tyvärr har du fel, den gick billigt, jag gav själv för min "stora stygga vargen" med släp 1500:- för att komma över ett galler och en gris. Tror det felar en bil och ett flygplan för mig i serien. skulle jag hitta bilen i Sverige så kostar den nog 2000:- med kartong blir det nog lite till. Ebay kanske jag kommer undan lite billigare. Billigaste jag hittat är nog 900:- med kartong (många år sedan)


Oj! Det visste jag inte. Jag tyckte att 1030kr var väldigt mycket för en figurin, men det är kanske billigt ändå :oops:...Jag personligen samlar inte så mycket på figuriner, utan jag samlar mest på serietidningar.

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]


Skicket är väldigt viktigt. 1000 kr för en i dåligt skick där flera delar fattas, hade varit tokigt.


Skicket är inte så noga på dessa utan hur mycket delar finns kvar. oftast har man en i bra skick men det fattas små detaljer. ta tex. Farbror joakims limmo, 97% så felar kylarprydnaden och dom bilarna som kommer ut är det någon backspegel och kylarprydnaden, sen måste man ha koll på vilken utgåva det är men det går alltid att plocka i mellan så man får en komplett. skillnaden mellan utgåvorna är reservdäcket [:o)] den ena har det den andra är utan.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

Någon har lagt ut en ”glansig, felfri, oanvänd NM” tidning på tradera. Det enda som stör mig är att ryggen på tidningen är väldigt sliten, det finns några fläckar på tidningen och den är tydligt läst [:p]

https://www.tradera.com/item/341521/438 ... ka-11-1957

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wildis90 »

Det här är iofs inte en tradera annons utan den här ligger på facebook, men den var himla konstig :)

Den här personen har många av er kanske redan sett på facebook. Han försöker sälja en stor seriesamling för 50 000kr!!? Men att sälja agent X9 för 30 spänn styck är väl väldigt optimistiskt? Och han har lite egna priser eftersom det är väl inte värt i närheten av 50 000kr? Eller? [:)]

Vad skulle ni säga att hans samling är värd? :)

Foto av annonsen:
Bild

Länk till hans lite buggiga hemsida med serielista:
http://serietidningar.com/

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]

/Bildtagg. Admin
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Javisstja, den där underliga gamla hemsidan. Den har legat uppe i flera år, men han verkar fortfarande hoppas...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av zlv »

Inte observerat denna säljare tidigare, men här fanns det gott om galna priser ...

Gissar på att det är samma som denna säljare (då båda anger Kungsbacka).
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Tokiga och roliga Traderaauktioner, tråd #2

Inlägg av MAD »

Skriv svar