Varningar för serieauktioner på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Petervictoria »

När jag pratade med auktion sajten Kolon så hade ellingen beklagat sig över skicket och fått tidningen nedsatt en bra bit pga skick.

Jag har även pratat en gång till med Kolon om att Ellingen som köpte och prutade säljer samma tidning för nästan samma skick på tradera.
De förstår nu att ellingen drog en vals( ljög) om ni tror honom för att tjäna pengar på en fattig svensk äldre.

Jag tycker det är beklagligt. Men man ska inte lura äldre människor på pengar.


Ellingen
Du sade till mig en gång i tiden att du aldrig klagade på skicket när du köpte en tidning i en auktion. Nu när jag kontrollerade dina ord för första gången så åkte du dit big time.

Jag tycker det inte är fel att klaga på skicket om det har varit oklart.
Men det du gjorde att sälja den några månader senare på en annan sajt för ungefär samma skick som du köpte den är beklagligt.


OBS
Står fast vid att tidningen är lagad. Köparen får helt enkelt kolla på vad jag skrev.
Och sedan göra sin egen bedömning.
Jag är övertygad att tidningen är omgjord bra mycket inte bara ta bort klammer och pressa tidningen.
Senast redigerad av 1 Petervictoria, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av burnout »

Petervictoria skrev: De förstår nu att ellingen drog en vals( ljög) om ni tror honom för att tjäna pengar på en fattig svensk äldre.
Jag tycker det är beklagligt. Men man ska inte lura äldre människor på pengar.



Jag skiter i detta bråk från dig om "Ellingen", men bara ett påpekande
Bevaknings budet låg enligt LR 26 (har inte kollat det) på 4,500:- och tidningen gick för 8500:-? var var lurendrejet någonstans?

8500:-i slutbud. av det avgår ca. 15% till auktionshuset (1200:-) =7300:- till den "gamle mannen" 2800:- är extra över 4500:- Nu har jag inte exakta siffror på allt men Lurad???
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Petervictoria »

burnout skrev:
Petervictoria skrev: De förstår nu att ellingen drog en vals( ljög) om ni tror honom för att tjäna pengar på en fattig svensk äldre.
Jag tycker det är beklagligt. Men man ska inte lura äldre människor på pengar.



Jag skiter i detta bråk från dig om "Ellingen", men bara ett påpekande
Bevaknings budet låg enligt LR 26 (har inte kollat det) på 4,500:- och tidningen gick för 8500:-? var var lurendrejet någonstans?

8500:-i slutbud. av det avgår ca. 15% till auktionshuset (1200:-) =7300:- till den "gamle mannen" 2800:- är extra över 4500:- Nu har jag inte exakta siffror på allt men Lurad???



Bosse

Har du inte fattat att Ellingen prutade ner summan på kolon för att kunna göra större vinst på en annan person plånbok. Så säljaren fick inte denna summa du talar om. Det som stör mig mest är att du inte förstår det.
Har iofs hört hur ni i malmö området "tar hand"om äldre i Sverige.
Ellingen klagade sedan på skicket och fick stor rabatt för att senare sälja tidningen på en annan sajt som den" bästa och finaste " Fantomen i Sverige.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

Petervictoria skrev:
Bosse

Har du inte fattat att Ellingen prutade ner summan på kolon för att kunna göra större vinst på en annan person plånbok. Så säljaren fick inte denna summa du talar om. Det som stör mig mest är att du inte förstår det.
Har iofs hört hur ni i malmö området "tar hand"om äldre i Sverige.
Ellingen klagade sedan på skicket och fick stor rabatt för att senare sälja tidningen på en annan sajt som den" bästa och finaste " Fantomen i Sverige.


Nu får du allt ta och bromsa dig med dina osanna påstående.
Dina personliga vendetta gentemot mig börjar ta orimliga proportioner.
Jag fick mycket bra kontakt och bra dialog med ansvarige på Kolonn men någon rabatt som du pratar om har aldrig förekommit.
(alla kvitto finns om någon betvivlar sanningshalten)
Jag köpte ytterligare tidningar vid samma tillfälle som de tog tillbaka då beskrivningen inte stämde med verkligheten.
Dessa är sålda igen - med mina beskrivningar som grund.
Ettan jag har ute nu - som alls inte är beskriven som "den bästa och finaste", läs för h-vete vad som står - har jag betalt 10493kr för.
Jag har alltså betalt MER än vad jag lagt ut den för!
Så "den gamle mannen" du skriver så vitt och brett om har fått sina slantar - medan jag (ännu så länge) gått med förlust.

Det är absolut läge lägga av med ditt förtal nu Peter - din självpåtagna allvetande Fantomenexpertkostym får allt sämre passform för varje uttalande du gör.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Petervictoria »

Haha
Har du inte prutat nu heller.
Nä nu faller månen ner på jorden.

Detta kommer du få äta upp.
Finns människor som tror dig på detta forum men detta har nu gått för långt med att påstå att jag ljuger om detta också.
Senast redigerad av 1 Petervictoria, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Looding »

PV: Eftersom du inte verkar vara läskunnig och inte förstår logik så ska jag hjälpa dig. För det första står det ingenting om "Sverigebäst" eller liknande i Ellingens auktion. För det andra: om priset är nedprutat p.g.a. att utgivet skick, som var VF-NM, inte höll måttet (alltså var felaktigt) så är det klart att det är berättigat att få reducerat pris. Det är stor skillnad, rent ekonomiskt, på FN och VF-NM när man pratar om Fantomen-etta. Jag ser inget orimligt i detta. Jo förresten, det gör jag! Dig! Du är helt orimlig! Jag kan inte begripa varför du envisas med att visa upp dina sämsta sidor stup i ett gång på gång i all oändlighet.

Det blir för övrigt ofta rent pinsamt när du försöker dig på någon slags tafatt härskarteknik genom att slänga ur dig något i stil med
Har iofs hört hur ni i malmö området "tar hand"om äldre i Sverige.
apropå ingenting. Eller kanske apropå att du inte kan argumentera på ett vettigt sätt. Ja, så måste det vara.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Petervictoria »

Looding
Det finns mail från Elingen där han bekräftar även att han har fått stor rabatt på ettan.
Så sluta nu försvara ett bedrägligt beteende från Ellingen.

Ja precis
Det Finns ingen plats i Sverige där äldre är så utsatta som de är i Skåne området.
Detta är fakta. Om du vill ha en fortsatt Diskussion om detta kan vi ta det lär som helst.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Looding »

Petervictoria skrev:Looding
Det finns mail från Elingen där han bekräftar även att han har fått stor rabatt på ettan.
Så sluta nu försvara ett bedrägligt beteende från Ellingen.

Ja precis
Det Finns ingen plats i Sverige där äldre är så utsatta som de är i Skåne området.
Detta är fakta. Om du vill ha en fortsatt Diskussion om detta kan vi ta det lär som helst.

Eftersom du inte läste mitt förra inlägg skriver jag en förkortad variant av den:

Om han fick rabatt så p.g.a. att skicket var lägre så är det berättigat. Det är jävlig stor skillnad på FN och VF-NM.

Det är helt irrelevant hur gamla, unga eller för all del dumma människor behandlas. Jag tycker det är helt fel att människor kör mer mot rött i Halmstad än i Göteborg men inte fan använder jag det som argument i en diskussion om en Fantomen-tidning.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

Petervictoria skrev:Haha
Har du inte prutat nu heller.
Nä nu faller månen ner på jorden.

Detta kommer du få äta upp.
Finns människor som tror dig på detta forum men detta har nu gått för långt med att påstå att jag ljuger om detta också.


Ansvarig på Kolonn heter Lars Trumstedt.
Kontakta honom så får du veta vad som gäller.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av jens-olof »

Kan ni inte välja vapen och mötas i gryningen någonstans?

Jens

(Nej, jag vet att ovanstående inte tillför något, fast jag får en "dejá-vu" känsla
av denna debatt...) [:I]
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

Vi gör helt enkelt såhär, vi sätter punkt här. Helt punkt....tatatatata nejnejnej tschhhhh!! PUNKT! Om det nu är så att det pratas om någon form för mailväxlingsunderlag, ja då är det isåfall jag som har det och är det så att du provar att åberopa detta Petervictoria, det kan du bara glömma, jag kommer inte bidra till att infektera två av Sveriges mest kunniga samlares relation ytterligare..

Så vi har i ena ringhörnan tungviktare Petervictoria..... och i den andra.....tunngviktare Ellingen........vi har "the waterboy" Labrador road 26....som jag körde över med glädje på min väg in i ringen......för jag är.....domaren...och jag diskvalificerar bägge sidor, den ena för too much trashtalk, den andra för att ha provat muta domaren.......oj såg jag inte dessutom endel järnskrot i den handsken...., vems handske det är vet jag inte...

Tidningen har jag hållt i min hand tidigare och jag har förstått att min åsikt krävs om den. Min personliga bedömning är att den inte når F som grundskick, men det är säkert inte sakligt korrekt. Marknaden får åter igen betala vad fan den vill för den tidningen, jag hoppas bara alla blir glada och nöjda.
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Looding »

jens-olof skrev:Kan ni inte välja vapen och mötas i gryningen någonstans?

Jens

(Nej, jag vet att ovanstående inte tillför något, fast jag får en "dejá-vu" känsla
av denna debatt...) [:I]

Jag tycker inte att man får betee sig hur som helst, därför står jag på mig
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Labrador Road 26 »

Leland skrev:vi har "the waterboy" Labrador road 26....som jag körde över med glädje på min väg in i ringen......

Du får gärna hoppa över att dra in mig i sportmetaforer, jag verkligen avskyr sport. Vill du ha en mer för sammanhanget passande metafor så kanske Serafim Svensson funkar bättre.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

Ja eller labrador roadkill... du är och förblir helt katastrof för konversationer mellan intelligenta varelser. Inte en sak du säger ha en skit med sakfrågan att göra, det är bara kvasi intelligens "a la Ernst Brunner under OS i Seoul 1988, där George Cramne, senare Scott tog Silver och Ben Johnson blev tagen för doping!"

Förstår du inte nu så kan du antingen välja att svara, eller så kan du bara skita i det...
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Magnus »

Leland skrev:Ja eller labrador roadkill... du är och förblir helt katastrof för konversationer mellan intelligenta varelser. Inte en sak du säger ha en skit med sakfrågan att göra, det är bara kvasi intelligens "a la Ernst Brunner under OS i Seoul 1988, där George Cramne, senare Scott tog Silver och Ben Johnson blev tagen för doping!"

Förstår du inte nu så kan du antingen välja att svara, eller så kan du bara skita i det...


Bild

Idag är prognosen: molnigt med chans att den kommer att användas.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Leland skrev:Ja eller labrador roadkill... du är och förblir helt katastrof för konversationer mellan intelligenta varelser. Inte en sak du säger ha en skit med sakfrågan att göra, det är bara kvasi intelligens "a la Ernst Brunner under OS i Seoul 1988, där George Cramne, senare Scott tog Silver och Ben Johnson blev tagen för doping!"

Förstår du inte nu så kan du antingen välja att svara, eller så kan du bara skita i det...


Över gränsen. Användaren varnad.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

Kanske inte helt oförståeligt eftersom personen i fråga är admin, hur det nu gick till, antar att den kritiken är över gränsen med....men det går till en gräns för alla...så är det bara....jag skulle kunna nämna något om tyskland innan 1945, men tyskland har egentligen inget med detta att göra och jag kör tysk bil, och det är ett fint land....

Forumet kanske blir mer politiskt korrekt utan mig, men det blir fan så mycket tråkigare.
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Leland skrev:Kanske inte helt oförståeligt eftersom personen i fråga är admin, hur det nu gick till, antar att den kritiken är över gränsen med....men det går till en gräns för alla...så är det bara....jag skulle kunna nämna något om tyskland innan 1945, men tyskland har egentligen inget med detta att göra och jag kör tysk bil, och det är ett fint land....

Forumet kanske blir mer politiskt korrekt utan mig, men det blir fan så mycket tråkigare.


I tur och ordning:
+ Labrador Road 26 är *inte* längre admin, eller ens moderator.
+ Du hade fått en varning om du uttryckt dig på samma sätt oavsett vem av våra medlemmar du hade vänt dig mot.
+ Man har tre prickar i en ellips: http://sv.wikipedia.org/wiki/Uteslutningstecken
+ Det är pinsamt dålig retorik att försöka spela nazist- och PK-korten i en debatt.
+ Vi har inte kickat dig från forumet, jag har gett dig en varning och bett dig vara hövlig i debatten. Om inte annat borde det faktum att du kunde skriva ovanstående varit en indikation på detta.
+ Och slutligen, ja, du har så rätt - forumet lever och går under med dig, så det skulle verkligen vara tråkigt om du inte hängde här mer.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av jens-olof »

Looding skrev:
jens-olof skrev:Kan ni inte välja vapen och mötas i gryningen någonstans?

Jens

(Nej, jag vet att ovanstående inte tillför något, fast jag får en "dejá-vu" känsla
av denna debatt...) [:I]

Jag tycker inte att man får betee sig hur som helst, därför står jag på mig


Har full förståelse att du känner dig förfördelad och förolämpad, och andra häller på
bränsle. Fast jag anser dig som klok (bedömt efter totalbilden av andra inlägg), så
någon måste inse att denna diskussion som det dyker upp varianter utav hela tiden,
aldrig kommer att ta slut, innan någon beslutar sig för detta.

Och var och en har ett eget ansvar för för sina inlägg, så man kan alltså inte invänta
någon annan ska ta initiativet.

Detta inlägg är inte riktat enbart till "Looding", bara för det var han som citerades,
utan forumet är ju till för alla, och stämningen är ju oftast bra och trevlig, till skillnad
från många andra forum jag besökt.

Så vill åtminstone jag att det så ska förbli!

Jens
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Labrador Road 26 »

Leland skrev:Ja eller labrador roadkill... du är och förblir helt katastrof för konversationer mellan intelligenta varelser. Inte en sak du säger ha en skit med sakfrågan att göra, det är bara kvasi intelligens "a la Ernst Brunner under OS i Seoul 1988, där George Cramne, senare Scott tog Silver och Ben Johnson blev tagen för doping!"

Förstår du inte nu så kan du antingen välja att svara, eller så kan du bara skita i det...

Svara på vad? Även om kanske ovanstående saknar något frågetecken så är det inte upplagt som en fråga, så det framgår inte vad som ska svaras på i så fall.

Jag ställde dock en fråga tidigare om vilket tåg du syftade på, en tydlig och rak fråga med tillhörande frågetecken.

Du får även gärna förklara med vem du för en konversation, för man kan ju anta att du är ena delen av "konversationer mellan intelligenta varelser", så vem eller vilka är det du konverserar med? Ser mest ut som du pratar rakt ut i luften beskrivandes imaginära scener.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar