Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tis 21 maj 2013, 07:23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 08:25 
Very Fine
Användarvisningsbild

Jag var inne och kollade på "Beyonder2000"s omdömen.
Cirka 30000:- försäljningar och bara positiva omdömen !

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 09:56 
Very Fine
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av lennon

Jag var inne och kollade på "Beyonder2000"s omdömen.
Cirka 30000:- försäljningar och bara positiva omdömen !

Ja, det är imponerande (och framförallt underligt att han inte har fått problem med en enda person). Han är förmodligen Traderas största säljare, åtminstone om man struntar i de som har en massa missnöjda kunder, som 24hshop.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 10:11 
Avstängd
Användarvisningsbild

Ja, det är imponerande (och framförallt underligt att han inte har fått problem med en enda person). Han är förmodligen Traderas största säljare, åtminstone om man struntar i de som har en massa missnöjda kunder, som 24hshop.

Jag har sett ett litet antal tradera-försäljare med över 4000 i feedback. Är det någon som sett en topplista på de största säljarna? 4000 tycker jag är lite, tradera har alltför få köpare för att jag ska vara riktigt nöjd.

På ebay finns en handfull som har 100.000 +-feedback. Dvs mer än 100.000 olika människor har köpt av dem. Det är rätt bra jobbat. 1centCD (eller något liknande) leder med 170.000.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 10:12 
Mint
Användarvisningsbild

Får dra mitt strå till stacken. Har hittills köpt serier av dessa tre och är mycket nöjd.
Beyonder2000 (köpte amerikanska Marvel)
Macomicus (köpte amerikanska Marvel)
Smokey NR One (köpte svenska album)

Alla tre packar bra, har schyssta objektbeskrivningar, hederliga skickgraderingar som kanske är i underkant till och med.

Råkade köpa av St**le som nykomling också, och eftersom objektsbeskrivningen var felaktig blev det ett album istället för två, vilket gjorde honom lite upprörd och han tyckte jag skulle pröjsa hans del till Tradera för en helt felaktig auktion, men den finten gick inte.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 12:22 
Very Fine
Användarvisningsbild

Ibland undrar man var alla Amerikanska marvel/image tidningar kommer ifrån i NM-skick!?!
Och så säljs de för 15-20 spänn på Tradera, jag tycker det är billigt...=O)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 03 feb 2006, 14:00 
Near Mint
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av Thomas E

Jag har sett ett litet antal tradera-försäljare med över 4000 i feedback. Är det någon som sett en topplista på de största säljarna? 4000 tycker jag är lite, tradera har alltför få köpare för att jag ska vara riktigt nöjd.

På ebay finns en handfull som har 100.000 +-feedback. Dvs mer än 100.000 olika människor har köpt av dem. Det är rätt bra jobbat. 1centCD (eller något liknande) leder med 170.000.

Jag tycker det verkar ganska rimligt. I Sverige finns ca 10 milj människor. I USA finns ca 25 ggr så många och sen har vi alla som köper från resten av världen. En säljare som beyonder2000 hade kanske också haft 100.000 omdömen om han sålt i USA.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 mar 2006, 22:31 
Very Good
Användarvisningsbild

Då jag endast har gjort ett köp av serietidningar på tradera så är min erfarenhet lite begränsad. Mitt köp från "ragngand" fungerande exemplariskt, mycket god paketering med pappskiva, plastfickor och bubbelpåse.

Sedan har jag en liten fråga. Hur kommer jag enklast i kontakt med Ander Ögren då han verkar ha ett VÄLDIGT stort utbud.

Tack på förhand
Nisse

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 mar 2006, 22:42 
Very Fine
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av Narz

Sedan har jag en liten fråga. Hur kommer jag enklast i kontakt med Ander Ögren då han verkar ha ett VÄLDIGT stort utbud.

Tack på förhand
Nisse

Anders driver http://www.plastfickor.se/

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 mar 2006, 23:00 
Very Fine
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av Admin

citat:Ursprungligen postat av Narz

Tack på förhand
Nisse

Anders driver http://www.plastfickor.se/

Även om han har mycket serier så säljer han nästan aldrig enstaka exemplar till privatpersoner längre, eftersom den typen av verksamhet är väldigt tidskrävande. Så ha inte för stora förhoppningar.
Om du bara letar efter några få objekt gör du antagligen bäst i att leta på Tradera istället och om du inte vet vad du är ute efter kan du lika gärna ge upp direkt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 mar 2006, 23:39 
Near Mint
Användarvisningsbild

1centCD (eller något liknande) leder med 170.000.

170000 försäljningar? Är det en enda person? Om han gör 50 försäljningar om dagen (6 i timmen om han jobbar i 8 timmar om dagen) så tar det tio år (och lägg sedan på semester eller helgledigt)! Och att lägga ut dem och köpa in varor lär ju också ta en stund.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 05 mar 2006, 21:00 
Avstängd
Användarvisningsbild

170000 försäljningar? Är det en enda person? Om han gör 50 försäljningar om dagen (6 i timmen om han jobbar i 8 timmar om dagen) så tar det tio år (och lägg sedan på semester eller helgledigt)! Och att lägga ut dem och köpa in varor lär ju också ta en stund.

Nä, 170.000 unika köpare, förmidligen fler än aktiva medlemmar total på hela tradera. De har säkert sålt 1.000.000 CD-skivor på ebay. Tydligen dammsuger de hela Californien på CD-partier. Förmodligen kör en lastbil och hämtar deras dagliga postningar, som bör vara något ton.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 05 mar 2006, 21:43 
Very Fine
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av Ingemar

Nä, 170.000 unika köpare, förmidligen fler än aktiva medlemmar total på hela tradera. De har säkert sålt 1.000.000 CD-skivor på ebay. Tydligen dammsuger de hela Californien på CD-partier. Förmodligen kör en lastbil och hämtar deras dagliga postningar, som bör vara något ton.

I så fall är han antagligen Ste*le/24h shop-typen och struntar fullständigt i de procent av köparna som är besvikna eller får fel föremål. Förmodligen sköter han allting helt automatiskt också, och är helt omöjlig att nå. Då tycker jag inte att det spelar så stor roll om han säljer massvis, för han är ändå inte en bra säljare i så fall, vilket denna forumtråd handlar om. Så i så fall är det bättre med personer som Beyonder2000 eller Smokey nr One, som säljer ganska mycket och bara har nöjda kunder. [:)]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 13 apr 2006, 07:23 
Mint
Användarvisningsbild

Tydligen har några Traderare startat en klubb för bra säljare.
http://www.tradera.com/groups/group/group.aspx?gid=2990

Hittade ingen av de stora seriesäljarna på listan men det verkar vara ett bra initiativ ändå. De har en liten banner också.
http://www.tradera.com/auction/Hobby___Lek/aid_26470087

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 13 apr 2006, 11:42 
Avstängd
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av labrador road 26

Tydligen har några Traderare startat en klubb för bra säljare.
http://www.tradera.com/groups/group/group.aspx?gid=2990

Hittade ingen av de stora seriesäljarna på listan men det verkar vara ett bra initiativ ändå. De har en liten banner också.
http://www.tradera.com/auction/Hobby___Lek/aid_26470087

Perfekt upplägg för en bluff. Hur vet man att den som gör ackrediteringen inte är en bluffare? Hur vet man att den som ansöker (det behövs bara behöver 10 välskötta auktioner) inte slutar att sköta sig?

Den enda "ackreditering" som fungerar är feedback, med de nackdelar som den har. En säljare med 100 positiva betyg på raken gör dig sannolikt till en nöjd kund. Det är allt en köpare behöver veta.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 13 apr 2006, 12:06 
Mint
Användarvisningsbild

Man kollar väl feedback också. Tror att köparna av en säljare som är med i sådan klubb är extra vaksamma på om något inte stämmer. Varför gå med i sådan klubb om man vill bluffa/fiffla? Verkar onödigt jobb. Var inte så negativ TE.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 13 apr 2006, 15:13 
Avstängd
Användarvisningsbild

Man kollar väl feedback också. Tror att köparna av en säljare som är med i sådan klubb är extra vaksamma på om något inte stämmer. Varför gå med i sådan klubb om man vill bluffa/fiffla? Verkar onödigt jobb. Var inte så negativ TE.

Var inte så lättimponerad LR...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 apr 2006, 15:57 
Användarvisningsbild

Här är en länk till de säljarna på Ebay som har mest feedback i januari i år:

http://www.nortica.com/UserArea/ebay500_33.asp

1 Cent CD's som Eliasson nämner heter JayandMarie(medlem sedan 1999), har 264467 olika omdömen enligt listan, men idag (16:e april) är siffran uppe i 279047. Totala antalet positiva omdömen de fått är 971622. Det innebär drygt 120000 omdömen/år eller drygt 333 per dag hittills...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 apr 2006, 19:10 
Avstängd
Användarvisningsbild

1 Cent CD's som Eliasson nämner heter JayandMarie(medlem sedan 1999), har 264467 olika omdömen enligt listan, men idag (16:e april) är siffran uppe i 279047. Totala antalet positiva omdömen de fått är 971622. Det innebär drygt 120000 omdömen/år eller drygt 333 per dag hittills...

Ledaren "everydaysource" har t.ex 4500 OLIKA auktioner samtidigt på bara mobilteleantenner på ebay. Rätt tung lirare. 300 NEG senaste månaden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 17 apr 2006, 08:10 
Near Mint
Användarvisningsbild

Var inte så negativ TE.

Var inte så lättimponerad LR...

Ni är för roliga! Alltid olika åsikter. Keep the good work up!!

Jag lägger mej inte i den här gången. Kan vara både bra och dåligt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 17 apr 2006, 08:16 
Near Mint
Användarvisningsbild

citat:Ursprungligen postat av ottifant

Ledaren "everydaysource" har t.ex 4500 OLIKA auktioner samtidigt på bara mobilteleantenner på ebay. Rätt tung lirare. 300 NEG senaste månaden.

Den erfarenhet jag har från amerikanska företag och myndigheter är att kundservicen inte är alltför bra. "Screw the customer if you can" verkar vara mottot. Som vanligt är det mycket snack och "customer satisfaction" verkar mest vara tomma ord. Tacka vet jag Sverker & Co. Heja den svenska modellen[:)][:D]

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme