Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

Joakim Gunnarsson skrev:Angående PVs inlägg om Seriesam:
Vad jag ser är ett par osammanhängande poster som närmast liknar förtal. Jag begriper inte ett smack av dem och vem sjutton är den tredje parten som PV verkar föra talan åt? Helt obegripligt och osakligt det här.



Om det är förtal så är det väl fel på den som skrivit det, inte sant.

Det är ju Thomas som skrev dessa "förtal".

Att det är osakligt och osmakligt kan jag hålla med om.

Om du köper original av någon av exempelvis mig och jag säger att det går inte ATT ÅTERLÄMNA dem för att de var på REA vill du tala om det för någon att jag lurade dig då? Vad handlar dessa REA auktioner om egentligen, Vad är agendan med dessa formuleringar?
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Petervictoria skrev:Att det är osakligt och osmakligt kan jag hålla med om.

Om du köper original av någon av exempelvis mig och jag säger att det går inte ATT ÅTERLÄMNA dem för att de var på REA vill du tala om det för någon att jag lurade dig då? Vad handlar dessa REA auktioner om egentligen, Vad är agendan med dessa formuleringar?


Jag har aldrig skrivit att inläggen är osmakliga. [:)]

Vad jag menar att det är lite svårt att förstå vad du menar.
Försök skriva kort och formulera dina tankar på ett strukturerat och nyanserat sätt,
så är jag säker på att ditt budskap också går fram.

Det framgår till exempel inte om din mening
"Vad är agendan med dessa formuleringar?" i ditt senaste inlägg
riktar sig mot mitt inlägg eller mot Seriesams REA-formulering.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

Joakim Gunnarsson skrev:
Petervictoria skrev:Att det är osakligt och osmakligt kan jag hålla med om.

Om du köper original av någon av exempelvis mig och jag säger att det går inte ATT ÅTERLÄMNA dem för att de var på REA vill du tala om det för någon att jag lurade dig då? Vad handlar dessa REA auktioner om egentligen, Vad är agendan med dessa formuleringar?


Jag har aldrig skrivit att inläggen är osmakliga. [:)]

Vad jag menar att det är lite svårt att förstå vad du menar.
Försök skriva kort och formulera dina tankar på ett strukturerat och nyanserat sätt,
så är jag säker på att ditt budskap också går fram.

Det framgår till exempel inte om din mening
"Vad är agendan med dessa formuleringar?" i ditt senaste inlägg
riktar sig mot mitt inlägg eller mot Seriesams REA-formulering.


Vet att det är ganska svårt och förstå detta till 100%.
Detta är den andra tråden jag skrev i och det som blev borttaget orkade jag inte klippa in igen:)
Men gör ett försök och förstå vilken sorts agenda en säljare har om man inte återköper tidningar som man sålt.

Att man sedan hänvisar till ordet REA som skäl till att man inte återlämnar tidningarna är väl ännu mer konstigt.
Orsak 2 var att de var köpta privat på blocket, detta bevisade jag också att det var en lögn då köparen fick order nr 923 från seriesam.
Tycker den röda tråden av ett skamligt beteende är solklar i detta fall.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Petervictoria skrev:Vet att det är ganska svårt och förstå detta till 100%.


Det är avsaknaden av struktur som gör det obegripligt. Inte historien i sig. Som herr Gunnarsson säger, strukturera upp och tänk igenom vad du vill ha sagt så kommer det säkert att bättre framgå vad du menar. Jag har också handlat av Seriesam flera gånger och har aldrig upplevt säljaren som oseriös. Det jag har läst i dina inlägg får mig inte att ändra åsikt heller, men det handlar mest om att jag inte orkar läsa de kaosartade urklippen.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Bufkin »

Som det är upplagt nu påverkar det snarare mitt intryck av petervictoria än seriesam.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av rkaj »

Håller med AP4YT i tipset till PeterViktoria: Säg det du vill säga tydligare! Med ett tekniskt tillägg: Om du vill citera från epost eller annat så använd gärna forumets quote-tagg, så blir det i alla fall lite tydligare vad som är citerat och vad du säger själv!
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

APenny4YourThoughts skrev:
Petervictoria skrev:Vet att det är ganska svårt och förstå detta till 100%.


Det är avsaknaden av struktur som gör det obegripligt. Inte historien i sig. Som herr Gunnarsson säger, strukturera upp och tänk igenom vad du vill ha sagt så kommer det säkert att bättre framgå vad du menar. Jag har också handlat av Seriesam flera gånger och har aldrig upplevt säljaren som oseriös. Det jag har läst i dina inlägg får mig inte att ändra åsikt heller, men det handlar mest om att jag inte orkar läsa de kaosartade urklippen.


Att jag inte är van med att klippa och klistra på serieforum är vi alla medvetna om sedan tidigare.

Är det obegripligt när jag klippte in vad som står i dessa mail?
Ok
Hur tror ni då köparen kände sig när Seriesam förklarade varför han inte fick återlämna tidningarna pga "det var REA" så jag återköper dem ej. och Orsak 2 "de var köpta privat på blocket" så jag återköper dem ej.
Seriöst hur tror ni då köparen kände sig när inte Thomas kompisar förstår luddigheten i mailen.


Om du inte ser problemen med att ha en sådan agenda att sälja tidningar som man inte återköper är det upp till er.
Jag tror inte du skulle uppskatta detta beteende iaf om du själv blev utsatt.

Att säga som du gör att "seriesam har inte lurat mig iaf" så jag litar på honom.
Hur långt räcker din näsa kompis?
Kan du inte ha empati för andra människor än dig själv.

Förstår du inte att denna köpare blev lurad av Thomas?


Haha Du har aldrig upplevt att Seriesam är oseriös haha
Är tveksam att du vet hur en tidning i Fine ska se ut.(ursäkta påhoppet)
Men du bevisade att du är totalt okunnig då det gäller graderingar.


I den förra tråden(den som blev borttagen) var det också någon som försvarade seriesam på ett ganska roligt sätt.

Han sade jag tycker seriesam är en bra säljare, Men han sade också att seriesam kan vara lite dålig med att gradera sina tidningar rätt, jo det är sant han sade så.

Men ursäkta! hur tusan kan man säga att en säljare är duktig om han inte kan gradera tidningar?
Är det inte skicket på tidningarna som avgör om man är godkänd som en säljare eller inte, är man inte i närheten på att gradera rätt är man för tusan inte en bra säljare, tar man inte heller sitt ansvar som säljare så är man också en bedragare.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

rkaj skrev:Håller med AP4YT i tipset till PeterViktoria: Säg det du vill säga tydligare! Med ett tekniskt tillägg: Om du vill citera från epost eller annat så använd gärna forumets quote-tagg, så blir det i alla fall lite tydligare vad som är citerat och vad du säger själv!


Jag kan inte sånt,
Tyvärr, jag vet att det är luddigt, men jag tror att ni som vill förstår vad dessa mail förmedlade.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

rkaj skrev:Håller med AP4YT i tipset till PeterViktoria: Säg det du vill säga tydligare! Med ett tekniskt tillägg: Om du vill citera från epost eller annat så använd gärna forumets quote-tagg, så blir det i alla fall lite tydligare vad som är citerat och vad du säger själv!


Jag skriver inte så ofta på detta forum

Men jag vet att jag måste bli lite bättre på det.
Senast redigerad av 1 Petervictoria, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

Bufkin skrev:Som det är upplagt nu påverkar det snarare mitt intryck av petervictoria än seriesam.



Visst visst pga att jag inte är hemma på att klippa och klistra på detta forum så är det jag som är oseriös [B)]
Inte kan det vara seriesam som ljuger och bedrar köpare.

Tycker du att det är ok att sälja tidningar som man vägrar återköpa vid missnöje?
Svara bara på denna fråga.

Så om du inte tycker detta så är det något annat som avgjorde när du fick den känslan att det var jag som var oseriös.
För min del är det ok om du tycker detta, men jag har aldrig nekat någon att lämna tillbaka något jag sålt.

Nu har bara en person klagat på mina graderingar på alla auktioner jag sålt på tradera.

Du kan titta på mina omdömen så ser du att ALLA som köpt av mig givit högsta poäng det bara går.
Skriver jag NM i en auktion så är det garanterat detta skick på tidningen också.
När man handlar av Seriesam så är inte NM detta utan kan vara i betydligt sämre skick.
Om du inte visste detta är det beklagligt. även lite bisarrt.


Visst visst seriesam är jätteseriös.
Jag tycker du ska handla godbitar på hans hemsida.
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av pumbaaerik »

Kvadruppelpostning är också onödigt, tycker att du har dragit det lite långt nu. Jag sörjer med dig för att du känner dig blåst av Seriesam, men det räcker med ett inlägg med en simpel varning till oss på forumet. Sen kan du markera det i rödtext om du tycker det är dubbelt så viktigt som alla varningar om att inte handla från steele exempelvis. De gånger jag har handlat av Seriesam har det fungerat alldeles smärtfritt, och har flutit på på en fantastisk nivå. Skickgraderingar har stämt bra, möjligtvis har någon tidning varit FN istället för VF eller dylikt, men det är ingenting jag bryr mig om.

Jag tycker till och med att Seriesam kan ha en poäng i att det kanske inte borde utgå full bytesrätt om du har handlat från hans Blocket-annonser istället för direkt från hemsidan eller via hans Traderaannonser. Har du inte fått något godkänt kvitto finns det ingenting inom Sveriges Lagar som säger att du har någon bytesrätt och ARN skulle nog ställa sig ytterst tveksamma till din argumentationer.
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Ellingen »

pumbaaerik skrev:Kvadruppelpostning är också onödigt, tycker att du har dragit det lite långt nu. Jag sörjer med dig för att du känner dig blåst av Seriesam, men det räcker med ett inlägg med en simpel varning till oss på forumet. Sen kan du markera det i rödtext om du tycker det är dubbelt så viktigt som alla varningar om att inte handla från steele exempelvis. De gånger jag har handlat av Seriesam har det fungerat alldeles smärtfritt, och har flutit på på en fantastisk nivå. Skickgraderingar har stämt bra, möjligtvis har någon tidning varit FN istället för VF eller dylikt, men det är ingenting jag bryr mig om.

Jag tycker till och med att Seriesam kan ha en poäng i att det kanske inte borde utgå full bytesrätt om du har handlat från hans Blocket-annonser istället för direkt från hemsidan eller via hans Traderaannonser. Har du inte fått något godkänt kvitto finns det ingenting inom Sveriges Lagar som säger att du har någon bytesrätt och ARN skulle nog ställa sig ytterst tveksamma till din argumentationer.


Så länge du är nöjd med det du får och inte klagar blir det säkert inga problem.

Prova reklamera/skicka tillbaka så får du säkert en annan uppfattning om Seriesam.
Thomas Eliasson kan vara mycket otrevlig, obehaglig och hotfull.
Det vet jag av egen erfarenhet och från många köpare/säljare jag varit i kontakt med.

Petervictoria har en poäng, om än framställd på ett svårtytt/förvirrat sätt.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

pumbaaerik skrev:
Jag tycker till och med att Seriesam kan ha en poäng i att det kanske inte borde utgå full bytesrätt om du har handlat från hans Blocket-annonser istället för direkt från hemsidan eller via hans Traderaannonser. Har du inte fått något godkänt kvitto finns det ingenting inom Sveriges Lagar som säger att du har någon bytesrätt och ARN skulle nog ställa sig ytterst tveksamma till din argumentationer.



Du tycker tydligen Seriesam inte ska återköpa tidningar som var köpta på blocket!
Nu var de inte köpta på blocket utan på hans hemsida och där har Seriesam den policy att återköpa alla tidningar vid missnöje, detta var ett försök till blåsning som jag överbevisade då köparen fick ordnr 923 FRÅN seriesam.

Men ok: om du tycker att Seriesam har en poäng med att INTE återköpa tidningar som är köpta privat på blocket.
Är du snäll och skriver varför du tycker det är ok och blåsa människor privat men inte från seriesams hemsida?
Är anledningen som du skrev, finns det inga godkända kvitton så är det OK och lura människor.
Men saken är den att köparen har allt man behöver för att gå längre med detta, men vem orkar bråka rättsligt om några tusen lappar.

Jag har lagt fram bevis att de var köpta på seriesams hemsida så detta snack att de var köpta "privat och REA" är rent skicksnack.

Jag fattar seriöst inte varför någon människa i världen har någon "poäng" med att inte göra rätt för sig.

Jag tycker ni ska skämmas över att försvara dessa handlingar från Seriesam, då det har bevisats att TIDNINGARNA var köpta på SERIESAM. Det är också ställt utom allt rimligt tvivel att Seriesam vägrade återköpa dessa tidningar.

Ser ni inte problemen med detta att bli lurad av Seriesam tycker jag ni ska fortsätta köpa tidningar av Seriesam på hans hemsida och på Blocket.
men när ni sitter där med ett par skrynkliga tidningar med flera graderingar under vad som utlovas tycker jag ni ska knipa handen i fickan och vara glada helt enkelt.
Ni har haft tur helt enkelt så här långt, om ni inte haft blivit lurade än.
Senast redigerad av 1 Petervictoria, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag tycker nog att det är en vettig policy att ALLTID erbjuda öppet köp om kunden inte är nöjd. Vad pumbaaerik menar är nog att det inte är lagstadgat tvång att privatpersoner ska erbjuda öppet köp. "Befintligt skick" gäller. Det kommer an på köparen att förvissa sig om att varan håller det skick man förväntar sig.

Jag vet att det är svårt att bedöma det över nätet och att man kan känna sig lurad, men subjektiva bedömningar är alltid öppet för debatt. Det märker vi på Tradera/Blocket varje dag. Inte ens vi här som är mer intresserade av tidningar än gemene man har en samsyn på vad olika skickgraderingar innebär. Det finns ju t ex användare här som på allvar tror att en tidning är NM/MT bara för att ingen har bläddrat i tidningen. Skickbedömningar i mellanklassen (VG-VF) är ännu luddigare. Jag tror att spannet bland oss här kan vara så pass stort som 4.0 - 8.0 på samma objekt.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Bufkin »

Petervictoria skrev:Visst visst pga att jag inte är hemma på att klippa och klistra på detta forum så är det jag som är oseriös [B)]

Har jag inte sagt, problemet är följande:

* Dina poster är väldigt osammanhängande.
* När moderatorer tar bort grejer postar du väldigt liknande igen direkt.
* Du känner dig kränkt direkt och häver ur dig saker som "Tycker du att det är ok att sälja tidningar som man vägrar återköpa vid missnöje?" vilket visar att du har svårt att förstå alla andras poäng.
* Du är konstant sarkastisk på ett otrevligt vis.
* Din allmänna ton i frågan har en stark klang av "arg rättshaverist".

Det är mycket möjligt att seriesam beter sig illa men det blir väldigt svårt att bedöma av dina poster eftersom jag inte klarar av ta dem seriöst när du postar som du gör.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

APenny4YourThoughts skrev:Jag tycker nog att det är en vettig policy att ALLTID erbjuda öppet köp om kunden inte är nöjd. Vad pumbaaerik menar är nog att det inte är lagstadgat tvång att privatpersoner ska erbjuda öppet köp. "Befintligt skick" gäller. Det kommer an på köparen att förvissa sig om att varan håller det skick man förväntar sig.

Jag vet att det är svårt att bedöma det över nätet och att man kan känna sig lurad, men subjektiva bedömningar är alltid öppet för debatt. Det märker vi på Tradera/Blocket varje dag. Inte ens vi här som är mer intresserade av tidningar än gemene man har en samsyn på vad olika skickgraderingar innebär. Det finns ju t ex användare här som på allvar tror att en tidning är NM/MT bara för att ingen har bläddrat i tidningen. Skickbedömningar i mellanklassen (VG-VF) är ännu luddigare. Jag tror att spannet bland oss här kan vara så pass stort som 4.0 - 8.0 på samma objekt.


Tack för de första sakliga ord som kommer från ditt skrivbord.
Ska försöka göra det samma nu.

Om man har haft ca 20 års erfarenhet ska man kunna se skillnaden på en POOR tidning och en VG-Fine tidning.
Denna historia har inget med misslyckade graderingar att göra utan det är något helt annat, då jag är övertygad att Seriesam kan bättre, och har inget what so ever med kunskap och tycke att göra. håller du inte med?

Ni kan titta på mina auktioner på tradera hur Thomas graderade dessa tidningar och hur jag graderade dem.
Sedan får ni avgöra själva om ni tror det var ett graderingsfel eller något annat.


Det jag själv tycker är svårast med att gradera tidningar, är de tidningar som har en del defekter men ändå inte tillräckligt för att bli en samlartidning( Fine) då brukar jag skriva skicket under samlarskick det vill säga Fine- 0m jag är osäker.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Petervictoria »

Bufkin skrev:
Petervictoria skrev:Visst visst pga att jag inte är hemma på att klippa och klistra på detta forum så är det jag som är oseriös [B)]

Har jag inte sagt, problemet är följande:

* Dina poster är väldigt osammanhängande.
* När moderatorer tar bort grejer postar du väldigt liknande igen direkt.
* Du känner dig kränkt direkt och häver ur dig saker som "Tycker du att det är ok att sälja tidningar som man vägrar återköpa vid missnöje?" vilket visar att du har svårt att förstå alla andras poäng.
* Du är konstant sarkastisk på ett otrevligt vis.
* Din allmänna ton i frågan har en stark klang av "arg rättshaverist".

Det är mycket möjligt att seriesam beter sig illa men det blir väldigt svårt att bedöma av dina poster eftersom jag inte klarar av ta dem seriöst när du postar som du gör.


Jag är glad om du förstått iaf att seriesam vägrade att återköpa tidningar som är köpta på seriesams hemsida.

Om du gjort detta är jag väldigt glad.

Det är sant jag blir otroligt förbannad när köpare blir lurade.

Jag bad på mina knän att Seriesam (i privata mail) skulle ta sitt ansvar innan jag startade detta.
Då bad han mig drygt och elakt att jag skulle sälja dem på Tradera och jag ville köparen väl.

Thomas har varit mycket elak i mail med köparen och mig(angående detta) saken är den att jag är en av dem få som inte lägger sig raklång och tar emot skit från honom.


Att jag i min tur sedan verkar som en "arg rättshaverist" så är det ok för mig.
Det viktiga för mig är att det "onda" ska fram på bordet.

Att någon skulle känna sig lite osäker av att handla av mig på tradera pga jag verkar vara en "arg rättshaverist" så FINE.
Men jag tycker det är beklagligt att ni inte inser vad jag gör, jag gör inget för min egen skull utan det är för de människor som blir lurade i denna branch.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av Peral »

pumbaaerik skrev:Kvadruppelpostning är också onödigt, tycker att du har dragit det lite långt nu. Jag sörjer med dig för att du känner dig blåst av Seriesam, men det räcker med ett inlägg med en simpel varning till oss på forumet. Sen kan du markera det i rödtext om du tycker det är dubbelt så viktigt som alla varningar om att inte handla från steele exempelvis. De gånger jag har handlat av Seriesam har det fungerat alldeles smärtfritt, och har flutit på på en fantastisk nivå. Skickgraderingar har stämt bra, möjligtvis har någon tidning varit FN istället för VF eller dylikt, men det är ingenting jag bryr mig om.

Jag tycker till och med att Seriesam kan ha en poäng i att det kanske inte borde utgå full bytesrätt om du har handlat från hans Blocket-annonser istället för direkt från hemsidan eller via hans Traderaannonser. Har du inte fått något godkänt kvitto finns det ingenting inom Sveriges Lagar som säger att du har någon bytesrätt och ARN skulle nog ställa sig ytterst tveksamma till din argumentationer.


Markera helst INTE i RÖD TEXT om du tycker något är viktigt eftersom det då kan uppfattas som om det skrivits av Moderatorer eller Admin
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av burnout »

Så TE skickar med kvitto på köp??? Det har han aldrig gjort tidigare. ville man ha kvitto på köp via tradera så brukade man få svaret
"Dra kopia på auktionen" [:o)]

Även om man köpt tidningar på "rea" och dom ska vara bra och det kommer klippta grejor så är det faktiskt lite "bedrägligt beteende" Det ska vara retur på det. Men står det att det "kan" saknas sidor då har man godkänt det.
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Tråden om Traderasäljare som är dåliga!

Inlägg av pumbaaerik »

Om det finns kvitto är väl saken biff. Trettio dagars returrätt, om varan inte håller vad den lovar. Gå till ARN (Allmäna Reklamationsnämnden), de tar säkerligen tag i ditt fall med en gång. Har det gått mer än trettio dagar blir det svårare däremot, men det antar jag inte att det gjort eftersom du fortfarande är upprörd?

Förlåt, Peral - Är blå text okej?
:)
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Skriv svar