Förbättringar på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av Grumme »

Jag kan bara hålla med. Nedräkningen känns pålitlig, och det gör även Traderas mobilapp för Android som jag använder mig av.
Jag får en påminnelse när det är 15 minuter resp. 3 minuter kvar på en auktion jag har i minneslistan, och de kommer exakt på sekunden. [:)]

Däremot är Traderas mailpåminnelser som ska komma en timme innan auktionen avslutas fortfarande under all kritik.
Det är inte ovanligt att jag får dem dagen efter auktionen gått ut. [}:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av jedi tomas »

3 min påminnelse innan funkade inte igår.
Trist
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av Labrador Road 26 »

Pratade med Traderas support om lite olika saker, budtrissning bland annat. Passade då även på att fråga varför de spärrat internetadressen till sina egna auktioner, när man ställer en fråga till säljaren och kanske vill hänvisa till en tidigare avslutad auktion.

Fick ett tips som jag missat och som kanske andra här också kan ha nytta av. Uppe i högra hörnet när man tittar på en auktion finns ett nummer strax under sök-knappen. Detta kan man använda för att få fram auktioner i sökfunktionen.

Bild
Detta är bara belysande exempel, har inget med just den auktionen att göra.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av bas03 »

Grumme skrev:Jag kan bara hålla med. Nedräkningen känns pålitlig, och det gör även Traderas mobilapp för Android som jag använder mig av.
Jag får en påminnelse när det är 15 minuter resp. 3 minuter kvar på en auktion jag har i minneslistan, och de kommer exakt på sekunden. [:)]

Däremot är Traderas mailpåminnelser som ska komma en timme innan auktionen avslutas fortfarande under all kritik.
Det är inte ovanligt att jag får dem dagen efter auktionen gått ut. [}:)]



påminnelserna i appen är bra men jag undviker att buda i slutsekunderna med appen. Nu när det är nedräkning på hemsidan så kan alla lätt lägga bud i slutsekunderna istället för under hela sista minuten och så länge det inte är samma i appen så är det inte samma villkor. Vilket gör att det är svårare att lägga sista budet i appen.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av Magnus »

bas03 skrev:påminnelserna i appen är bra men jag undviker att buda i slutsekunderna med appen. Nu när det är nedräkning på hemsidan så kan alla lätt lägga bud i slutsekunderna istället för under hela sista minuten och så länge det inte är samma i appen så är det inte samma villkor. Vilket gör att det är svårare att lägga sista budet i appen.


Jag spelar ett litet, gratis fotbollsmanagerspel på FB som simulerar köp/försäljning av spelare med ett bättre system auktionsförfarande än tradera. [:X]

Det är märkligt att detta jättelika auktionsföretag, som har varit marknadsledande så länge, inte fått till ett bättre auktionsavslut. Frågan är om de har förmågan att tänka överhuvudtaget...
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av Grumme »

Häromdagen hände någonting som jag aldrig varit med om tidigare.
Jag lägger ett bud med c:a 10 sekunder kvar, men då arbetar sidan några sekunder, varpå jag får upp ett meddelande om att det just nu är väldigt många besökare, och jag omdirigeras till en sida för hög belastning.
Väl där så hade givetvis auktionen hunnit avslutas. [:I]

Är det någon annan som har råkat ut för det?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ibland är Tradera segt men jag har inte fått upp någon belastningssida.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
tlaago
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 19:24

Re: Förbättringar på Tradera

Inlägg av tlaago »

Jag har råkat ut för det där med hög belastning några gånger, även mitt på dagen en vardag då det inte borde vara hög belastning. Jag tror att det kan delvis också bero på min uppkoppling och att deras server känner av att sidan laddas långsammare. Sidorna från tradera laddas också oftare långsammare än andra sidor.
Min lösning har varit att anlita bidnapper.com för budgivning och adblock för att ladda sidorna snabbare.
Dessutom fungerar traderas klocka dåligt för mig, men andra tycker att de fungerar på sekunden.
Skriv svar