Tradera - Hur gör man?

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av germund »

Jag slängde ut några auktioner för två veckor sedan och missade helt de nya rutinerna för samfrakt. Betalningarna via Tradera är väl OK – jag fattar det utifrån krav från Skatteverket – men att inte möjlig samfrakt bara förutsätts känns underligt. Är inte det det ett minimikrav man kan ställa på säljare? Jag hade i alla fall missat klicka i att jag accepterar samfrakt och det är inte helt enkelt att lösa smidigt i efterhand.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av Rufus »

germund skrev:
tis 21 nov 2023, 08:55
Jag slängde ut några auktioner för två veckor sedan och missade helt de nya rutinerna för samfrakt. Betalningarna via Tradera är väl OK – jag fattar det utifrån krav från Skatteverket – men att inte möjlig samfrakt bara förutsätts känns underligt. Är inte det det ett minimikrav man kan ställa på säljare? Jag hade i alla fall missat klicka i att jag accepterar samfrakt och det är inte helt enkelt att lösa smidigt i efterhand.
Jag tycker också att det har blivit krångligt. Men när man har sålt och sedan ska göra samfraken, så har jag fått lära mig att man ska göra enligt följande: Gå in på "Dina sålda", tryck sedan på "Mer" på ett av objekten och välj "Ändra frakt". Lämpligtvis ändras ett av objekten till samfraktsbeloppet och de andra till 0 kr.
Skriv svar