Tradera - Hur gör man?

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Tradera - Hur gör man?

Inlägg av Wakuran »

Uhmm, jag fick i uppdrag av en kompis att sälja ut litet grejer från hans vindsröjning, och tänkte lägga ut på Tradera. Då jag är helt nybörjare på sånt undrade jag mest hur man bör gå till väga, hur man sköter allt och vad man bör tänka på etc. Om någon skulle ha några tips.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av Mithroth »

* Utförliga beskrivningar på sakerna
* Bra foton, ur olika vinklar
* Lägg i rätt kategori
* Tydlig rubrik
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av burnout »

Bra packat, och ta inte betalt för packmaterial det retar upp köpare lägg det i så fall på utropspriset.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av Grumme »

Lägg ut annonserna så att auktionerna får en "bra" sluttid, d.v.s. inte mitt i natten en vardag, utan kanske hellre någon kväll kl. 18-21.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tradera - Hur gör man?

Inlägg av Wakuran »

Tack för tips, hittills. Några tips om packning och postande? Jag hade litet övriga saker att posta iväg egentligen som inte har med försäljning att göra.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147