Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej serier)

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Japp, nåt markfordon var det. Så (o)intresserad var jag att jag knappt visste vad jag handlat. Men det blir bra som födelsedagspresent till någon.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag fyller i april. [;)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Klockrent. :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av burnout »

Mithroth skrev:Samtidigt öppnar man ju marknaden betydligt för ett objekt man köpt på loppis för att sälja vidare och ger samlare från hela landet möjlighet att få tag i dem.


Tycker jag med och har man tur så kommer det ännu längre bort (japan, usa och en del andra länder) Så vist hjälper man samlare genom att köpa en del. Men dom som köper billigt och försöker sälja dyrt ger jag inte mycket för på loppisarna. (man känner till dom efter ett tag)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:Angående SW-Lego är det inte ett rymdskepp utan ett markfordon, men det kanske redan var uppenbart. Jag var inne en snabbis på Webbhallen idag och blev lite förvånad över hur mycket Star Wars Lego de hade, såg inga priser men säkert rätt dyra pjäser. Fast de var rätt fula tycker jag. Hasbro och Kenner är snyggare.

Grejen är ju att det är Lego, så designen blir nästan med nödvändighet begränsad (eller så blir bygget alldeles för svårbyggt och instabilt). Man kan ju tänka sig massa specialbitar för att härma originaldesignen bättre, men då får man klagomål istället på att bitarna inte går att använda till att bygga något annat...

Fyller i December, f.ö...
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av burnout »

APenny4YourThoughts skrev: Jag samlar varken på Star Wars eller LEGO, men insåg ganska snabbt att ett gigantiskt rymdskepp för 300kr är en bra deal.



jag har en Banan låda i källaren säkert 10 kg med äldre Lego och 2 stadsplaner. jag vet att det finns pengar att göra på det men på nått har det inte blivit av att sälja det (än) . Men man får bra betalt har jag förstått pga. det är dyrt med Lego. Men ibland är det ide att spara utan att tänka på vad "man tjänar på det" Det kan dyka upp en bytes affär rätt som det är och då kan det vara mer värde är pengar. Jag har "Bröllops medaljen i plast ask med Fantomen(1976) den är det många som varit och ryckt i för en del pengar OK jag kan sälja men rätt som det är så är den inblandad i ett byte som är mer värt än pengar (då blir det nått onyttigt som mat eller pellets. [^] )
Så loppis fynd är inte bara pengar om man säger.

ps. man måste ha plats att förvara det med.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av Rufus »

Hur är det med McDonalds Happy Meal-prylar? Är samlarna få och tillgången stor, eller är det nåt som är värt att sälja på Tradera?
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Tips om att köpa på loppis och sälja på Tradera (ej seri

Inlägg av burnout »

Anders1 skrev:Hur är det med McDonalds Happy Meal-prylar? Är samlarna få och tillgången stor, eller är det nåt som är värt att sälja på Tradera?



Tintin i oöppnade förpackningar brukar gå skitbra. Ytterst lite har kommit ut, Tog tid för mig att få det komplett.
Skriv svar