Självförvållande klantigheter

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Självförvållande klantigheter

Inlägg av MrKumquack »

Hamnade häromdagen i tråden som heter Veckans tabbar, och läste där om Jens-Olof som förstör en dyr reklamtidning då den fastnar i den självhäftande fliken till plastfickan. Letade runt lite efter fler självförvållande klantigheter, men fann inga.
Vill starta en tråd där du bjussar på dig själv och dina misstag vad det gäller serier som du redan äger. Alltså ingen ”jag-glömde-buda-på-en-auktion-som-sen-slutade-jättebilligt” historia, utan klockrena klantigheter som du har åsamkat serieobjekt i din samling! Gärna där något fint och kärt som blivit misshandlat eller förstört...! [8] (Skadeglädjen är som alla vet den enda sanna.)
Kan själv bidra med en filfadäs. Hade nyligen fått hem Don Rosa Samlade Verk volym 8, och lagt den på soffbordet för fortsatt läsning. På kvällen är det ett TV-program jag ska se, blir hungrig och hämtar fil o müzzlie. Skakar filen och tar av skruvkorken, då dottern kommer in och vill något. Blir avbruten och distraherad i både fil och TV-tittande, ber henne fatta sig kort, och när hon går fortsätter jag att skaka tetran hårt och bestämt...
Det är nog lättare att beskriva vad som inte fick fil på sig, än det som klarade sig. Surast var otvivelaktigt att pärmens framsida på den sprillans nya Don Rosa volymen fick en av de större skvättarna på sig. Tog direkt och torkade samt tvättade av pärmen, vilket gick utan problem på den glatta delen. Däremot blev det riktigt fula fläckar på tygdelen (linne?), som inte gick bort trots idoga försök med både diskmedel, ljummet vatten o trasa.
Fick bita i det sura äpplet och beställde direkt ett nytt fräscht ex från Egmont, samt sålde senare det solkiga på Tradera där jag självklart berättade om filen och lade upp tydliga bilder. Minns idag inte vad jag fick för det, men någonstans mellan 100 o 200 tror jag det var.
Kan tillägga att jag aldrig äter, och samtidigt läser i de serier jag är rädd om. Har däremot ett 100-tal tidningar i skiftande kvalitet, som gärna får följa med ner till frukostbordet.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Re: Självförvållande klantigheter

Inlägg av nicklas.johansson »

För ca. tio år sedan så sålde jag en stor hög med amerikanska tidningar. Jag paketerade och tejpade igen lådan men av någon anledning som jag nu inte kommer ihåg så skulle jag öppna kartongen igen och här kommer klantigheten. Jag tryckte ner brytbladskniven får djupt och skar sönder omslaget på den översta av tidningarna jag sålt. Behöver jag tillägga att köparen inte var helt nöjd med mig!
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Självförvållande klantigheter

Inlägg av Wakuran »

nicklas.johansson skrev:För ca. tio år sedan så sålde jag en stor hög med amerikanska tidningar. Jag paketerade och tejpade igen lådan men av någon anledning som jag nu inte kommer ihåg så skulle jag öppna kartongen igen och här kommer klantigheten. Jag tryckte ner brytbladskniven får djupt och skar sönder omslaget på den översta av tidningarna jag sålt. Behöver jag tillägga att köparen inte var helt nöjd med mig!

Ouch! Men det är väl bara att dra bort den tidningen från slutpriset, antar jag... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar