Hur förvarar du dina serier - Tips och bilder

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Haha ajja hoppas det går bra! hur lång tid tar det? hur länge har du hållt på?
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Jag började på boxen igår kväll och blev klar samma kväll, tycker inte det var så svårt. Men har inte gjort omslaget med bokplast och allt ännu, och det är väl det svåraste [:)] !
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

nice :P
kanske ska göra så med mina album. borde väll funka :p
har som många andra här tummen mitt i handen :D
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag själv har faktiskt tummen ganska bra placerad på handen, men tar mig inte tid till saker istället. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Ska försöka imorgon :D bara man hittar bra kartong bitar sen är det väll bara att börja :P
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Själv så slaktade jag några "överflödiga" arkivboxar [:)]
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Ska kolla vad jag kan ta, behöver också kartonger till ett annat tidnings projekt har nog mycket som man kan ta, frågan är hur andra i huset säger :p
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Nu ska jag äntligen skaffa riktiga serielådor med lock, blir rätt dyrt eftersom de kostar 70 spänn styck, men jag måste kunna stapla lådorna på varanndra.
Jag kan inte ha tidningarna så här längre, fasen det är nästan varje gång man gräver i högarna som man råkar vika ett omslag fel eller skada en tidning.

Sen lär jag spara massor med plats med lådorna med och äntligen kunna reda ut vad jag har och inte har i serieväg, det är helt oöverblickbart just nu.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Agentum skrev:
Nu ska jag äntligen skaffa riktiga serielådor med lock, blir rätt dyrt eftersom de kostar 70 spänn styck, men jag måste kunna stapla lådorna på varanndra.
Jag kan inte ha tidningarna så här längre, fasen det är nästan varje gång man gräver i högarna som man råkar vika ett omslag fel eller skada en tidning.

Sen lär jag spara massor med plats med lådorna med och äntligen kunna reda ut vad jag har och inte har i serieväg, det är helt oöverblickbart just nu.


Det låter bra. Alltid skönt att kunna ha lite ordning på grejerna. Då kan du ju även få en överblick på vad du vill ha kvar och vad du kan sälja. Man kan sortera efter titlar och årgångar, kanske ett stort jobb men det blir roligare när ska leta upp något gammalt nummer eller om man ska kolla luckor i samlingen. Städa upp ordentligt och skaffa en lista på vad du har och vad som saknas. Kan bli riktigt kul faktiskt.[:)]
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Jag gjorde en mycket bra ordning för ca en månad sen, där jag har årsvis så man inte behöver leta nummren som man vill läsa :D måste bara skaffa probags så det blir mycket snyggare :P
jag har bara 350 nummer så tänkte det är bra att ha en bra ordning innan man har hur mycket som helst :D
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

Man kan ju faktiskt tjäna pengar i längden på att ha ordning på vad man har, då man slipper riskera att köpa en massa dubletter.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Jag såg ett ställe där man kunde köpa "arkivboxar" kostade runt 7-10 kr / st har jag för mig. det fanns:
60 mm
80 mm

Jag köpte några,, =) är jättebra! det passar ungefär 35-40 st Kalle Anka tidningar ( NYA från 2000 talet ) i 80 mm.

Och 25-30 st i 60 mm.
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

såg dom igår på bokia ska dra ditt i helgen, vet någon om det räker med 2 st 6 cm boxar till en årgang fantis? kostar dom 7 spänn olof? trode det var mindre [:D]
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Ja det gör det, lägg 13 nummer i varje låda, med ryggarna varannan vänd och varannan med ryggen åt höger.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Alltså inte stående lådor som på IKEA för 1,50 kr,, utan liggande stängbara boxar, kostar 6,50 för 60mm. 7 kr för 80 mm. funkar bra
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Seriefreak skrev:
Ja det gör det, lägg 13 nummer i varje låda, med ryggarna varannan vänd och varannan med ryggen åt höger.


Tackar, blir ju mindre plats oxå! [:p]
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

vad kostade dom på bokia?
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Jag frågade inte men borde vara 4-5 kronor, meddelar när jag köpt! :)
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

OK, själv får jag extra pris av min kompis, de kostar 3 kr / st + GRAtIS FRAKT! =)
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Eliasson
Fine
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 15:35
Ort: Sverige

Inlägg av Eliasson »

Var ganska dyrt 10 kr st på bokia :(
Så ska skaffa från annat håll, men köpte dock 2 st. Mer för att se hur det blev , vilket resultat. Kan man köpa från en kontor site? kostar bara 3 kronor där. Men har för mig att kungsgatan har någon sådan butik kan någon bekräfta det? :)
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.
Skriv svar