Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Nytt:

Bild

Torpedo köpte jag för att jag ville ha lite hårdkokt svartvitt i stil med Tardis noir-serier. Nog är det hårdkokt, och bra tecknat, men lite för klichémässiga historier. Men framförallt är huvudpersonen så vanvettigt osympatisk så man sitter mest och önskar att han fick en kula i pannan...
Användarvisningsbild
aakeforsmark
Fine
Inlägg: 362
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 08:22
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av aakeforsmark »

Köpte några gamla seriemaggan från 1949. Riktigt fina saker.

http://3.bp.blogspot.com/-njWNUWTY0lY/T ... 0cover.jpg

Dessvärre så var de stämplade inuti men stämpeln visade sig ha ett värde i sig:

Bild

Men i en tidning så var det en intressant redaktionsruta. Läs om den förhoppningsfulle gossen från Hägerstensåsen:

Bild

Gjorde om första bilden till länk då den var så enormt stor att forumet försköts. Försök hålla bilderna under 800 pixlars bredd.
/Admin
http://forsmarx.se
http://forsmark-stralandetider.blogspot.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Sånt där är kul. Man känner på något sätt historiens vingslag. Har t.ex. någon gammal Epix där Daniel Ahlgren skrivit en berömmande insändare.

Maggan var väl f.ö. en av de första tidningarna som publicerade Gohs? "Mannen från Claa" skulle vara intressant att läsa, när Gohs slutat skämmas över sina gamla grejer.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

aakeforsmark skrev:Dessvärre så var de stämplade inuti men stämpeln visade sig ha ett värde i sig:

Vem är/var Jan Sööt eller vad det nu står?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
aakeforsmark skrev:Dessvärre så var de stämplade inuti men stämpeln visade sig ha ett värde i sig:

Vem är/var Jan Sööt eller vad det nu står?

Jan Lööf tror jag att det står om man tittar litet närmre. Ett namn jag känner igen svagt från någonstans. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Jan Lööf tror jag att det står om man tittar litet närmre. Ett namn jag känner igen svagt från någonstans. [;)]

Makes sense, ja då var det ju verkligen något att hänga i granen. Googlade på Jan Sööt men det gav ingenting så gissade på att det var någon lokal doldis.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av RioGrande »

OT. Kunde vara namnen på två kattungar: Jan Sööt och Rolf Goos... /OT.
Användarvisningsbild
aakeforsmark
Fine
Inlägg: 362
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 08:22
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av aakeforsmark »

aakeforsmark skrev:Köpte några gamla seriemaggan från 1949. Riktigt fina saker.

Gjorde om första bilden till länk då den var så enormt stor att forumet försköts. Försök hålla bilderna under 800 pixlars bredd.
/Admin


Sorry. Tog bara länken från mitt eget blogginlägg. Tror att jag har gjort precis samma sak någon gång tidigare.
http://forsmarx.se
http://forsmark-stralandetider.blogspot.com
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Lite goa saker man inhandlat på den senaste tiden:
Bild
En inbunden samling med alla de serier som Bernie Wrightson skapade åt Creepy och Eerie.
Mycket fin skräck i fin förpackning. [:)]
Star Wars Omnibus 4 - Ett fett album med klassiska Star Wars serier.
+ två Essential album med 80tals Spindelmannen serier.
Bild
Sergio Aragones Funnies -Mannen har tecknat serier i över 40 år och är fortfarande lika rolig.
Spaceman - Teamet bakom 100 Bullets har återförenats för en sci-fi serie. Första numret är mycket lovande.
Hellblazer - Peter Milligan fortsättar att imponera. Så här bra har inte Hellblazer varit sedan Jamie Delanos dagar.
Justice League Dark - Ett superteam med Vertigo figurer i DC universumet, kan det vara något?
Swamp Thing - Har läst de tre första numren och hittils är det en bra serie.
Dark Horse Presents - Precis som andra antologier så är denna väldigt ojämn. Resident Alien av Steve Parkhouse är till exempelt väldigt bra. Neal Adams Blood är däremot en av de värsta serierna jag läst.
Bild
The Unexpected - Skräckantologi av Vertigo.
Hellraiser - De flesta Hellraiser filmer som kommit ut de senaste 20 åren har sugit hårt. Därför känns det väldigt härligt att Clive Barker har återvänt till sin skapalse och visar vart skåpet ska stå. Rekommenderas. [:)]
Batman: Odyssey - Neal Adams är en väldigt bra tecknare, men har borde låta någon annan skriva manuset. Väldigt förvirrande och konstigt. [xx(]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Happy Hamster skrev:Star Wars Omnibus 4 - Ett fett album med klassiska Star Wars serier.

Det är Marvel-serierna va? Nästan säker på att jag har originalet omslagsbilden är hämtad från.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Japp. Det är Marvelserien. [:)]
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Magnus »

Labrador Road 26 skrev:
Happy Hamster skrev:Star Wars Omnibus 4 - Ett fett album med klassiska Star Wars serier.

Det är Marvel-serierna va? Nästan säker på att jag har originalet omslagsbilden är hämtad från.


Det är "A Long Time Ago..."-undertiteln till "Star Wars Omnibus" som är Marvel-serier.
Resten av Star Wars Omnibus-böckerna är från DHC-utgivningen.

Här är en lista över alla utgivna:
http://starwars.wikia.com/wiki/Omnibus
Simma lugnt!
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

Så har man varit på Staffars igen:

Bild

Bild

Bild
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pumbaaerik »

frankjw skrev:Så har man varit på Staffars igen:

Bild


Har länge funderat på att köpa Theo. Skriv gärna en rad om vad du tyckte sen!
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pogono »

Baksidan till en Atom jag fick hem nyligen. Synd att erbjudandet nog slutat gälla.

Bild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag hintade tidigare i samband med Halloween-bilden på Sabrina att jag hade gjort mer affärer med Bill Galvan, och nu har jag äntligen skannat färdigt så det går att förevisa:

Bild

Troligen på grund av Archie Comics popularitet i Indien har Tania del Rio skrivit en tvådelad historia om hur gänget åker dit och spelar in en Bollywood-musikal. Den gick i World of Archie Digest #9-10 och jag slog till på hela första delen inklusive omslaget. Eftersom den är avsedd att tryckas i det mindre digest-formatet är sidorna till största delen utförda i 3-stripp med en och annan splasch här och där. Tuschade gjorde den oförliknelige Bob Smith (utom omslaget som Al Milgrom är ansvarig för). Hela serien kan ses i mitt Bill Galvan-galleri på CAF.

Jag fick också med båda numren så jag kunde få läsa slutet på historien:

Bild

I samband med att jag var i Stockholm förra helgen för att närvara på NAFS(k):s höstmöte tog jag mig också förbi Staffar och hämtade lite kulturgods:

Bild

Near Death #2, Huntress #2, Archie & Friends #158 (med två repriser från 60-talet) och en samling med Bullet to the Head av Matz (text) & Colin Wilson (bild).

Sen kom Ola Skogäng dit för att signera, så jag anmälde försenad ankomst till NAFS(k) och såg till att få mitt ex av Mumiens Blod påskrivet:

Bild

Då Ola hade med sig några originalsidor ur De förlorade sidornas bok till försäljning blev det en sån också:

Bild

Kan ses i större storlek på CAF.

Det har även kommit paket från Lone Star Comics:

Bild

Nio nummer av Betty and Veronica: #121 (som gäckat mig alldeles för länge), 171, 172, 173, 178, 182, 185, 186 & 188. Massvis med underbara Dan DeCarlo-serier!

Jag kunde inte låta bli att snipa ytterligare en sida ur DC:s Modesty Blaise av Dick Giordano:

Bild

Passar bra ihop med sidan 15 som redan finns i samlingen. [;)] Fast jag finner det mycket underligt att en Jaguar E-Type i en odefinierad sydamerikansk bananrepublik har uppenbart brittiska nummerskyltar av den äldre svart/rostfritt-modellen? Något större bild finns här.

Som långtida fan av Eduardo Barreto så tog jag chansen att ropa in denna sida ur Elvira #141 av honom:

Bild

Tuschad av Bruce Patterson (Camelot 3000). Se den lite större här (Elviras figur kommer då bättre till sin rätt [8] ).

Inte serier, men godbitar ändå:

Bild

Linda Ronstadts fjärde studioplatta, Don't Cry Now från 1973. Jag vet inte om det är en originalpressning, men den verkar inte jätteny om man säger. Den har jag varit ute efter en längre tid, men i Sverige är den inte helt lätt (Linda har väl aldrig sålt några jättemängder skivor i vårt land) så till slut fick jag tag i den hos en handlare i England som var villig att skicka den hit. Innehåller den cover-version av Eagles Desperado som inspirerat flickan från Ängelholm att också spela in den...

Om sen har det äntligen kommit en DVD av The Princess Bride med ALLT extramaterial som tidigare varit utspritt över minst ett halvdussin olika utgåvor, så den var jag ju bara tvungen att skaffa mig! [:o)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

K-E Lindkvist skrev:Om sen har det äntligen kommit en DVD av The Princess Bride med ALLT extramaterial som tidigare varit utspritt över minst ett halvdussin olika utgåvor, så den var jag ju bara tvungen att skaffa mig! [:o)]


Varifrån fick du Princess Bride DVDn? Den måååste jag ha! :)
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

frankjw skrev:Varifrån fick du Princess Bride DVDn? Den måååste jag ha! :)

Amazon.co.uk. Jag brukar använda någon på partner-sidan som skickar internationellt, då är det vanligt att man slipper betala VAT... [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

frankjw skrev:Varifrån fick du Princess Bride DVDn? Den måååste jag ha! :)


Finns på amazon för en billig peng :)

DVD: http://www.amazon.co.uk/dp/B001DU4B10/
Blu-ray: http://www.amazon.co.uk/dp/B004OQJSYK/
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Köpte Sam and Max: The Devils Playhouse. Ett spel baserat på Steve Purcells serie om frilanspoliserna Sam & Max.
Bild
Förutom spelet så får man 5 knappar och en poster.
Bild
Blev grymt överraskad av spelet. Det är mycket bättre än de två tidigare spelen. [:)]
Skriv svar