Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

På "Världens längsta bokbord" (eller vad det nu heter) var det tecknare som körde någon grej för några år sedan, så då var det i alla fall tecknare på plats under den loppisen. Vet att i alla fall en av sidorna var med Tintin, möjligen var samtliga det. Lade nog upp bilder i någon tråd i den vevan. Eventuellt var det SeF som höll i den saken, för de var på plats också.

Även förra året var det tecknare på plats, och körde "seriebattle" bland annat. Lade upp bilder därifrån också i någon tråd. I och med att många säljare är privatpersoner på Bokbordet lär det räknas som loppmarknad.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:På "Världens längsta bokbord" (eller vad det nu heter) var det tecknare som körde någon grej för några år sedan, så då var det i alla fall tecknare på plats under den loppisen. Vet att i alla fall en av sidorna var med Tintin, möjligen var samtliga det. Lade nog upp bilder i någon tråd i den vevan. Eventuellt var det SeF som höll i den saken, för de var på plats också.

Även förra året var det tecknare på plats, och körde "seriebattle" bland annat. Lade upp bilder därifrån också i någon tråd. I och med att många säljare är privatpersoner på Bokbordet lär det räknas som loppmarknad.

Jo, iofs, men det är i samband med Serieteket eftersom de håller till precis vid Plattan. De brukar sälja ut sitt gamla lager, också.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Spelar väl ingen roll vem det är i samarbete med. Det är ju tecknare, på en loppmarknad, i Stockholm, och det var ju just det som var poängen.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Sommarläsning inköpt (som om inte förra omgången räckte [:o)] )

Hellboy är en ny favorit
Bild

Aldrig läst tidigare #1
Bild

Aldrig läst tidigare #2 (+ Vol2 Age of A.)
Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Beställde endast boken i mitten (The Final Flight av Romain Hugault) från Comicstore. Det tog lite tid, men inte så länge att jag ännu tagit mig för att maila dem och fråga vad som hänt. Då får jag ett mail från dem där de ber om ursäkt att de tagit sån tid på sig att skicka boken, och erbjuder en T-shirt som plåster på såren, och ber mig maila min storlek. Det gör jag och hör inget mer.

Så, efter nån vecka, dimper det ner ett paket i lådan som känns märkligt tungt. Ut trillar allt som syns i bilden nedan. Utöver boken jag faktiskt beställt och T-shirten de erbjudit, dessutom ett inbundet album av Laurent Negroni (som jag ändå funderat på att köpa!), två album av Tony Sandoval, ett nyhetsmagasin, ett samlingsalbum, två ex libris, ett bokmärke, och två förpackningar med samlarbilder.

Det är vad jag kallar kundservice! :)

Bild
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

captainknut skrev:Beställde endast boken i mitten (The Final Flight av Romain Hugault) från Comicstore. Det tog lite tid, men inte så länge att jag ännu tagit mig för att maila dem och fråga vad som hänt. Då får jag ett mail från dem där de ber om ursäkt att de tagit sån tid på sig att skicka boken, och erbjuder en T-shirt som plåster på såren, och ber mig maila min storlek. Det gör jag och hör inget mer.

Så, efter nån vecka, dimper det ner ett paket i lådan som känns märkligt tungt. Ut trillar allt som syns i bilden nedan. Utöver boken jag faktiskt beställt och T-shirten de erbjudit, dessutom ett inbundet album av Laurent Negroni (som jag ändå funderat på att köpa!), två album av Tony Sandoval, ett nyhetsmagasin, ett samlingsalbum, två ex libris, ett bokmärke, och två förpackningar med samlarbilder.

Det är vad jag kallar kundservice! :)




Eller så sitter någon i detta nu och sliter sitt hår med bara The Final Flight of Romain Hugault och en T-shirt som inte passar, och undrar var fan resten av grejerna är. :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Idag dök det upp ett paket i brevlådan från de där förenta staterna.

Bild[/URL]

Innehållet var väldigt trevligt tycker jag







Bild


Bild

En LIMITED-EDITION SAGA #8 CANVAS GICLEE BY FIONA STAPLES limiterad till 100 ex.

Återkommer med foto när bilden ramats in och hängts upp på väggen.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Nytt.

Lite besviken på Lone Wolf And Cub-omnibusen - mycket tunn rygg som inte mäktar med att hålla en så tjock bokrygg plan. Ryggen ser krum och välläst ut redan som nyinköpt. :/

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Happy Hamster »

Två fådda album.
Bild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Efter att ha fått smaka på samarbetet mellan Jonas Darnell & Dan Sederowsky hos Strömsholms brygghus vid SIS tidigare i år, såg jag till att beställa ett halvdussin flaskor av Behemotian Bastard redan vid säljstarten:

Bild

"Jonas kontaktade oss en dag och ville göra ett Herman Hedning-öl. Eftersom vi gillar Herman skarpt var det inte så svårt att haka på. Jonas är mycket ölintresserad och ett stort fan av Strömsholms Brygghus och hade öltypen ganska klart för sig. Den skulle vara ljus, välhumlad och ganska alkoholsvag. Efter lite spånande så hade vi enats och bryggningen kunde sätta igång."

Lite "riktiga" serier har också flutit in:

Bild

En tjock lunta med alla Alex Toths Hot Rod- och bilserier, en reklampublikation från Rabén & Sjögren för Berättelser från Engelsfors som återtrycker det avsnitt av Kim W Andersson som gick i Utopi samt har en nyskriven introduktion av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren, och till sist nya numret av Utopi, 9/2013.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Efter ha varit på turné till Sw. Rock (i år igen), Det blev en del loppis på vägen ner så att säga och lite roliga "fynd" var man lite tvingad att köpa med.

Denna blev man lite glad i att hitta och lite smart att spara kvar en del luckor för annars hade det inte blivit så bra. Jan Lööfs Julkalender är inte helt fel från -82 tror jag den var.

Bild

Sen sprang man på denna stora målarbok. omålad lite skadad i omslaget men vad gör det.
Bild

Bild
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

Press stop, götgatan, flera ex. med små skador... :/

https://docs.google.com/file/d/0Byn-IGYQi-hBNGE5ZkdZNlZMcE0/edit?usp=sharing
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Fyndade lite sommarläsning idag. Har funderat på de här ett tag, men tyckt att priset varit sinnessjukt i överkant tidigare.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Dottern var på fotbollsskola och övriga familjen är på mini-semester. Då passade denne på att starta upp sommarens albumjakt med lite inköp. Åtta album enligt bild. Genomsnittsskick cirka 6.0 FN och pris mellan 15-20kr/st. Helt okej.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Cadial »

Stalmannen i Stockholm!? Nar? Hur? Vem?
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

De slår sig en del för bröstet och säger att det är den enda DC Comics-sanktionerade Stålmannen-blaskan utanför USA. Författare/tecknare är Niels Sondergaard, Teddy Kristiansen. Jag misstänker att den finns i Danmark som "Supermand i Köbenhavn" eller nåt. :)

Albumet är från 1990 och kostade mig 15kr. Jag såg faktiskt två exemplar på min runda idag. Den andra var "förlagsny" (en del antikvariatägare har en rolig definition av ny; den var solblekt, bucklig och allmänt tråkig) för 50 kr på någon sorts "rea".
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Cadial »

Man ser hur man reagerar for ett kant varumarke. Stalmannen i Uddevalla skulle antagligen salja bra i Bohuslan...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Den ska heta "A Tale of Five Cities" på engelska. Länge sen jag läste den men Stålis far runt och besöker alla fem nordiska huvudstäder av någon anledning.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Jinime »

spacemonkey skrev:En LIMITED-EDITION SAGA #8 CANVAS GICLEE BY FIONA STAPLES limiterad till 100 ex.


Fantastiskt snygg! Älskar den covern! Vad fick du ge för den?
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Jinime skrev:
Fantastiskt snygg! Älskar den covern! Vad fick du ge för den?


Nu inramad och på väggen.

Bild

Finns på http://www.essentialsequential.com/
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Skriv svar