Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Av naturliga skäl domineras mina semesterförvärv av det som jag fick ner i bagaget på väg hem från San Diego. Men det första jag skaffade mig på min USA-tripp var några T-shirtar av egen design som skulle distingera mig från kreti och pleti på mässgolvet. För tillverkningen stod som vanligt koll. 730 Ken Bausert i New York:

Bild

Fram- respektive baksida. Väckte inte så stor uppmärksamhet som jag förväntat mig. [B)]
Det gjorde emellertid den här (utgångsmaterialet var ett DeCarlo-omslag från Life with Archie #238):

Bild

Kommer också att sätta myror i huvudet på raggare vid säsongens återstående bilträffar...

Bild

Lite blandat: Den enda volymen söndagssidor av Johnny Hazard som jag saknade, inköpt av den något excentriske Tony Raiola (som kom ihåg postsäcken med övriga album från december förra året), tre av Terry Dodsons skissböcker samlade i hårda pärmar, första samlingen av Love & Capes, Spider-Man & Black Cat: The Evil That Men Do, och absolut första numret (vilket framgår av klotter på framsidan) av Vampire, PA köpt direkt av herrar Vaughn & Wheatly under preview night.

Bild

Rob Hanes Adventures complete: Rob Hanes Archives (fanzine-episoderna), Rob Hanes Adventures vol. 0 (allt från Adventure Strip Digest), signerat ex av Rob Hanes Adventures #1 samt #1-4, 5-8 & 6-12 i prydliga presentförpackningar. Bara för att man ger ut serierna på eget förlag behöver det inte se amatörmässigt ut!

Bild

Jag har inte köpt någon Comic Con T-shirt sen 1992, så nu tyckte jag att det var hög tid. Görs tidigt på torsdagen medan de populära storlekarna finns kvar i lager...

Bild

Dave Steven's Rocketeer: Artist's Edition. MAGNIFIK! (Och oåterkalleligen slutsåld! [:p] )

Bild

Diverse tidningar och böcker från Riverdale med omnejd: Sabrina the Teenage Witch: The Magic Revisited av Tania del Rio, Archie All-Stars: Betty & Veronica Beach Party, Archie #610 med återupplivningen av The Man From R.I.V.E.R.D.A.L.E. skriven av Tom DeFalco och tecknad av Fernando Ruiz/Rich Koslowski, Archie & Friends #145 med en illa dold pastisch på en känd dokusåpa, Archie #609 signerat av Bill Galvan och ett enbjudningkort till ett... eh, två högtidliga tillfällen.

Bild

Åtta nummer av Betty & Veronica från sent 60-tal/tidigt 70-tal (#142, 155, 156, 200, 208, 219, 221 & 222). Bara utsökt tecknade serier av mästaren DeCarlo!

Bild

Archie Giant Series #180 från 1971 och Sabrina The Teenage Witch #6 från 1972. Även dessa två med stort inslag av DeCarlo.

Det här var ändå ingenting jämfört med vad Hedvig & Joakim släpade hem...

Övriga inköp har inskränkt sig till dessa:

Bild

Valhall #5 hittade jag på Tradera och på grund av en smärre miss från säljarens sida (som jag inte tänker gå in på här) blev priset synnerligen lågt. Besöket i Faraos Cigarrers nya, ej helt färdigställda lokaler, resulterade i att jag fick fatt i det saknade Charlier/Uderzo-albumet av Jaktfalkarna/Jetpiloterna. Nu återstår endast de inledande två på franska och de hoppar jag nog över (om inte Lennon och Albumförlaget gör en insats för kulturen i detta avseende).

Slutligen kunde jag inte motstå denna imiterade emaljskylt, inköpt på det helt sanslöst väl genomarbetade 56:ans Café under förra veckans stug-och sportvagnssemester på Gotland:

Bild

Den pryder nu min köksvägg.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Det här var ändå ingenting jämfört med vad Hedvig & Joakim släpade hem...

Jag tycker man kan ana rätt bra vilka av inköpen som gjorts av Joakim och vilka av Hedvig.
K-E Lindkvist skrev:Slutligen kunde jag inte motstå denna imiterade emaljskylt, inköpt på det helt sanslöst väl genomarbetade 56:ans Café under förra veckans stug-och sportvagnssemester på Gotland:

http://www.unigas.nu/ftp/Mels_drive_in.jpg

Den pryder nu min köksvägg.

Var inte den där dinern med i American Graffitti, eller minns jag fel? Har för mig att jag har en soundtrackskiva med den där bilden.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av mikaelbergkvist »

K-E Lindkvist skrev: Rob Hanes Adventures vol. 0 (allt från Adventure Strip Digest), signerat ex av Rob Hanes Adventures #1 samt #1-4, 5-8 & 6-12 i prydliga presentförpackningar. Bara för att man ger ut serierna på eget förlag behöver det inte se amatörmässigt ut!


Visst är det en cool serie?
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:[Var inte den där dinern med i American Graffitti, eller minns jag fel? Har för mig att jag har en soundtrackskiva med den där bilden.


Som framgått av denna tråd hyser jag ett osunt intresse för den filmen så det är väl klart att du har rätt i det fallet... (att sen namnet numera används av en Diner-kedja i SoCal är inte George Lucas fel)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Egentligen vet jag inte om det är några godbitar, då jag inte samlar eller köper speciellt mycket album. Jag brukar inte köpa "fyndkassar", men idag ville dottern på en utflykt så jag slog till på en annons. Sju stora papperskassar med album och tidningar. Här är ett begränsat urval ur en av kassarna. Jag plockade upp det ur kassen som jag tyckte såg äldre ut. Verkar vara mycket 70-talare. Ni är experterna, finns det några godsaker?

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Allan Kämpe »

burnout skrev:Detta är nog årets Höjdpunkt för mig. Var på tatevara och hittade denna. jag har bara sett den på någon bild i tidningen eller så.

Bild
Skicket är i mitt tycke kanon med tanke på tryckåret 1939 (troligen 3:e upplagan.) Nu är det bara att leta 1935+36 års med. [V]

Bild

Kommer säkert att tappa bort den pga. sin litenhet. [:o)]
Bild


Min far trollkarlen Murdrak skulle ha gillat den lilla boken. Han hade en liten Mandrake-samling som jag nu ärvt och vårdar parallellt med min Allan Kämpe-samling.
Här är en länk till en minnessida för murdrak och bilder på en del av hans Mandrakesamling:
http://www.murdrakmagi.se/Mandrakesamlingen.htm
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Magnus »

APenny4YourThoughts skrev:Egentligen vet jag inte om det är några godbitar, då jag inte samlar eller köper speciellt mycket album. Jag brukar inte köpa "fyndkassar", men idag ville dottern på en utflykt så jag slog till på en annons. Sju stora papperskassar med album och tidningar. Här är ett begränsat urval ur en av kassarna. Jag plockade upp det ur kassen som jag tyckte såg äldre ut. Verkar vara mycket 70-talare. Ni är experterna, finns det några godsaker?


Då har du lite att pyssla med på söndagseftermiddagen! [:)]

Av det jag ser så tror jag Blårockarna är dyrast. Kanske betingar en hundring, lite beroende på skicket.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Magnus skrev:
APenny4YourThoughts skrev:Egentligen vet jag inte om det är några godbitar, då jag inte samlar eller köper speciellt mycket album. Jag brukar inte köpa "fyndkassar", men idag ville dottern på en utflykt så jag slog till på en annons. Sju stora papperskassar med album och tidningar. Här är ett begränsat urval ur en av kassarna. Jag plockade upp det ur kassen som jag tyckte såg äldre ut. Verkar vara mycket 70-talare. Ni är experterna, finns det några godsaker?


Då har du lite att pyssla med på söndagseftermiddagen! [:)]

Av det jag ser så tror jag Blårockarna är dyrast. Kanske betingar en hundring, lite beroende på skicket.


Haha, ja, verkligen. Har man inte jobb så skapar man sig. Tur att övriga familjen är på en 3-dagarstur hemifrån så att allt kan få ligga kvar där det är utan tallande fingrar. Det är alltid kul att gräva runt i högar och för 300kr är det säkert värt det.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av jens-olof »

300:- verkar absolut som ett helt ok pris, hade jag också gått på,
även om jag säkerligen haft det mesta!

Jens
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Dagens second-hand-affärsbesök resulterade i detta:
Bild
Inget utstickande intressant eller så (fast Alverfolket ska väl ha ett visst värde, mig veterligen), men ganska mycket trevlig läsning blev det i alla fall. Och det kostade bara en krona styck, såväl tidningar som album, vilket ju var klart överkomligt. (förutom Baby Blues-albumen som gick för en femma styck och Kalle Anka-tidningen som kostade 3:-).
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Det blev lite till denna månaden

Först lite komplittering av vad som fattades från Albumförlagets utgivning

Bild

Lite X-Men

Bild

Lite övrigt

Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Någon gång per år blir man lite extra varm när man har öppnat en försändelse. Det ögonblicket hade jag idag. Det är inte veckans godbit, det är inte månadens godbit, jag är nästan inne på att det inte ens är årets godbit. Det är fullt möjligt att vi snackar millenniets godbit här! Om inte någon kastar Spindelmannen #1 i NM över mig gratis, så blir det svårt att toppa det här.

Conan #1 och #2 1984 någonstans mellan 9.6 och 10.0. Jag antar en konservativ hållning och säger NM+ 9.6. Jag tror ta mig tusan inte ens att de är bläddrade. Absolut nyskick som de såg ut när de stod på tidningshyllan 1984. Nytidnings-doft, lyster, krispighet, rubbet! Det är nästan lite magiskt att bara ta på tidningar med 25 år på nacken i det skicket. Det är nästan så att man tror att det är nytryck. Jag börjar kunna ana hur det kändes för de som var med när Ed Church plockade fram sin Pedigree-samling (Mile High) från 40- och 50-talet. Fast här på en mycket lägre monetär nivå, så klart. Det här kommer jag att leva på ett tag.

:shock: [:o)] *Conan-yl* :!: :!: :!:

Pris? 25kr.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nima »

Det är bara att gratulera. Underbart hur glad man kan bli utav papper!

25 kr?!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av jens-olof »

Köpte den sista Globi idag för tre spänn på myrorna, ännu en titel in i arkivet!

Jens
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

kungnima skrev:Det är bara att gratulera. Underbart hur glad man kan bli utav papper!

25 kr?!


25kr/st förvisso. Men jag tar det. :)
Egentligen skiter jag i värdet på den här typen av tidningar, det är tillfredsställelsen att ha dom i samlingen som är grejen. Jag har dock svårt att se att det finns speciellt många ex av Conan 1/84 som håller det här skicket. Jag gissar att det är ett topp-5-ex utan att veta hur samlarskaran ser ut (det får jag väl äta upp när någon Conan-expert läser det). Seriekatalogen säger 200kr i NM. Ska vi gissa att värdet på just det här exemplaret är ca 10ggr vad jag betalade?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Marhulken
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 21:14

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Marhulken »

APenny4YourThoughts: Gratulerar! Det var inget dåligt fynd alls.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Marhulken skrev:APenny4YourThoughts: Gratulerar! Det var inget dåligt fynd alls.


Man tackar! Handskar på och lite läsning sen. [8D]
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Tre snygga modesidor av Dan Parent (klicka på dem för att se dem i större format):

Bild Bild Bild

En från Veronica #78 och två stycken från #16 av Cheryl Blossoms egna, kortlivade tidning. Pin-upbilder av henne är därför ganska sällsynta, och jag känner mig mycket nöjd med att ha fått tag i två på ett bräde. Att de är av baddräktstyp är ingen nackdel... Cheryl må vara en bitch, men hon ser bra ut!

Dan Parent: Cheryl is not a very nice person.
Jag: She's kind to her dog!
DP: But besides that she's not supposed to have any redeeming qualities at all!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
hyperion83
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 12:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av hyperion83 »

Fick hem Blackest Night HC idag.
http://www.shazam.se
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Trodde att veckans godbitar (Conan) redan hade trillat in, men så dök de här upp i lådan i fredags. Rakt in i min kräsna NM-samling till det facila priset av 50 öre styck. Aaaaoooorrrgh! [|)]

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Skriv svar