Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

När ni citerar ett inlägg med bilder, var god och inkludera inte bilderna i själva citeringen. Har rensat bort det i flera citeringar ovan, räcker gott om det det framgår via text vad det gäller.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

pogono skrev:
Anders1 skrev:Idag var Majornas Megaloppis, vilken bara är en gång om året och är den bästa loppisen i Göteborg, så det gäller att passa på och två st tunga bärkassar hem blev det. Billigt och en hel del bra fynd. Det allra märkligaste är ett privat brev från fd Galago-redaktören Rolf Claesson till Åsa Grennvall, där Claesson försöker flörta med henne. [:0] Vad är en sån sak värd på samlarmarknaden? Jag misstänker dock att det är Claesson själv som skulle betala högst för att få det tillbaka. [:)]


Jag säger som Bo Holmström: Lägg ut, lägg ut!
Jag kan även hälsa från Åsa, som är en gammal kompis till mig, att hon också undrar vad det är för ett brev.


Jag trodde att det inte var så stort intresse för en Galago-grej + att det är ett ganska privat brev, så jag lät den ligga kvar i Galagon och bytte (Galago hör egentligen inte till mina favoriter) in den tillsammans med andra tidningar hos Seriegrossen i Stockholm. Det är ett nr från 1997 eller 1998. Ni som är intresserade av den bör alltså besöka Seriegrossen.

Jag kanske ska tillägga att Rolf Claessons brev är till "Åsa G", vilket jag har förmodat är Åsa Grennvall, men det kan naturligtvis finnas fler "Åsa G" i Claessons bekantskapskrets.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Allan Kämpe »


Det är väl ganska självklart då "kopia tidningen" är i mycket mindre format, Originalen är i ca storlek A3 och tidningen är i lite mindre än A4. Blev lite förvånad över hur stora sidorna var på originalen A3 när jag fick dem av Sal. hade jättesvårt o hitta en pärm portfölj där alla sidor passade.



Ja, Petervictoria, var köpte du den där portföljen med plastfickor för A3 som man kan se på bilden. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en sådan.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Allan Kämpe skrev:

Det är väl ganska självklart då "kopia tidningen" är i mycket mindre format, Originalen är i ca storlek A3 och tidningen är i lite mindre än A4. Blev lite förvånad över hur stora sidorna var på originalen A3 när jag fick dem av Sal. hade jättesvårt o hitta en pärm portfölj där alla sidor passade.



Ja, Petervictoria, var köpte du den där portföljen med plastfickor för A3 som man kan se på bilden. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en sådan.


Säkerligen har de sånt i konstnärstillbehörsaffärer ( [?] jevvla ord)
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Allan Kämpe skrev:Ja, Petervictoria, var köpte du den där portföljen med plastfickor för A3 som man kan se på bilden. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en sådan.

Direkt på förstasidan på Mattonbutiken var det sådana listade, alltså inte svåra att få tag på, verkar finnas flera olika sorter att välja på.
http://www.mattonbutiken.se/index/brows ... skor_.html
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Petervictoria »

Allan Kämpe skrev:

Det är väl ganska självklart då "kopia tidningen" är i mycket mindre format, Originalen är i ca storlek A3 och tidningen är i lite mindre än A4. Blev lite förvånad över hur stora sidorna var på originalen A3 när jag fick dem av Sal. hade jättesvårt o hitta en pärm portfölj där alla sidor passade.



Ja, Petervictoria, var köpte du den där portföljen med plastfickor för A3 som man kan se på bilden. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en sådan.



Det stämmer som Looding säger. Men jag var i många sådana affärer innan jag hittade denna portfölj(så bara en butik hade den). A3 fickorna hittade jag i en annan nästan likadan affär(beställningsvara), Jag gav nästan upp för att det var så svårt.

Ni som säger att det är enkelt och hitta A3 fickor måste ha haft väldigt tur när ni letade, för de måste man special beställa till kund iaf i Etuna, Bor man i en storstad är det säkert enklare. Men för mig i lilla Etuna var det ett jäkla problem:)

Gick igenom mattonbutikens attraljer, hittar inte min portföljväska där.



Allan kämpe, gå in i din lokala målarbutik så kan du säkert hitta den där.(beror på var du bor) men jag blev iaf skitnöjd med slutres för att det är väldigt enkelt och "bläddra" och detta var det viktigaste för mig då jag "bläddrar hela dagarna".

Läste på (din) länk, Lycka till det ska bli väldigt intressant och läsa slutres.... Vet ej om det är du som fått tillståndet osv, Lycka till
Senast redigerad av 1 Petervictoria, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Allan Kämpe »

Allan kämpe, gå in i din lokala målarbutik så kan du säkert hitta den där.(beror på var du bor) men jag blev iaf skitnöjd med slutres.... God Tur


Jag råkar bo i samma lilla håla som du. Just det, i lilla Etuna och jag har också noterat att utbudet av mappar, plastfickor och liknande är väldigt magert här.

Men för att byta ämne lite...det skulle vara väldigt kul att kika lite på din serieoriginalsamling om det finns någon möjlighet. I gengäld kan du få kolla in mina serieoriginal från 1945 tecknade av Eugen Semitjov. Du kan dessutom samtidigt passa på och tjuvtitta in i min serietecknaratelje där jag just nu tillverkar det nya Allan Kämpe-albumet.
Användarvisningsbild
Petervictoria
Avstängd
Inlägg: 320
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 16:34

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Petervictoria »

Allan Kämpe skrev:
Allan kämpe, gå in i din lokala målarbutik så kan du säkert hitta den där.(beror på var du bor) men jag blev iaf skitnöjd med slutres.... God Tur




Ha det
Senast redigerad av 2 Petervictoria, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Får be herrarna om ni nu går in på mer privata saker att ta dessa via PM eller mail.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pogono »

Jag kan hälsa från anonyma källor att brevet är lokaliserat och omhändertaget. Fortsättning följer.
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Zara Hero »

pogono skrev:Jag kan hälsa från anonyma källor att brevet är lokaliserat och omhändertaget. Fortsättning följer.

Ska det scannas och ut på forumet?
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av pogono »

Det är min absoluta förhoppning att brevet kommer oss alla till del och att det är lika kul som förväntat.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Förra veckan godbitar :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nima »

Fick hem Arkham Asylum: living hell idag! [:o)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Man kan fynda här i Sölvesborg med ^_^ 5 kr styck :D

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Senaste numret av 91:an har ju också ett bröllopstema, såg jag...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Greven
Good
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 22:12

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Greven »

var i Sölvesborg fyndar man serie ??? var det någon loppis eller finns det någon Bokhandel & Antikvariat där ?
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Det finns faktiskt ett bok Antikvariat här :)
Användarvisningsbild
Greven
Good
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 22:12

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Greven »

var ? själv från Olofström så det är inte så långt ditt

O.B.S. har sökt på det och hitta det så behöver inte svara
Senast redigerad av 1 Greven, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Otherworld skrev:Man kan fynda här i Sölvesborg med


Hmmmmm [:I] Jag var nyss där men då var det bara fynd bland Rock o Öl som gällde. [:o)] [:o)] Det gick bra det med.

Sorry lite OT.
Skriv svar