Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

"My Friend Dahmer" ser rätt tjock ut, minns att det var med något utdrag alt. en tidig variant på serien i Galago för ett par år sen...
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

Wakuran skrev:"My Friend Dahmer" ser rätt tjock ut, minns att det var med något utdrag alt. en tidig variant på serien i Galago för ett par år sen...


224 sidor. Då har samlingen dröjt länge, eller det kankse finns en tidigare utgåva, då denna är från mars 2012.

Edit: Amazon visar att det finns en one-shot från 2002. Kankse var det den som var med i Galago?

Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jo, det var nog i stort den som gick i Galago...
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Lite påfyllning:

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jaktfalkarna på tyska...
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Jag försökte på franska, men det var kört. Tyska förstår jag i alla fall litegrann... :)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

Det mesta från maj-12 till dags dato:

Bild


Är även riktigt nöjd över den här, även om jag är rädd att jag betalade ett överpris. [:(]

Bild
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Grumme skrev:
Är även riktigt nöjd över den här, även om jag är rädd att jag betalade ett överpris. [:(]



och vad är överpris? den ser hel och snygg ut.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Är det en annan variant än den som väl delades ut gratis i Kalle Anka när den var nytecknad?

(Jag tror det fanns litet olika varianter, t.ex. ritade nederländarna in en farsa till knattarna om jag minns rätt.)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

burnout skrev:och vad är överpris? den ser hel och snygg ut.


Knappt 400:- inkl. frakt på Tradera. [?]

Wakuran skrev:Är det en annan variant än den som väl delades ut gratis i Kalle Anka när den var nytecknad?


Det hoppas jag verkligen. Den levererades dock ovikt utan tecken på att ha varit klamrad i någon tidning, snyggt ihoprullad och i felfritt skick.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Grumme skrev:
burnout skrev:och vad är överpris? den ser hel och snygg ut.


Knappt 400:- inkl. frakt på Tradera. [?]

Wakuran skrev:Är det en annan variant än den som väl delades ut gratis i Kalle Anka när den var nytecknad?


Det hoppas jag verkligen. Den levererades dock ovikt utan tecken på att ha varit klamrad i någon tidning, snyggt ihoprullad och i felfritt skick.



400:- allt är relativt, den är ovikt inget som suttit i någon tidning. Rätt bra pris tycker jag. jag har nog 3 st själv (en oklistrad,klistrad och en signerad ovikt) Dom är trevliga.
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

Postmannen fick jobba idag! :)

Serenity är tre tunna album efter den extremt sympatiska - men tyvärr kortlivade - TV-serien Firefly!
Jag har inte hunnit titta i den ännu, men Joss Whedon som skapade TV-serien är inblandad så jag har gott hopp! :)


Bild
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

burnout skrev:400:- allt är relativt, den är ovikt inget som suttit i någon tidning. Rätt bra pris tycker jag. jag har nog 3 st själv (en oklistrad,klistrad och en signerad ovikt) Dom är trevliga.

Hur menar du, klistrad? I Norge gick ju postern som en samlingsserie med klistermärken i varje nummer. Var det så i Sverige, också?
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Wakuran skrev:
burnout skrev:400:- allt är relativt, den är ovikt inget som suttit i någon tidning. Rätt bra pris tycker jag. jag har nog 3 st själv (en oklistrad,klistrad och en signerad ovikt) Dom är trevliga.

Hur menar du, klistrad? I Norge gick ju postern som en samlingsserie med klistermärken i varje nummer. Var det så i Sverige, också?



Ja, jag tror det. den som är oklistrad ligger det lösa märken med, men dom är ur tagna ser det ut som.
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

Bild

Glömde denna! Min fotoblixt i mitten! [B)]
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jag gillar det, ser ut som anden i flaskan eller något annat magiskt... [;)]
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Sir-L »

Lite smått och gott från förra veckan:

Bild

Helgonet och "Färjkarlen" till pappa [mig då alltså] och "Barna Hedenhös" och "Felix och tidsmaskinen" till barnen (...och pappa).

Jag hade helt förträngt att Felix var i svart-vitt, hade starka minnen av att jag läst dessa i färg i min ungdoms bleka vår...(troligtvis Lööfs färgstarka omslag som "färgade" [pun intended] av sig mot mitt minne)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jag tror den gick i färg i Pelle Svanslös, men den samlades inte i färg innan Jan Lööfs Serier och nyutgåvan...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kan det vara "Ville" som spökar i minnet? För den var ju i färg. Ursprungliga omslagen på Felix var inte precis någon kaskad i färger, även om det ökade för vart album.

Bild

Serien kördes även i "lingonsylt" i någon blaska.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Sir-L »

Wakuran skrev:Jag tror den gick i färg i Pelle Svanslös, men den samlades inte i färg innan Jan Lööfs Serier och nyutgåvan...

Bak på omslaget står det att Lööf suttit och färglagt serien nu (som 70+are) (dessutom verkar den inte gått i Pelle Svanslös, men du kanske tänker på någon annan serietidning)

Labrador Road 26 skrev:[...]
Serien kördes även i "lingonsylt" i någon blaska.

Kanske det Wakuran tänkte på?

Labrador Road 26 skrev:Kan det vara "Ville" som spökar i minnet? För den var ju i färg. Ursprungliga omslagen på Felix var inte precis någon kaskad i färger, även om det ökade för vart album.
http://forumbilder.se/CD3QG/felix01.jpg
[...]

Så kan det ju naturligtvis vara, även om bibblan här har ett gammalt Felix-album där omslaget är som man är van att Lööfs omslag är (alltså inte så torftligt som i exemplet du postade), fast inlagan var förstås svart-vit.
Skriv svar