Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Labrador Road 26 skrev: En värderingsmässig fråga om Tintin-bilarna också förresten. Då de första inte kom inplastade utan det var något som de började med efter ett tag, tror ni man sänker värdet på hela samlingen om man avlägsnar plasten (som är rätt ful för övrigt) på de som har den?



I detta fall tror jag inte det gör något om plasten är borta eftersom det är plast på bara en del och jag har några inplastade som plasten är skadad/sprucken.

Jag tror jag har 1-2 bilar kvar att invänta (utom dom 6 extra som kommit i Belgien, men eftersom jag inte har kreditkort så lär jag vänta tills dom kommer på ebay.)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

burnout skrev:Jag tror jag har 1-2 bilar kvar att invänta (utom dom 6 extra som kommit i Belgien, men eftersom jag inte har kreditkort så lär jag vänta tills dom kommer på ebay.)

Tyvärr är Tintin-butiken här i Stockholm nedlagd sedan ett tag tillbaka, annars hade nog Transports som linjen heter kunnat gå att få tag på där. De lär finnas i Tintin-butikerna i London och Bryssel också, om vägarna bär dit någon gång. Eventuellt kan de nog dyka upp på Tradera också, fast väldigt sporadiskt då förstås. Skulle tro att Transports saknar äkthetsintyg då de inte går att prenumerera på, eller så finns det bara med fransk text. Lite dumt att Edition Atlas inte erbjuder dessa till de som fått samlingen komplett av de vanliga bilarna, har man lagt ner stålar på 70 bilar så är nog möjligheten att man är villiig att pröjsa dyrare för ytterligare sex stycken rätt stor.

EA: Tjena, du är ju köptorsk på våra Tintin-bilar, för två lakan till får du sex extra påkostade fordon låter väl bra?
Vi: Ja för tusan, skicka hit dem bara.
*Tänker: Köptorsk, är det så samlare kallas numera, ja det är väl hippt antar jag.*
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Labrador Road 26 skrev:
K-E Lindkvist skrev:En söndagssida från 27:e november 1961 som innehåller det mesta man kan önska sig: flygplan

Hur brukar det vara i Johnny Hazard, verkliga plan eller fiktiva? Just modellen i strippen ser inte det minsta bekant, så lite nyfiken bara. Om någon har koll på vad det är för kärra så får ni gärna nämna det.

Looding skrev:Fick ännu en Tintin-bil i lådan idag. 7 to go. Tog en familjebild.

Tjusigt, tror vi ligger rätt lika då, har nog sex-sju stycken kvar innan samlingen är komplett. Femte boxen på översta raden ser lite mysko ut, är det helikopterbilen-förpackningen som du flyttat över till helikoptern? I vilken ordning tänkte du ha dem förresten, som du fått dem levererade, kronologisk med albumen eller Edition Atlas egna numrering? Jag lutar åt att ha mina efter albumkronologi för att på det sättet skildra utvecklingen så att säga.

En värderingsmässig fråga om Tintin-bilarna också förresten. Då de första inte kom inplastade utan det var något som de började med efter ett tag, tror ni man sänker värdet på hela samlingen om man avlägsnar plasten (som är rätt ful för övrigt) på de som har den?



Bara den låga svart/vita racer-bilen. Plasten tror jag inte gör så mycket till värdet, dock indikerar den att bilen är helt oöppnad så vem vet.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Looding skrev:
Labrador Road 26 skrev:Femte boxen på översta raden ser lite mysko ut

Bara den låga svart/vita racer-bilen.

Nu hänger jag inte med, det är väl den den som är andra bilen på fjärde raden? Eller är jag snurrig och det finns tre svartvita från Tintin i Sovjet totalt, två bilar och dressinen?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av jens-olof »

Har legat jättelågt med samlande ett tag, 3,5 månaders sjukskrivning och en valrörelse
på det har gjort att jag varken haft råd eller tid att samla (eller sortera för den delen...).

Fast igår fick jag tag på Fantomen jul 1961 och Blixt Gordon 1963-4 i lässkick för
anständigt pris, så det känns skönt att det inte helt stagnerat!

Jens
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Labrador Road 26 skrev:
Looding skrev:
Labrador Road 26 skrev:Femte boxen på översta raden ser lite mysko ut

Bara den låga svart/vita racer-bilen.

Nu hänger jag inte med, det är väl den den som är andra bilen på fjärde raden? Eller är jag snurrig och det finns tre svartvita från Tintin i Sovjet totalt, två bilar och dressinen?


Jepp, en svart/vit till. Vet faktiskt inte om den är från Tintin i Sovjet men det borde väl vara så. Orkar inte ta fram allt igen [V]

EDIT: Bilen längst ner http://www.aquitaine33.com/atlas/edition11.htm
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Inte så ofta jag postar nya saker i denna tråd men igår hämtade jag upp två nya saker till samlingarna, mina två första figurer ur Marvel Universe-linjen. Som är mindre gubbar än Marvel Legends som är min primära samling.

Det blev i alla fall de två supersoldatserumfigurerna, Captain America och den ryska/sovjetiska motsvarigheten Black Widow. Mina är oöppnade så jag lånade bilderna från tillverkarens (Hasbro) hemida.

Black Widow
Bild

Bild

Bild
jtrains recension av BW.
http://www.youtube.com/watch?v=cr64gA4Q1lM

Captain America (baserad på Ultimate Universe-versionen)
Bild

Bild
darthzaras recension av Cap.
http://www.youtube.com/watch?v=X7iIJcb_nAc

De är klart mindre än Marvel Legends vilket i mitt tycke är synd, fördelen är att priserna är lägre förstås och att det kommer ut mycket figurer. Cap finns även i en version med den andra typen av sköld han hade under andra världskriget.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av lennon »

Labrador Road 26 skrev:
burnout skrev:Jag tror jag har 1-2 bilar kvar att invänta (utom dom 6 extra som kommit i Belgien, men eftersom jag inte har kreditkort så lär jag vänta tills dom kommer på ebay.)

Tyvärr är Tintin-butiken här i Stockholm nedlagd sedan ett tag tillbaka, annars hade nog Transports som linjen heter kunnat gå att få tag på där. De lär finnas i Tintin-butikerna i London och Bryssel också, om vägarna bär dit någon gång. Eventuellt kan de nog dyka upp på Tradera också, fast väldigt sporadiskt då förstås. Skulle tro att Transports saknar äkthetsintyg då de inte går att prenumerera på, eller så finns det bara med fransk text. Lite dumt att Edition Atlas inte erbjuder dessa till de som fått samlingen komplett av de vanliga bilarna, har man lagt ner stålar på 70 bilar så är nog möjligheten att man är villiig att pröjsa dyrare för ytterligare sex stycken rätt stor.

*


Har du kollat med SF-bokhandeln som har tagit över alla Tintin-prylars försäljning ?
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

lennon skrev: Har du kollat med SF-bokhandeln som har tagit över alla Tintin-prylars försäljning ?


Lite OT i tråden.
Ingen i sv. har dom i sitt sortiment (efter sökning) Har nu beställt 2 bilar från Spanien (blev billigast) 94 euro [:I] (cadillac+ambulans)
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Fyra fynd i veckan (den är ju visserligen inte slut). Inga ekonomiska fynd men riktigt trevliga saker för mig personligen, vilket är värt mer (sa han storsint [V] )

Det två sista numren jag saknade av Hjälp! (det ena med Jan Lööf's omslag och det andra med en väns serier publicerade), MAXX # 9/87 med den svåra bilagan helt intakt! samt ett Galago-nr jag sakande. Det speciella med den sistnämnda var baksidan, prenumeranten var nämligen Daniel Ahlgren. Världen är bra liten och rolig.
Bild
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Zara Hero »

Aha! Ännu en Galago nr 97 med Ahlgrenlapp.... Intrigen tätnar...
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Zara Hero skrev:Aha! Ännu en Galago nr 97 med Ahlgrenlapp.... Intrigen tätnar...


Oj! Vad har jag missat?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Zara Hero »

Missat?
Måste du ha alla 18 exemplaren?
[:)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Zara Hero skrev:Missat?
Måste du ha alla 18 exemplaren?
[:)]


Tack för att du talar i klartext :roll:
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MagnusR »

Looding skrev:
Zara Hero skrev:Missat?
Måste du ha alla 18 exemplaren?
[:)]


Tack för att du talar i klartext :roll:


Låter som humor riktad mot tvetydig syftning i ditt inlägg, och humor är inte alltid i klartext.

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jag har en Epix med en Daniel Ahlgren-insändare. Inte sällsynt alls, men rätt kul.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Peral »

Vilken EPIX är det?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Jag minns inte. Ska kolla igenom min samling om jag får tid över. Inte en av de allra tidigaste, tror jag...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Igår var jag i Stockholm för att övervara en av NAFS(k):s tre grundares 50-årskalas och passade då på att passera Staffars Serier för att tömma mitt fack på de senaste godbitarna:

Bild

Jughead #202 med vad som utlovas vara första avsnittet av flera fristående episoder med undertiteln "Jughead Jones - Semi-private Eye" där Jughead extraknäcker som privatdeckare, Archie #611 med del två av "The Man From R.I.V.E.R.D.A.L.E.", #12 av Doom Patrol, #6 av The Human Target och #34-35 av Booster Gold. Giffen & DeMatteis gör det de alltid gjort bäst!

Jag hämtade även första volymen av IDW:s "The Best of Dan DeCarlo":

Bild

Valhalla-albumet kommer från dagens utflykt till Falun och DAK:s årliga marknad som för en gångs skull hade drabbats av perfekt väderlek (undrar om burnout hittade något av värde?) Där fyndade jag också en Bodum pressbryggare i minsta storleken i utmärkt skick:

Bild

Borde vara lagom att snobba med på min arbetsplats.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

K-E Lindkvist skrev: dagens utflykt till Falun och DAK:s årliga marknad som för en gångs skull hade drabbats av perfekt väderlek (undrar om burnout hittade något av värde?)



Ohhhhhja, lite blev det, kommer lite bilder i morgon. [:)] som sagt vad vädret var perfekt (utom för dom som övernattade där på platsen i sina bilar MINUS 3-4 KALLT. Nu är Vintern på väg)

Edit.
Äntligen fick jag tag i den nr.utgåvan av djungelboks boxen. Att den är oöppnad gör inget(då vet jag att allt är kvar) Sen att det är en vhs grej gör heller inget,
Bild

sen några figurer
bla. 2 pyttesmå mario bros och en grön Alexander som jag inte har.
Bild

En Burango kalle Anka bil Tyvärr upptäckte jag att kofångaren och en lampa saknades bak(om dom saknades före köp vet jag inte) Har även Musse (hel)
Bild

Några Modesty böcker OCH Singelskiva i tygpåse med popgruppen Modesty Blaise (Äntligen) Nu är samlingen med Modesty Blaise nästan komplett (tror jag)
Bild
Skriv svar