Serieskolan - om att samla serier...

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieskolan - om att samla serier...

Inlägg av Wakuran »

toffe123 skrev:Superbra genomgång! Som nybörjare är det svårt att få tag i åtråvärda exemplar. Har dock gjort en del fynd i "loppislådor" och liknande, men jag antar att skicket kanske inte är vad en hardcore-samlare hade önskat, även om de för mitt otränade öga var närmast perfekta :)

Om du inte störs av skicket är det väl inget egentligt problem...

Det är det väl bara om du ska sälja vidare sen till andra samlare...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
toffe123
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 22 sep 2016, 13:51

Re: Serieskolan - om att samla serier...

Inlägg av toffe123 »

Wakuran skrev:
toffe123 skrev:Superbra genomgång! Som nybörjare är det svårt att få tag i åtråvärda exemplar. Har dock gjort en del fynd i "loppislådor" och liknande, men jag antar att skicket kanske inte är vad en hardcore-samlare hade önskat, även om de för mitt otränade öga var närmast perfekta :)

Om du inte störs av skicket är det väl inget egentligt problem...

Det är det väl bara om du ska sälja vidare sen till andra samlare...


Du har en poäng så klart. Jag får sätta upp mina egna kvalitetskrav för min samling helt enkelt...

Loppisbuntarna är ju också ett sätt att få tag i billiga tidningar. Inte ovanligt att hitta de tidningar jag söker för 1 kr/st (och då kan man ju leva med att skicket inte är helt perfekt). På tradera kan motsvarande gå på 50-60 kr med frakt.
________________________
Samlar på Buster!
Skriv svar