Telefonförsäljare från Egmont Kids

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Telefonförsäljare från Egmont Kids

Inlägg av Grumme »

Jag blev idag uppringd av en telefonförsäljare från Egmont Kids, och hon hade en annorlunda approach som verkade lite intressant till en början, men slutade med att hon kändes som en bilförsäljare.
Låt mig utveckla:

Hon inledde med att säga att hon ringde just mig, eftersom hon hade gått igenom deras kundregister nu på förmiddagen, och sett att jag hade prenumererat på flera av deras tidningar, däribland 91:an, som jag tagit enstaka provprenumerationer på när priset varit attraktivt. (Inte en enda gång under samtalet så nämner hon företagsnamnet Egmont Kids, men det är de som ger ut 91:an.)
Hon frågar även lite om tidningen kommit på utlovade datum, och om jag var nöjd rent allmänt, vilket jag var.

Sedan så undrar hon om jag visste om att man samlar på sig en bonus när man prenumererar på deras tidningar. Det visste jag inte, och jag ska erkänna att här blev jag faktiskt lite nyfiken.
Det är då som hon förvandlas till en säljare av begagnade bilar i sitt säljsnack. Hon berättar att hon hade kollat mina bonusar, och att de höll på att "brinna inne" om jag inte utnyttjade dem omgående. Därför gick hon i sin outsägliga godhet (min egen analys) till sin chef och frågade om hon fick kontakta mig så att jag inte skulle gå miste om bonusen, något han självklart godkände.

Slutligen kommer då det fantastiska erbjudandet: Jag får prenumerera på sex nummer av 91:an med hela 51% rabatt, d.v.s. endast 140-någonting kronor. Eller om det var 180-någonting kronor, vid det här laget så lyssnade jag bara med ett halvt öra. Att det med jämna mellanrum dyker upp erbjudanden om att få sex nummer för 1xx:- räknade hon tydligen kallt med att jag inte skulle veta något om.

Avslutningsvis så frågar hon mig om jag fortfarande bor kvar på samma adress, som för att bara bekräfta min nya prenumeration. Jag svarar att det gör jag, men inte är intresserad. Lite paff frågar hon mig varför, och jag svarar, samt lägger till att om jag fick använda bonusen när det var dags att förnya prenumerationen av den enda serietidning jag prenumererar på i dagsläget (Pondus) så skulle jag vara intresserad, men det gick naturligtvis inte eftersom bonusen skulle gå ut vilken dag som helst. [V]

Så om ni blir uppringda av telefonnummer 0340777791 (Varberg) så vet ni vad ni har att vänta er. Sedan är det upp till er om ni väljer att inte svara, svara och lägga på, eller, ha lite kul på deras bekostnad. [8]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Telefonförsäljare från Egmont Kids

Inlägg av Agentum »

Inte sp ovanligt, de har tränat in när de ska slå på automatiken på nåt sätt, det ska om du inte lyssnar noga låta som du får nånting i princip gratis du annars kommer missa.

Och ofta blir folk övreraskade och känner att det är bäst att svara JA sen är man på kroken.

Så det fungerar väl åndå på tillräkligt med personer för att löna sig ungefär som reklam.

Gillar att du inte kunde vända det till nån fördel för dig :-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Telefonförsäljare från Egmont Kids

Inlägg av Wakuran »

Känner att det är ytterllgare en anledning att bara ha mobilt kontantkort...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar