Egmont och service?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Egmont och service?

Inlägg av Jean51 »

Hej!

Jag har abonnerat en del år på "Fantomen årgångar" samt "Fantomen-tidningen", det har jag slutat med pga den otroliga dåliga servicen de bjuder på!
Tre gångar på två veckor skickade jag e-brev till dem utan svar, så ringde jag upp dem och frågade varför besvarar inte ni inte e-breven? Svar: "Jo vi har folk som kollar posten", Det jag ville veta, varför de inte skickar årgångs-böckerna varann månad som det står på hemsidan. Jag fick heller inget svar i telefonen. Är det andra i forumet som har liknande erfarenheter?


Hälsningar/Jean51
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Egmont och service?

Inlägg av AndreasEriksson »

Jag vet inte vilka telefonnr / mailadresser du använt. Generellt sett så ska det finnas en kundtjänst som man ska kontakta för den här typen av frågor, vilket inte är samma som redaktionen som man ska kontakta om man har tankar kring innehållet.

Dock kan jag som redaktör för Fantomens årgångsböcker svara att man får böcker varannan månad tills dess att man hunnit ikapp produktionen. Det produceras nämligen bara fyra böcker per år. Så om den senaste boken du fått är 1968 del 2 så är du ikapp utgivningen och kommer att få fyra böcker per år hädanefter istället för sex per år.

Har du inte kommit ikapp ännu så kan det vara något fel som kundtjänst borde ha hjälpt dig att åtgärda.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Re: Egmont och service?

Inlägg av Jean51 »

Hej Andreas!

Jag ringde Kund"service" tel. 040 40 00 90/ 040 40 02 22 och skrev till bokklubber@egmont.se. Nej, jag är bara kommit till årgång 1956.

/Jean51
Användarvisningsbild
sverre
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 26 jul 2008, 17:10
Ort: Uppsala

Re: Egmont och service?

Inlägg av sverre »

Jean51 skrev: skrev till bokklubber@egmont.se.

Det kan förklara varför du inte fick svar. bokklubbar@egmont.se skall det vara.
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Re: Egmont och service?

Inlägg av Jean51 »

Hej!
Ja, det stämmer, men kundservice kunde inte svara mig i telefon när jag ringde och frågade om varför jag inte får Fantomen-böckerna varann månad.


/Jean51
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Egmont och service?

Inlägg av germund »

Hur ofta får du böckerna, när de nu kommer?
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Re: Egmont och service?

Inlägg av Jean51 »

Hej!

Ca varje tionde vecka vill jag tro, men aldrig varann månad.
Skriv svar