Loppis/second hand fynd

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Loppis/second hand fynd

Inlägg av larsa66 »

Då jag inte hittar någon tråd med rätt ämne startar jag denna.

Idag var vi på en secondhand-butik som jag aldrig besökt tidigare. Jag vet inte vad den heter men den ligger på Mariedal i Umeå. Det var nog den rörigaste SH-butik jag varit på. I varje fall när det gällde mina intressen som förutom serier också är LP-skivor.
Dom hade liksom ingen egen hörna, utan var utspridda lite här och där. Jag kom sedan på varför. Det är så att dom hyr ut hyllorna till privatpersoner som sedan får sälja vad dom vill där.

Nåväl, där hittade jag denna!
Bild
Jag blev ju tipsad av spindelmannen elektra i tråden mina teckningar. En diskussion som startade pga denna: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=61&t=8656&start=160#p208296
Det känns som att det var bl.a. denna serie som diskuterades, så det ska bli skoj att läsa den. Teckningarna av Miller/Janson är snygga i alla fall.
BildBild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Loppis/second hand fynd

Inlägg av Wakuran »

Hmm, loppis och second hand tycker jag fortfarande man kan fynda i ibland, om man har tid och tålamod. Daredevil är nog iofs en hyfsat vanlig tidning, t.o.m. i ännu bättre skick, men läsvärdet är ju ändå bra. (Simon "Smorkin" Wigzell tycker ju fortfarande att de där är de snyggaste utgåvorna som getts ut, då trycket var bättre än i de amerikanska originaltidningarna, och de nya samlingarna hade för digital färgläggning och var baserade på slitna original med detaljer som försvunnit...)

Och har förresten besökt en liknande Second Hand-affär med uthyrda hyllor i Malmö. Jag har glömt vad den hette nu, men jag köpte åtminstone en hög billiga Scooby Doo-album.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Loppis/second hand fynd

Inlägg av Agentum »

Jodå ibland hittar man nåt, visade tidningen har jag sen förr dock, köpte en hel låda säkert 30kg serier för en hundring, det var mestadels Marvel, av denna utgivning dvs blandade och numrerade härefter de kom ut, trevliga.

En gång hittade jag alla Chock utom pocketböcker ja billigt, de har jag kvar för den svenska översättningen i dem är bland det bästa som gjorts hör, detta för attv beättarmonstren ju på engelska använder sig av oöversättliga rim och ordlekar väldigt mycket.

En gång och en annan gammal svartvit Marvel serien dyker ju upp med.

Och amerikanska serier av och till.

Men affär har jag enbart gjort en gång, hittade första Elvis albumet för 20kr och hade i bakhuvudet att de var ovanliga, skicket var VF minst den rörde jag inte ens utan la ut på Tradera, fick runt 500kr.

Annars köper jag för läsning och eget intresse enbart inte av vinstsyfte, det är redan förlorat idag hehe.
Den lokala second hand affären har haft knapert resultat i serieväg, bättre i bok och faktatidningar.

I år har ju inga marknader funnits så resultatet är magert, några belgfranska album bara.

Ännu kan man hitta klart läsvärt på marknader billigt, jag gillar ju tex seriemagasinet och Western tex, de kostar inget, och Fantomen från modern tid köper jag alltid, om inte annat för biserierna, Pilot med mycket för att jag som ung köpte dem nya och de äldre på antiikvat i stan men kastade dem i slutet av 80talet.
Så ekonomiskt är det väl inte nåt stort, men massor har man ju aldrig läst.

Superserier är jag alltid på, köper dock inte trasiga tidningar Gigant tex, äldre Rymdmannen och Flash mfl kan förekomma än, trista att läsa men ett måste givetvis.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Loppis/second hand fynd

Inlägg av zlv »

Gick förbi Myrorna idag, och hittade första Elvis albumet i hyggligt skick för endast 10 kr [:o)]
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Loppis/second hand fynd

Inlägg av Grumme »

zlv skrev:Gick förbi Myrorna idag, och hittade första Elvis albumet i hyggligt skick för endast 10 kr [:o)]


Det rosa? [:0]
Grattis i så fall! [|)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Loppis/second hand fynd

Inlägg av Agentum »

Trist nog dör det hrä ju ut om detta forsätter med Coronan, det går egentligen inte att hitta nåt längre.

Visst det finns second hand här med, men det är rätt trångt och jag vet inte m jag vill besöka det nu, har främst hittat bra böcker där med inga serier.

DEt är marknaderna jag saknar där har jag hittat allt möjligt svenskt och amerikanskt tom i serieväg, men som sagt de kan inte åka runt längre och många är av en äldre grupp av människor, så inga marknader i några år ger att de slutar eller bar kör upp allt på nätet i stället.

Sen är den eran över.

Det Elvisalbumet hittade jag fölr många år sen för 20 spänn i nyskick, tror jag fick över 400 spänn, det var ovanligt hade jag i bakhuvudet, så bra kap.
Det enda jag bar direkt gjort pengar på med ärligt talat då jag inte egentligen köper allt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar