Egmont tar bort plast skydden

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » tor 19 apr 2007, 18:29

Traditions ord gäller mycket riktigt för många fler serietidningar än just Fantomen. Om det är 26 spänn som gäller (eller typ 1 kr/nummer för andra tidningar) tänker jag självklart fortsätta prenumerera.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » fre 20 apr 2007, 07:49

[quote="AndreasEriksson"]

Traditions ord gäller mycket riktigt för många fler serietidningar än just Fantomen. Om det är 26 spänn som gäller (eller typ 1 kr/nummer för andra tidningar) tänker jag självklart fortsätta prenumerera.
[/quote]
Jag visste inte att det fanns som alternativ att sluta prenumerera!?
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » sön 22 apr 2007, 15:02

Inte jag heller :) Men det finns visst andra i den här tråden som överväger att sluta (se ovan).
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » fre 04 maj 2007, 20:14

[quote="lennon"]

För Fantomentidningen kommer det att kosta 26:-/år för det extra kuvertet.
[/quote]

Jag var tydligen för sent ute, fick veckans nummer av fantomen med en hemsk namnstämpel på! [}:)] Ringde och fick till svar att den hade stämpalts två dagar innan jag kontaktade dom gällande kuvert. Nästa nummer skulle dock komma i kuvert... Ni som har fått era tidningar i kuvert, vilken kvalité håller de?

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 04 maj 2007, 20:52

[quote="Schuberg"]

[quote="lennon"]

[/quote]

Jag var tydligen för sent ute, fick veckans nummer av fantomen med en hemsk namnstämpel på! [}:)] Ringde och fick till svar att den hade stämpalts två dagar innan jag kontaktade dom gällande kuvert. Nästa nummer skulle dock komma i kuvert... Ni som har fått era tidningar i kuvert, vilken kvalité håller de?
[/quote]
Glömde bort att anmäla att jag ville ha kuvert och fick tidningen utan, och naturligtvis var den i vikt skick. Har förut fått några nummer skickade till mig i kuvert (när jag hade posten lagrad över julen så skickades tidningen tillbaks och prenumerationen blev vilande. Efter någon månad kom jag på att tidningen saknades.) och det var inga som helst problem med skicket på tidningen.

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Erik S » fre 04 maj 2007, 20:56

[quote="Schuberg"]

[quote="lennon"]

[/quote]

[/quote]
Då är vi två. Jag hade också beställt kuvert till min Fantomen+ Fantomenkrönikan ( och 91:an+ 87.an också för den delen) prenumeration. Men till min fasa fick jag ändå nästa numer med en ful stämpel på utan kuvert. Jag hade ändå beställt kuvert ungefär en vecka före tidningen kom. Dåligt av Egmont, enligt mig.

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 04 maj 2007, 21:29

[quote="ERIK S"]
Jag hade ändå beställt kuvert ungefär en vecka före tidningen kom. Dåligt av Egmont, enligt mig.
[/quote]
Ska man trycka adresserna på X antal tusen tidningar är man nog ute i lite mer god tid än en vecka. Tycker inte Egmont kan belastas för det.

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » fre 04 maj 2007, 22:02

[quote="Sir-L"]

[quote="ERIK S"]
Jag hade ändå beställt kuvert ungefär en vecka före tidningen kom. Dåligt av Egmont, enligt mig.
[/quote]
Ska man trycka adresserna på X antal tusen tidningar är man nog ute i lite mer god tid än en vecka. Tycker inte Egmont kan belastas för det.
[/quote]

Visst behöver de tid på sig för att trycka upp alla tidningar, men jag tycker att informationsutskicket från dem gällande bortagandet av påsarna kunde ha varit snabbare. Jag ringde samma dag som jag fick informationen av dem om vad som komma skulle...och ändå fick jag mitt ex "stämplat". Och inte blev det bättre av att se nya fantomennumret i butik...inplastad och allt! Men det är väl bara försäljningsstrategi för att exponera det nya dubbelnumret lite extra, och det kan jag förstå...

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 04 maj 2007, 22:38

[quote="Schuberg"]
Och inte blev det bättre av att se nya fantomennumret i butik...inplastad och allt! Men det är väl bara försäljningsstrategi för att exponera det nya dubbelnumret lite extra, och det kan jag förstå...
[/quote]
Hehe, det man förlorar på gungorna... Håller med om att det var lite ironi över det hela.

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » fre 04 maj 2007, 22:42

[quote="Sir-L"]

[quote="Schuberg"]
Och inte blev det bättre av att se nya fantomennumret i butik...inplastad och allt! Men det är väl bara försäljningsstrategi för att exponera det nya dubbelnumret lite extra, och det kan jag förstå...
[/quote]
Hehe, det man förlorar på gungorna... Håller med om att det var lite ironi över det hela.
[/quote]
Ironi, ja visst. Lite "skit" kan man ta.[;)] Men om nästa nummer också skulle vara inplastat i butik...då [}:)]

Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd

Inläggav Thomas E » lör 05 maj 2007, 13:31

Kan man kanske spekulera i att just dessa nummer blir svåra att hitta i NM (utan stämpel) i framtiden. För det verkar ju som om det var omöjligt för prenumeranter att få i kuvert.

Användarvisningsbild
Eliasson
Fine

Inläggav Eliasson » lör 05 maj 2007, 14:13

Nej då jag får i kuvert, konstigt att det är så svårt för alla andra....inte bra gjort av egmont[:(]
Edit: någon frågade om kvaliteten på kuvertet, det är ett vanligt pappers kuvert. Ser inga "deffekter" kändes tom "lyxigare" att få det i kuvert[8)]
The Phantom's ways are so mysterious even strong men are known to run like children afraid of the dark.

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Erik S » tis 22 maj 2007, 20:11

Idag fick jag 91:an + 87:an inplastande av någon anledning. Nån som har någon teori varför?

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » ons 23 maj 2007, 10:34

fick du dom båda i samma påse? Jag tror att om man prenumererar på både 91:an och 871:an (eller både Fantomen och Krönikan) så får man dom båda inpaketerade i en påse.

Jag prenumerar endast på 91:an, och jag fick den igår med adresslapp.

Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Erik S » ons 23 maj 2007, 18:56

[quote="AndreasEriksson"]

fick du dom båda i samma påse? Jag tror att om man prenumererar på både 91:an och 871:an (eller både Fantomen och Krönikan) så får man dom båda inpaketerade i en påse.

Jag prenumerar endast på 91:an, och jag fick den igår med adresslapp.
[/quote]
Ja, jag fick i samma påse som jag fått förrut. Det är antagligen därför att jag prennar på båda, det har du nog rätt i.

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » tis 29 maj 2007, 09:49

Så då var det dax igår, efter några telefonsamtal, min första fantomen i kuvert från egmont anlände...Och vad upptäcker jag? Jo kuvertet är öppet! Har dom valt att spara in på limmet eller ska det vara så här? Hur har ni övriga prenumeranter fått era? I öppet eller slutet kuvert? Eller är det min brevbärare som blivit sugen på att läsa den på kafferasten?, dock fanns det inga spår efter fettdrypande "kanelbullshänder"...[;)]
Spelade egentligen ingen roll nu, för min käre brevbärare (som tidigare skött sig, har kanske en ny?) hade ändå tryckt ner den i brevlådan bland annan post så att ryggen i det närmaste brutits av. Den låg längst nere i brevlådan som ett V...[}:)] brevbärare!

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » tis 29 maj 2007, 10:28

Det är öppna kuvert.

Reklamera den hos Presstjänst så får du en ny.

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » tis 29 maj 2007, 10:57

[quote="Sir-L"]

Det är öppna kuvert.

Reklamera den hos Presstjänst så får du en ny.
[/quote]

Ok, har funderat på det. Men då är väl brevbäraren framme än en gång...
Går nog till affären och ökar lösnummerförsäljningen med ett exemplar, för pengar finns det ju gott om när det gäller serier[^]

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » tis 29 maj 2007, 11:06

[quote="Schuberg"]
Den låg längst nere i brevlådan som ett V...[}:)] brevbärare!
[/quote]

Pröva att muta "postis" med en öl till midsommar[:o)] eller något liknande och tala om för honom att vara lite försiktig. Det brukar gå bra, och du ska se att det blir skillnad på "nedknölningen" av post.

Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Seriefreak » tis 29 maj 2007, 15:13

Har glömt att ringa till Egmont om att få tidningen hemskickad i ett kuvert. Så fick en helt ihopknölad Knasen med en vit Prem-lapp på baksidan [}:)].

Återgå till "Loungen"