Mitt intresse för serier sjunker..

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Jag gillar Knasen och kan faktiskt tänka mig att köpa allt.
Kanske. Till ett bra pris. Om ingen annan vill ha. [;)]

Det är ju synd om nån profitör (icke-samlande person som enbart är ute efter att tjäna pengar) ska lägga vantarna på Seriefreaks fina samling [:D]
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

[quote]

Det är ju synd om nån profitör (icke-samlande person som enbart är ute efter att tjäna pengar) ska lägga vantarna på Seriefreaks fina samling [:D]
[/quote]

Förlåt mig men jag tycker det här är ett av de konstigaste resonemangen som flanerar här på serieforum. Varför är det så ondskefullt om någon tjänar pengar på serier. Det du menar måste alltså vara att du (eller någon annan samlare) skall lägga beslag på hela samlingen till ett betydligt lägre pris än en säljare skulle få ut, ananrs kunde den ju lika gärna gå via en säljare.
Fråga gärna dig själv hur du har fått tag i din stora samling. Är inte det tack vare att folk är beredda att sälja sina objekt? Hur skulle exempelvis Tradera se ut utan säljare som Beyonder....
Själv är jag både samlare och säljare. Främst samlare dock och därför är jag tacksam att det finns säljare(profitörer) som ser till att hålla seriemarknaden levande.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Den glada gubben indikerar ju dock att det var ett skämt.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Jo, jag menar att vi slipper en mellanhand. Om jag köper direkt av en samlare så är det ingen utomstående som försöker tjäna pengar på "vår" affär. Då är det bara en sak mellan mig och den andra samlaren. [^]

Det känns ju dumt att köpa Seriefreaks samling för ett mycket högre pris av en säljare, när jag kunde köpt samma samling direkt av Seriefreak för hans ursprungliga pris. [V]

Men inlägget var lite med glimten i ögat. Det är ju inte alltid så lätt för samlare att hitta varandra utan mellanhänder - så profitörerna (typ tradera, ebay, blocket, butiker) behövs! [:)]
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

För övrigt finns det inget värre än när man har en seg fight i en auktion med någon på typ Ebay. Man förlorar och mailar honom grattis och undrar hur länge han samlat. Då svarar han, "Nä, jag samlar inte - jag ska försöka sälja den, vill du köpa?" DÖDA DÖDA [}:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Är du intresserad av Knasen då?

Annars får du ju erkänna att du bara vill ha rubbet för att ruva på ifall de sen går att sälja för mer pengar senare.

Bara larvigt att låtsas att man aldrig vill göra en bra affär imho.
Det är väl bara att ge ett bud på tidningarna, klart han får mindre pengar för allt i klump än om han gnetade och sålde tidningarna styckevis, men det handlar ju om tid också, kanske har man annat för sig än att scanna av hundratals tidningar o skriva en beskrivning på, den som orkar detta och orkar vänta komer ju få ut mer stålar.

Sen det här med att sitta och ångra sig över saker man gjort förr, det ger inget, nu är nu, då komer aldrig tillbaka.
Smaken ändrar sig med åren tycker jag, jag hade en massa Hacke Hackspett o Rosa Pantern o sånt som man läste på 70-talet men inte fasen vill jag ha dem nu, nä jag tror fortfarande att det fins olika sorts samlare.

Rena nostalgisamlare, värdesamlare och så lässamlare, lässamlarna spar baar det de tycker är värt att ha just NU, det ger inte mycket för dem att åter samla Bamse eftersom de är svåra at få nåt utbyte utav för en vuxen.

Så Seriefreak, tro dem inte, alla är inte så fast i det förgångna som dem, du kommer säkert minas din Knasen samling även om 10 år men det är inte alls säkert att du kommer vilja ha den tillbaka, du hade den ju en gång i ditt liv iaf, nu kan någon annan få ha den, du slänger ju inte tidningarna.

Jag har samlat på andra saker förr som jag sen ledsnat på, oftast har det inet varit så upplyftande att ha grejorna ligga bara, så har man krängt grejorna och faktiskt känt att man klarat sig bra utan dem.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Agentum skrev:
> Är du intresserad av Knasen då? Annars får du ju erkänna att du
> bara vill ha rubbet för att ruva på ifall de sen går att sälja för
> mer pengar senare. Bara larvigt att låtsas att man aldrig vill göra
> en bra affär imho.


Hrrm, jag kommer aldrig sälja någon av mina tidningar om det är det du fiskar efter. Jag är inte säljare, jag är samlare. Däremot händer det att jag skänker bort tidningar till andra samlare, typ PRHR.

Många ömma tår man trampar på här. Jag prenumererade på Knasen åtminstone i fyra år så nog gillar jag Knasen. Så intresserad av Knasen är jag självklart, men tveksamt om jag har råd att köpa Seriefreaks fina samling. [:(]

Att köpa tidningar i spekulativt syfte är verkligen inte min grej.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo men jag prenumererade på Kalle Anka i 10 år, inte fasen känner jag att jag måste köpa alla KA för det, så det är ändå en fråga om man fortfarande gillar Knasen, Buster eller vad det nu är.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Lofty Peak om du nu skulle vara intresserad utav att köpa hela min samling, så får du med glädje göra det. Men för ett bra pris..

Så vet någon här vad min samling kan vara värd?
Tror att Knasen 1970 Nr 1 VF-NM kommer höja den summan en del.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

[quote="Seriefreak"]

Lofty Peak om du nu skulle vara intresserad utav att köpa hela min samling, så får du med glädje göra det. Men för ett bra pris..

Så vet någon här vad min samling kan vara värd?
Tror att Knasen 1970 Nr 1 VF-NM kommer höja den summan en del.
[/quote]
Ja den skall du ha åtminstone 2000kr för. Så alla bud under 4000 för hela samlingen är kan man inte kalla för bra.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="rdbulldozer"]

[quote="Seriefreak"]

Lofty Peak om du nu skulle vara intresserad utav att köpa hela min samling, så får du med glädje göra det. Men för ett bra pris..

Så vet någon här vad min samling kan vara värd?
Tror att Knasen 1970 Nr 1 VF-NM kommer höja den summan en del.
[/quote]
Ja den skall du ha åtminstone 2000kr för. Så alla bud under 4000 för hela samlingen är kan man inte kalla för bra.
[/quote]

Mer än 4000 kr hade jag verkligen tänkt mig för hela Knasen samlingen.

Vilket innebär:

Ca 620 st Knasen 1970 - 2007, i FN - M
Knasen Roa Bok
Knasen 1970 Nr 1 VF-NM
Knasen böcker, Knasen Album
Nr 13 Wilmer 1969,1970
Utländska Knasen
3 knasen vsh, en ovanlig hyr film
Mort Walker autograf
Första seriepocketen mm.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="rdbulldozer"]
Ja den skall du ha åtminstone 2000kr för.
[/quote]

Sorry, det kan jag inte hålla med om. Jag har sett några gå för kring en 1000:- på Tradera. Har själv sålt en i nm för ca 800:-. Men det är ett tag sen jag såg några i bra skick till salu. men vist tycker jag att "seriefreak" ska försöka att få vad han vill ha. jag tycker personligen 2 papp är överpris.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Några bilder jag har tagit till min annons:

http://pici.se/pictures/exZrKELWO.jpg
http://pici.se/pictures/wioycHVpi.jpg
(Obs. väldigt många märken och repor är på plastfickan och alltså inte på tidningen)
Användarvisningsbild
Martin
Very Fine
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 17:56
Ort: Sverige

Inlägg av Martin »

Kan jag få köpa dina knasen böcker? ALla utom klassiska söndagssidor 1960-1963?
Kalle anka samlare
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

En annons kommer läggas ut på blocket imorgon, uppdaterar inlägget då!
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Det ligger redan en samling Knasen på Blocket.
828 tidningar.
Jag trodde att det var du!

http://www.blocket.se/vi/13264423.htm
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Det är inte jag, han har mer tidningar, men jag har mera album, böcker, autograf, pocketar, filmer mm. Jag har fler äldre tidningar än honom, då det står 40st 1970-79 och jag har ca 85st tidningar 1970-1079. Tycker han skulle beskriva lite mer och säga skick på iallfall årgångarna och på alla dom äldre. Det skulle vara bättre om han laddade upp lite egna bilder på samlingen, istället för ett album som inte ingår.

"Insänd av: Knasen" [V]

Tänkte prova med att lägga ut allt för 9000kr (se bilderna i övre inlägg)
Skriv svar