Varför heter ni som ni gör?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Isegrim skrev:
... eftersom jag redan kallas det för #1074;#1086;#1083;#1082; internt passade Isegrim bra.


#1074;#1086;#1083;#1082;? vopk?

(Äsh, forumet verkar tvärvägra att hantera ryska tecken oavsett om man skriver dem direkt eller med xmlescapesekvensker ...)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Så vad blir det då transkriberat till latinska?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

Wakuran skrev:
Bufkin skrev:
Dunkelbrink är en karaktär i en rollspelsmodul som jag älskade när jag var liten.... (och MÅNGA år senare även i en bok av samma kreatör).

Men du heter ju "Bufkin"...?


Wtf... haha jaja jag heter oftast dunkelbrink på internet... det är jobbigt att jobba skift man är ofta trött :)

Bufkin är apan med vingar i Fables.

Jag tyckte nog att det för en gång skull skulle vara kul att heta något som var relaterat till forum ämnena. Jaja livet är hårt.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Isegrim »

Wakuran skrev:
Så vad blir det då transkriberat till latinska?


http://www.eudict.com/?lang=ruseng&word ... 0%BB%D0%BA
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

I brist på fantasi och tid att sitta och grubbla på ett toppenoriginellt alias så fick det bli Looding (mitt efternamn med -ing ändelse). Många av mina vänner kallade mig det och därför var det det första som damp ner.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Inlägg av Marvel »

Samlar på svenska marvel så det fick bli "Marvel" helt enkelt. Var för lat för att komma på något originellt.
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Nemesis
Fine
Inlägg: 233
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 20:07
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Nemesis »

Nemesis är ju såklart snott från Magica de Hex korp.
Nemesis
Användarvisningsbild
Sifousab
Very Good
Inlägg: 74
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 21:09
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Sifousab »

Varför jag kallas Sifous. Ja ni det för 15 år sen börjar jag spela online spel och då fick jag slump fram ett namn och fick Sifous Freeman och jag behöll Sifous till allt annant också. Nn heter jag inte Sifous här utan sifousab för att ett av mina företag (håller på med serier i annat land och är en liten del av det vi gör) heter så och jag satt å täckte på saker i företag när jag rega här. Se har jag inte orka bytta namnet. Alla som känner mig vet vem Sifous.
Jag vet att jag stavar som en galen. kan har med att gör att jag är ordblind
http://sifousmovies.se/
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag samlar på spindelmannen och elektra serier, där av namnet.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag spelade i ett death/trash-metal band som hette Serpent Obscene, mitt artistnamn där var Robrocker eller Rob Rocker. Jag är med på bandets första två skivor som basist.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Farbror Kjell
Very Good
Inlägg: 104
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 01:16
Ort: Sverige

Inlägg av Farbror Kjell »

Att jag heter Kjell har nog de flesta redan gissat, (jaså inte du xxxxxx), nåja. Och Farbror tillkom för att inge någon sorts moget intryck ( ? ), eller nåt. Dessvärre är 50 strecket lite väl nära, så helt tokigt är det kanske inte.
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av luckylök »

Luckylök kommer från en kompis som kallade sig det. Tyckte det var ett roligt namn, eftersom jag är en Lucky Luke nörd!! :D
Senast redigerad av 1 luckylök, redigerad totalt 0 gånger.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av skaraborg76 »

Efter länet som var men som ej längre är!
Siffrorna har med mitt liv att göra!
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av mohsart »

På 80-talet kallade jag mig moh efter mina namn Mats Olof Hjalmarsson, det är också så jag signerar mina konstnärliga försök. Tre bokstäver tillåts tyvärr alltför sällan på Nätet, varför jag utökade till mohsart, det var fö i USA 1987 som jag började kalla mig det och numera är det även namnet på mitt företag.

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av Wakuran »

...och det har inte alls något att göra med en överskattad östeuropeisk kompositör? [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av impeesa »

Impeesa har sitt ursprung i något zulu-språk vill jag minnas. Det gavs som smeknamn till Robert Baden-Powell (grundaren till världens scoutrörelse) under slaget i Mafeking. Man trodde då att de betydde "vargen som aldrig sover", men eftersom det inte finns vargar i Afrika är det mer troligt att man menat hyena.

http://www.scouting.org.za/seeds/impeesa.html

Tog namnet eftersom jag i min ungdom hade en otrolig förmåga att vända på dygnet... och för att jag är/var scout.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Alex
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 14:43
Ort: Calisota

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av Alex »

Mitt riktiga namn är Alexander [;)]

Jag kallas också på olika ställen på internet för McScrooge (från Scrooge McDuck, alltså Joakim von Anka), Alex@nder (yep) och In Donaldismo Veritas (NAFS(k):s valspråk eller vad jag nu ska kalla det)
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av AlexZ »

Satt och försökte komma på ett bra namn på e-postadress för hotmail. Lät inte så bra med ***, som jag hade innan. Så provade olika saker med mitt namn (Alexander A***). Men allt var upptaget *** etc.

Så jag började istället prova alex och sedan olika ändelser. alexos, alexis, alexx, alexi och tillslut blev det alexzien. Tyckte det var såppas bra att jag sedan började använda det på forum etc.
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av bas03 »

http://vacaco.se/story/bas03st.htm
:D

Grejen att det är mina initialer stämmer faktiskt men sen står 03 för månad jag är född, inte besök från gud :)

Uppkom för många många år sen när jag och några klasskompisar gjorde hotmail-adresser från bibblans lånedatorer. Rätt så tråkigt nick men har kört med det sen dess.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av Labrador Road 26 »

bas03 skrev:http://vacaco.se/story/bas03st.htm
:D

Grejen att det är mina initialer stämmer faktiskt men sen står 03 för månad jag är född, inte besök från gud :)

Uppkom för många många år sen när jag och några klasskompisar gjorde hotmail-adresser från bibblans lånedatorer. Rätt så tråkigt nick men har kört med det sen dess.

Underhållande story i länken, snäppet mer roande än den verkliga. [;)]

EDIT: Tänkte först på leecher i en annan form, de som åker xp-snålskjuts i MMOs utan att egentligen bidra.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar