Trevlig sommar!

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:
burnout skrev:surfa med fötterna finns massor med folk som fixar det, känner en tjej som dricker öl med fötterna( Man blir impad när man ser det) så det ska väl inte vara några problem för dig som bara har lite ont i en arm? [:o)]


Minns att Mork i tv-serien Mork och Mindy kunde dricka med ett finger, som han stoppade ner i glaset. (Man fick lyckligtvis aldrig följa med Mork in på toaletten (men man kan ju gissa [:)]))

Minns den där gamla Joakim Pirinen-serien med långfingret nu.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av RioGrande »

Här var den! Titta från c:a 8:21 och framåt....
http://www.youtube.com/watch?v=3bnwbwrOM6g

(Och Joakim P-serien var bra, kul och pedagogisk)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av larsa66 »

Jag får bjuda på en teckning jag suttit och klottrat på datorn. Jag tänkte slänga ut den till midsommar men det tog längre tid än så. Nu är jag skapligt nöjd men ha överseende om jag gjort nån färgmiss.

trevlig sommar alla forumiter!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av Wakuran »

larsa66 skrev:Jag får bjuda på en teckning jag suttit och klottrat på datorn. Jag tänkte slänga ut den till midsommar men det tog längre tid än så. Nu är jag skapligt nöjd men ha överseende om jag gjort nån färgmiss.

trevlig sommar alla forumiter!

Litet märkligt val att posta ett foto på bildskärmen istället för själva bilden, men det ser ju rätt bra ut annars...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:
larsa66 skrev:Jag får bjuda på en teckning jag suttit och klottrat på datorn. Jag tänkte slänga ut den till midsommar men det tog längre tid än så. Nu är jag skapligt nöjd men ha överseende om jag gjort nån färgmiss.

trevlig sommar alla forumiter!

Litet märkligt val att posta ett foto på bildskärmen istället för själva bilden, men det ser ju rätt bra ut annars...


Jo, jag vet inte varför jag gjorde så. Men på nåt märkligt sätt kändes det rätt [:)]
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av Grumme »

Glad sommar önskar jag alla forumiter, och det vill jag göra med en text från ett tidningsurklipp som mina föräldrar fann lämpligt att ha uppsatt i vår sommarstuga. Kan inte för mitt liv begripa varför... [8)]

Ute blåser sommarvind,
föräldrarna räfsar kring björk och lind,
inne sitter liten kille.
Läser Mad, Buster, Fantomen, Dennis och Buffalo Bille.


[:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av larsa66 »

Grumme skrev:Glad sommar önskar jag alla forumiter, och det vill jag göra med en text från ett tidningsurklipp som mina föräldrar fann lämpligt att ha uppsatt i vår sommarstuga. Kan inte för mitt liv begripa varför... [8)]

Ute blåser sommarvind,
föräldrarna räfsar kring björk och lind,
inne sitter liten kille.
Läser Mad, Buster, Fantomen, Dennis och Buffalo Bille.


[:)]


Härlig dikt.
Fick mig att minnas när farsan gjorde sig lustig över att man kunde säga vad som helst om mig när jag satt och läste serier. Jag hörde nog det mesta men spelade bara med i charaden. :)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trevlig sommar!

Inlägg av rkaj »

Snygg bild och härlig dikt! Trevlig sommar på er själva!
Skriv svar