Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av RioGrande »

Har för det mesta varit nöjd med dem ... alla tre. Adlibris Bokus CDON. Cdon brukar dock vara dyrare, så dem anlitar jag bara när de andra inte har en grej.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Har för det mesta varit nöjd med dem ... alla tre. Adlibris Bokus CDON. Cdon brukar dock vara dyrare, så dem anlitar jag bara när de andra inte har en grej.

Men kan det bero på att du är mindre skickkänslig?... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av RioGrande »

Det vet jag inte. Men det har inte kommit några transportskadade. Men däremot fick jag ett album som var lite felvikt i tryckeriet (som de aldrig borde packat).... men jag orkade inte reklamera det.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av BoJustBo »

Stämmer att dom stora 3 här i sverige inte alltid är perfekta i sin packetering men den enda gången jag fått något värre än kantstött så har bokus skickat ny direkt.
Som en icke-samlare utan bara en läsare med en stor samling så stör det mig inte så värst om färgen i ett hörn skavts av med två milimeter eller andra sånna småsaker.

Måste nog säga at Amazon är värre med sin packetering så det är inte exclusivt till sverige. Om du nu är samlare som värkligen måste ha sakerna i topp skick så är det köp av vanliga människor som gäller.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Agentum »

jo jag håller med, det är bra trist och få kantstötta hardcovers, men det är för vanligt pga att det packas för klent.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av MAD »

För det allra mesta har det jag köpt genom svenska boklådor på nätet kommit fram i gott skick. Vid ett par tillfällen har jag orkat reklamera för att det inte såg bra ut vilket alltid funkat ganska smidigt. Till Amazons fördel måste jag bara säga att enda gången det blev skadat i transporten så fick jag behålla de dåliga böckerna och fick nya skickade till mig. Det tycker jag är bra service :-)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av K-E Lindkvist »

För tillfället är jag dödligt trött på tvära och bittra människor. :evil: Jag förstår att man kan ha sina randiga skäl till att hamna i denna sinnesstämning, men tycker å andra sidan att man trots detta faktiskt har ett visst ansvar att inte förgifta hela sin omgivning... Face it, det är bara att inse att livet inte är vad man personligen uppfattar som "rättvist" alla gånger. Själv har jag alltid varit av uppfattningen att glaset är halvfullt istället för halvtomt. Förnöjsamhet påstås ju också leda till ett längre liv, så det ligger lite i ens eget intresse att kunna lägga verkliga eller inbillade oförrätter bakom sig och gå vidare i tillvaron. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av RioGrande »

Öppnade ett av mina gamla Jeff Hawke-album (Special-comics). Jag blev arg och tappade helt lusten att läsa Jeff Hawke... eftersom alla sidorna var lösa. Det var inget bra klister i de där böckerna. Varje gång jag öppnar boken händer samma sak. Jeff Hawke är dömd.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Wakuran »

Det är bara att ta en praktisk gummisnodd runt albumet, så är biffen klar! [8]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Göran Semb »

Ett av skälen till att köpa nya, dyra utgåvor av serier som man egentligen redan har -- att slippa risken att de rasar isär i händerna på en när man öppnar dem.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av K-E Lindkvist »

RioGrande skrev:Öppnade ett av mina gamla Jeff Hawke-album (Special-comics). Jag blev arg och tappade helt lusten att läsa Jeff Hawke... eftersom alla sidorna var lösa. Det var inget bra klister i de där böckerna. Varje gång jag öppnar boken händer samma sak. Jeff Hawke är dömd.
Brukar kunna gå att lösa om man stoppar tillbaka sidorna och värmer albumryggen försiktigt med ett strykjärn så limmet smälter och fäster på nytt. En lätt missfärgning kan uppstå, men hellre det än lösbladssystem. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av RioGrande »

Wakuran skrev:Det är bara att ta en praktisk gummisnodd runt albumet, så är biffen klar! [8]

Snodden gick av. Jag fick den i ögat. Nu är jag ÄNNU ARGARE. (O tempora, o mores ... vart är världen på väg?????)
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av smorkin »

RioGrande skrev:
Wakuran skrev:Det är bara att ta en praktisk gummisnodd runt albumet, så är biffen klar! [8]

Snodden gick av. Jag fick den i ögat. Nu är jag ÄNNU ARGARE. (O tempora, o mores ... vart är världen på väg?????)

Jo, jag kommer ihåg de där Special-Comics där en del nummer var av typen Titta-på-omslaget-och-sidorna-ramlar-ut. Hade ett alldeles för hårt klister som kristalliserade på en gång. Vissa nummer hårdare drabbade än andra, och just Jeff Hawke kommer jag ihåg var bland de sämsta. Annars var det väldigt bra serier i Special-Comics!

Det var någonting med klister på 70-talet, har en del vanliga böcker med samma problem från den tiden, som Bernces pocketserie med science fiction som var fantastiska vad gäller innehållet men urusla vad gäller klistringen... Har någon av böckerna i flera kopior eftersom alla saknar några utramlade sidor men tillsammans får jag ihop en hel roman [:o)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Wakuran »

Jag har nog försökt limma om på nytt med nytt lim några gånger... Med varierande resultat, har jag för mig...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Agentum »

Samma här limma om med vettigt papperslim som inte blir fnashårt när det torkar och så lägg i press några dar eller så.

Men börjar lösa blad falla ur är det färdigt, det har jag aldrig löst.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Wakuran »

Köpte förresten nyss senaste SH 3 via AdLibris och den var knackig på baksidan trots att den såg bra inpackad ut. Eventuellt kan felet ha uppkommit tidigare och Bakhåll skickat ut ett måndagsexemplar till försäljning... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Serieguden »

Jag har limmat om någon av Spindelmannen superseriepocket som alla sidorna lossnat i. Använde bokbinderi lim, och det håller bra, men det blir ju inte så snyggt.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av RioGrande »

Jag klistrade ihop mitt Jeff Hawke-album sedan. Läste även några andra Jeff Hawkealbum av bara farten. Bra serie. Jeff Hawke ÅTER inne i värmen! /// MEN nu sitter jag istället och irriterar mig över att jag bara har sista delen av Dan Cooper: "Tefatets gåta" (i nr 13/1972 av Pilot). (Några andra Dan Cooperäventyr har jag fler delar av...).
Tänk om man varit mer flitig med att leta begagnade tidningar åren runt 1980, när dessa tidningar var mer vanliga i seriebodar och så...
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av K-E Lindkvist »

Sedan deras VD Per Sigvardssons ytterligt barnsliga och nedsättande kommentarer på det förment "kapade" FB-kontot kommit i dagen tänker jag i fallet XXL frångå mina principer att aldrig använda detaljhandeln som showroom. Så det så. [:p]

Förresten, varför är det så ofta medelålders män i ledande positioner som får sina konton på sociala medier övertagna av icke auktoriserade användare? Dåligt säkerhetstänk, eller???
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Agentum »

Det vet du väl att de har superman som password :-)
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar