Bloggar

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

Bufkin skrev:Handlingar och tankemönster.

Jaså, menar du handlingarna med att skjuta ihjäl folk eller något annat? För att skjuta ihjäl folk är inget som är unikt för fascismen, faktum är att de flesta som skjuter eller blir skjutna inte har någon som helst koppling till det. I det här stycket exempelvis ur manifestet ser jag inga direkta likheter mellan fascism eller ens högerextremism, snarast mer åt vänster, eller nästan anarkistiska.

"2.3 Ten Reasons to Get Rid of the European Union
1. The EU Promotes Crime and Instability
The EU does not protect the peace in Europe. On the contrary, it undermines stability in
the continent by dismantling border controls at a time of the greatest population
movements in human history, with many migrants coming from politically unstable
countries whose instability spills over to European states. Through its senseless
immigration policies, the EU could become partly responsible for triggering civil wars in
several European countries. Maybe it will be remembered as the “peace project” which
brought war.

The European Union has created a borderless region from Greece to France and from
Portugal to Finland, yet the citizens of these countries still pay most of their taxes to
nation states whose borders are no longer upheld. It is ridiculous to pay up to half of
your income to an entity that no longer controls its own territory or legislation. Unless
national borders are re-established, the citizens of EU member states no longer have any
obligation to pay taxes.

The EU promotes a ridiculous amount of laws and regulations, yet street crime largely
goes unpunished and is growing increasingly common. Laws are used to punish the lawabiding
while real criminals rule the streets, although this flaw is admittedly shared with
many national governments. The EU makes a mockery out of the social contract every
single day. As the authorities from Berlin via Amsterdam to London and Rome fail to
uphold law and order, citizens have not just the right, but the duty to arm themselves in
order to protect their property and the lives of their loved ones."
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Bloggar

Inlägg av Bufkin »

Du lyckas välja en text som verkligen är en programförklaring till "behovet av fascism" och inte direkt kristemn. Hur du får det där till anarkistiskt är helt oförklarligt.

Labrador Road 26 skrev:"2.3 Ten Reasons to Get Rid of the European Union
1. The EU Promotes Crime and Instability
The EU does not protect the peace in Europe. On the contrary, it undermines stability in
the continent by dismantling border controls at a time of the greatest population
movements
in human history, with many migrants coming from politically unstable
countries whose instability spills over to European states. Through its senseless
immigration policies
, the EU could become partly responsible for triggering civil wars in
several European countries. Maybe it will be remembered as the “peace project” which
brought war.

The European Union has created a borderless region from Greece to France and from
Portugal to Finland, yet the citizens of these countries still pay most of their taxes to
nation states whose borders are no longer upheld. It is ridiculous to pay up to half of
your income to an entity that no longer controls its own territory or legislation. Unless
national borders are re-established, the citizens of EU member states no longer have any
obligation to pay taxes.


The EU promotes a ridiculous amount of laws and regulations, yet street crime largely
goes unpunished
and is growing increasingly common. Laws are used to punish the lawabiding
while real criminals rule the streets,
although this flaw is admittedly shared with
many national governments. The EU makes a mockery out of the social contract every
single day. As the authorities from Berlin via Amsterdam to London and Rome fail to
uphold law and order, citizens have not just the right, but the duty to arm themselves in
order to protect their property and the lives of their loved ones.
"
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

Att motsätta sig staten/stater och det ekonomiska systemet med skatt är till stor det anarkism. Fascism vill oftast ha en stark stat med ett mer totalitärt styre. Breivik ser ju här att fast EU har mängder med lagar och regler så hjälper det inte och han tycker då att det är bättre att avskaffa den totalitära lösningen EU är. Ja det ser jag som anarkistiskt.

EDIT: Här kan man å andra sidan snarare säga att han håller en högerkonservativ hållning, inte fascistisk men helt klart höger och framför allt väldigt konservativ.

"2.101 Preserve or replace the European monarchies?
European constitutional monarchies:
- Belgium
- Denmark
- Luxembourg
- The Netherlands
- Norway
- Spain
- Sweden
- United Kingdom
How do the majority of cultural conservatives view the current state of the European
royal families and their future? What is the attitude towards the institution of Monarchy in
general? Does it have a future, perhaps even an extended role under a cultural
conservative government?
The constitution of most European countries declares that the various governments of
Europe and the commander in chief of the military forces are vested in the specific king
or queen.

More democratic than republic
The king or queen of a country is more democratic than a president ever could be
because he or she represents all citizens. An elected president would owe his selection to
a political faction, and this would publicly divide him from many of his countrymen and
would make his claim to represent "the people" less convincing. Frequent selections of
presidents would interrupt the continuity essential for an effective head of a country. An
elected president will always be partisan, whereas a monarch will not be. The king/queen
and her heirs have been trained from birth for one vocation -- that of discharging the
duties of sovereign of the country. Therefore, they are the only citizens fit to assume this
important position.

Most of the world's democracies are constitutional monarchies, whereas the majority of
undemocratic nations in the world are republics. Of course there are exceptions. Such
nations as France, and the USA are democratic republics, but by far, the majority of
republics are undemocratic. The residual powers of the King/Queen make the monarchy
more democratic. The king/queen for example, has the power to dismiss a prime minister
who is doing something illegal or is tampering with the democratic machinery in the
country. Upon the dismissal, the king/queen can call a quick election to promote
democracy."

RE-EDIT: Här kallar han till och med den svorne fienden för vår tids nazister, det har jag svårt att se att en person som är fascist skulle göra.

"3.5 A new era has come - the time for dialogue is now over
“Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable.”
John F. Kennedy

The cultural Marxists have for more than 50 years disregarded the will of the majority of
Europeans. The time for dialogue is now over. The time for armed resistance has come.
The most basic human right is to defend oneself against deliberate cultural attacks or
even an institutionalised cultural genocide of unprecedented historical proportions. It’s
not just a right but a duty for all Europeans to defend oneself against such atrocities
through armed struggle. We call upon you, fellow Europeans. Stop complaining and
instead fight by our side.

We, the patriotic Europeans, will continue to effectively revolt against the “Nazis of our
time”; the cultural Marxist/multiculturalist elites, who are leading us to the cultural
slaughterhouse by selling us into Muslim slavery.
Yes, we have lost the democratical struggle to defend Europe from deliberate cultural
annihilation. As more people realise this we will see an increasing number of Europeans
joining our ranks to fight by our side.

Many brothers and sisters have fallen already, the pioneers, the brave heroes, and the
first to pick up their guns. We are the legacy of these first “unknown” pioneers. We did
not want this but we are left no choice. Armed struggle is the only rational approach.
We, the free indigenous peoples of Europe, hereby declare a pre-emptive war on all
cultural Marxist/multiculturalist elites of Western Europe."
Senast redigerad av 2 Labrador Road 26, redigerad totalt 0 gång.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Bloggar

Inlägg av Bufkin »

Unless national borders are re-established,
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

Bufkin skrev:Unless national borders are re-established,

Att avskaffa den större staten (EU) för att återinföra den mindre staten (Norge och för all del Sverige också) kan knappast ses som fascistiskt. Möjligen patriotiskt på nationsnivå.

EDIT: Men som jag tolkar det är det avskaffandet av EU som är det primära, att Norge blir självständigt igen är mer en bonus man får på köpet.

RE-EDIT: Ska inte posta mer av den religiösa galningens ord, men avslutar med detta som jag tycker visar tydligt på att det är religionskamp som det handlar om i första hand.

"3.8 Differentiating between and dealing with category A, B and C traitors:
hardcore Marxists, cultural Marxists, suicidal humanists/career cynicists and
capitalist globalists

One of the foundational problems in Europe today is that the multiculturalists and the
suicidal humanists lie to everyone to preserve comfortable illusions. Political correctness
is a mandatory lie in European societies.

The multiculturalists have traditionally cheered the most violent totalitarian movements
in other parts of the world as “freedom fighters” (Islamic and communist organisations)
while native Europeans in Denmark, Germany, the UK or France who peacefully fight
against becoming a persecuted minority in their own country always are labeled as
racists, fascists, Nazis and generally the worst scum of the earth. Why are so called
Palestinians who fight for their own country “nice” while Europeans doing the same
labeled as “evil”? The answer is simple: Because native Norwegians, Brits, French,
Germans are white Christians and therefore evil by default according to multiculturalist
doctrines.

It is expected that native Europeans shall humbly watch and applaud their own
annihilation and extinction. The fact that we are persecuted and harassed in our own
countries does not violate our human rights because we are white Christians and
therefore evil by default."
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Bloggar

Inlägg av Bufkin »

Det känns lite som att du inte vet så mycket om fascism. Fascismen är extremt nationalistisk. Den "föds" nästan alltid ur en saga om det allmänna förfallet av samhället där några heroiska personer vänder sig mot samhället och upprättar något som ofta har historiskt mytiska idéer. Den är revolutionär och tvekar inte att använda sig av våld och terrorism är inte ovanligt. Förövaren ser sig ofta som ett offer, att de var tvugna att offra sin mänsklighet för nationen och folkets väll.

Man beskriver ofta världen som om den är i ett kulturkrig (ta tyskarnas entarte kunst tex) och den är väldigt rasistiskt (däremot är den oftast inte biologiskt rasistisk som nazisterna var utan man pratar mer "metafysiskt" om en kulturs kraft).

De mytologiska (och ibland ockulta) inslagen är vanliga, i Italien pratade man tex väldigt mycket om romarriket medans nazisterna gillade såväll tempelriddare som gamla germanska kungar.

När Breivik klär sin fascism i kristendomens kappa är det för att han behöver en historia att luta sig mot och med tanke på att fienden är muslim så är det ingen slump att han modererar sin värld på en kristen myt. Jag tror dessutom att när han skriver kristen så har det lika stor tyngd som vit eller europe, det är där för att exkludera fienden och ge honom rätt och en offerroll.


Labrador Road 26 skrev:Att motsätta sig staten/stater och det ekonomiska systemet med skatt är till stor det anarkism.

Det gör han inte. Han motsätter sig Eu:s rätt att ta ut skatt när de inte ens kan skydda sinna gränser, något som är en fascistisk grundstomme, nationen, folket och kampen. Han ser Eu som ett folkets kapitulation för andra krafter än de sanna och rätta.

Labrador Road 26 skrev:Att avskaffa den större staten (EU)

Det är Breiviks ideologi vi pratar om, inte din.

Det skulle förvåna mig om Eu motstånd inte är en av de vanligaste åsikterna inom europas alla fascist partier. Fascismen är nationalistisk.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

Bufkin skrev:Det är Breiviks ideologi vi pratar om, inte din.

Det skulle förvåna mig om Eu motstånd inte är en av de vanligaste åsikterna inom europas alla fascist partier. Fascismen är nationalistisk.

Ja visst är det hans, jag har inte menat något annat om det nu varit oklart.

Som jag ser det kan det finnas EU-motstånd ifrån två helt olika infallsvinklar. Vänsterns som ser det som en mer kapitalistisk form som är till för att stänga ute andra länder från marknaden, som den naturliga fortsättningen på kol-stålunionen. Sedan den mer radikala högerns som håller nationalismen på en mer lokal nivå och ogillar att EU även innebär gemenskap med länder rätt långt bort. Båda är emot EU men av helt olika anledningar. Både V och MP är väl EU kritiska och ser helst en utgång. Men det innebär ju inte att de är nationalister för det. SD vill inte att svenska soldater ska tjänstgöra utomlands i Natoregi, typ Afghanistan. Den tanken delas nog av vänsterfolk generellt. Så man kan alltid hitta saker som överensstämmer med den andra sidan.

Min bild av Breivik, baserad på hans egna idéer inte rapportering i media, får honom till en religiös fanatiker inte en politisk ideolog i främsta hand.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Bloggar

Inlägg av Bufkin »

Labrador Road 26 skrev:Ja visst är det hans, jag har inte menat något annat om det nu varit oklart.

Det var mer en kommentar till att se eu som en större stat, känns mer som din värdering än breiviks.

Labrador Road 26 skrev:Min bild av Breivik, baserad på hans egna idéer

Problemet är att man behöver "verktyg" för att kunna tolka hans ideer. När du läser en text som är uppenbart en del i den fascistiska sagan om samhället och inte ser den som det istället utan istället upplever den anarkistiskt (?) så är det svårt att ta din analys på allvar.

Som religös korsfarare så är Breivik en gåta. Den förklaringen skapar fler frågor än den besvarar (tex valet av mål) medans breivik som fascist är logiskt och helt i linje med hur fascister brukar beskriva sig själva.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Bloggar

Inlägg av jens-olof »

Stockholm Pride kör ju igång, det måste man ju ha en åsikt om, det
är obligatoriskt i mitt yrke! [:D]

http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.asp ... ry=7844556

Jens
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

jens-olof skrev:Stockholm Pride kör ju igång, det måste man ju ha en åsikt om, det
är obligatoriskt i mitt yrke! [:D]

http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.asp ... ry=7844556

Jens

Jag skulle säga att det är just det som sänkt hela konceptet. Politiken ska nästla in sitt fula tryne i allting där de kan sno åt sig lite billiga poänger, eller rättare sagt förskansa sig än mer makt över medborgarna. Det har blivit rena första majtåget fast där även högern ska paradera och verka märkvärdiga. Det är bara att inse att paraden övergått till att vara rena fackeltåget för politiska partier och deras systerorganisationer som LO.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Bloggar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Labrador Road 26 skrev:Jag skulle säga att det är just det som sänkt hela konceptet. Politiken ska nästla in sitt fula tryne i allting där de kan sno åt sig lite billiga poänger, eller rättare sagt förskansa sig än mer makt över medborgarna. Det har blivit rena första majtåget fast där även högern ska paradera och verka märkvärdiga. Det är bara att inse att paraden övergått till att vara rena fackeltåget för politiska partier och deras systerorganisationer som LO.


Politikerhat, mycket?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:Politikerhat, mycket?

Kommer det som en överraskning? Tycker jag varit väldigt tydlig med vad jag anser om politiker och politiken. Bortsett från det så var Pride från början inte en plattform för politiska partier att visa upp sig, vilket det blivit mer och mer under årens lopp. Inte så att att den vidgats att inkludera fler sexuella avarter, pedofiler, nekrofiler, koprofager, zoofilister och andra lyser fortfarande med sin frånvaro utan den har blivit övertagen av politiken, och deras ränkspel. DN kör artiklar om att vänstern försöker förstöra Pride, vilket förstås handlar om påhopp på högern, inget annat.

I USA brukar man skämta om advokater som Jordens avskum, de står högre än politiker hos mig. När Dante Alighieri definierade de olika helvetesstegen i den Gudomliga komedin så missade han tyvärr avsatsen för dessa makthungriga typer. Närmast hör de väl hemma i Malebolgia, den åttonde kretsen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Divina_Commedia
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Bloggar

Inlägg av jens-olof »

Labrador Road 26 skrev:
jens-olof skrev:Stockholm Pride kör ju igång, det måste man ju ha en åsikt om, det
är obligatoriskt i mitt yrke! [:D]

http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.asp ... ry=7844556

Jens

Jag skulle säga att det är just det som sänkt hela konceptet. Politiken ska nästla in sitt fula tryne i allting där de kan sno åt sig lite billiga poänger, eller rättare sagt förskansa sig än mer makt över medborgarna. Det har blivit rena första majtåget fast där även högern ska paradera och verka märkvärdiga. Det är bara att inse att paraden övergått till att vara rena fackeltåget för politiska partier och deras systerorganisationer som LO.


Men det urprungliga Pride hade just det syftet, att påverka och lyfta frågan, så
politikernas närvaro är inte skapat av partierna, utan resultatet att Prides väldigt
medvetna lobbyarbete!
Så i detta fallet, så kan man se Sveriges mest framgångsrika lobbyister! [;)] Så tror f.n
att Sverigedemokraterna är sura för att de inte tillåts delta (för de vill detta).
Och det är inte politikernas fel, för de dansar efter samma pipa som alla andra, de deltar på nåder,
och alla partier är medvetna att hamnar de i onåd, så kommer det att sprida sig fort i media!

"Be there or be square!" [:o)]

Jens
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

jens-olof skrev:Och det är inte politikernas fel, för de dansar efter samma pipa som alla andra, de deltar på nåder,
och alla partier är medvetna att hamnar de i onåd, så kommer det att sprida sig fort i media!

"Be there or be square!" [:o)]

Jens

På nåder skulle jag inte kalla det för utan snarare att de tar chansen att nästla sig in på ytterligare ett ställe, precis som finansen gör om minsta doft av pengar kan anas. Vill SD vara med så är det på grund av samma anledning som alla andra partier, de vill visa upp sig och kanske få en och annan röst på grund av det. Precis som alla andra partier. Mest konstigt är det egentligen att KD är med, och diverse andra religiösa samfund som i grunden motsätter sig homosexualitet. Vad miljölobbyn ska i paraden att göra blir än mer obegripligt, den nedskräpning som blir i samband är ju inte precis så miljömässig, eller lastbilarnas utsläpp heller om man ska vara petig.

Det är bara att inse att detta är politiskt och finansiellt jippo, inget annat. Bögarna hat sålt sig, varken de vill eller inte, eller blivit övertagna kan man nog säga. Jag som stått på plats på Hornsgatan har sett förändringen ske gradvis under de här åren, det konstiga är att det får fortlöpa och bli än mer infiltrerat.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Bloggar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Alla kanske inte ser det som en svulst? Jag tror att Pride-organisatörerna är medvetna om hur det kan uppfattas, men föredrar uppmärksamheten framför stoltheten? (pun intended)

Din syn på politiker är både bedrövlig och farlig på samma gång. Nej, jag tänker inte utveckla det.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Bloggar

Inlägg av jens-olof »

Labrador Road 26 skrev:
jens-olof skrev:Och det är inte politikernas fel, för de dansar efter samma pipa som alla andra, de deltar på nåder,
och alla partier är medvetna att hamnar de i onåd, så kommer det att sprida sig fort i media!

"Be there or be square!" [:o)]

Jens


Det är bara att inse att detta är politiskt och finansiellt jippo, inget annat. Bögarna hat sålt sig, varken de vill eller inte, eller blivit övertagna kan man nog säga. Jag som stått på plats på Hornsgatan har sett förändringen ske gradvis under de här åren, det konstiga är att det får fortlöpa och bli än mer infiltrerat.


Förstår inte riktigt hur du menar, Pride är ju från början en politisk manifestation
för att stärka HBTQ:s ställning! De har ju inte "sålt sig" utan lyckats i sitt ursprungssyfte,
oerhört framgångsrikt dessutom, att påverka! Man glömmer ofta att det mesta av partipolitiken
har sitt ursprung från föreningar, jurister, ekonomer, företag och tankesmedjor. Om man följer
varje ny lag baklänges, så kan man bli väldigt förvånad över varifrån grundtankarna kommer.

Folk med politikerförakt vill gärna se ett "vi och dom", men det finns bara ett "Vi" och olika
yttringar av detta. Om du någon gång träffar på någoting i stil med "Regional utvecklingsplan",
så titta på vilka som ingår i remissrundan så blir du förvånad. I synnerhet när man vet att en drös
andra dessutom har varit med om förarbetena!

I korthet så har folk de politiker de förtjänar i en demokrati, o inget folk förtjänar en diktatur!

Jens
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Bloggar

Inlägg av Labrador Road 26 »

jens-olof skrev:Förstår inte riktigt hur du menar, Pride är ju från början en politisk manifestation
för att stärka HBTQ:s ställning!

Folk med politikerförakt vill gärna se ett "vi och dom", men det finns bara ett "Vi" och olika
yttringar av detta. Om du någon gång träffar på någoting i stil med "Regional utvecklingsplan",
så titta på vilka som ingår i remissrundan så blir du förvånad. I synnerhet när man vet att en drös
andra dessutom har varit med om förarbetena!

I korthet så har folk de politiker de förtjänar i en demokrati, o inget folk förtjänar en diktatur!

Det är inte min bild av själva paraden, utan att den fanns för att fikusarna och flatorna ville visa upp sig, och stå för vad de är. Tidigare kunde inte jag se något politiskt i paraden men senaste åren har det ökat markant. Det började nog ta fart efter det att Gudrun Schyman deltagit och förra året (eller om det var året innan) så dansade Filippa Reinfeldt omkring, patetiskt.

Politik går ut på att ha så mycket makt som möjligt över så många som möjligt och det är det jag ogillar. Ju mindre makt de har desto bättre.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Bloggar

Inlägg av larsa66 »

Labrador Road skrev:
Politik går ut på att ha så mycket makt som möjligt över så många som möjligt och det är det jag ogillar. Ju mindre makt de har desto bättre.


Intressant.
Vem ska ha makten då?
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Bloggar

Inlägg av Linus S »

Spännande diskussion! [:)]
Ja, vem ska ha makten då? Eller vilka?

Bloggade om mitt favoritparti häromdan:
Läs inlägget här!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Bloggar

Inlägg av Rufus »

larsa66 skrev:
Labrador Road skrev:
Politik går ut på att ha så mycket makt som möjligt över så många som möjligt och det är det jag ogillar. Ju mindre makt de har desto bättre.


Intressant.
Vem ska ha makten då?


Jag. 8-)
Skriv svar