Fredagen, dagen då man INTE kommer

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Fredagen, dagen då man INTE kommer

Inlägg av RioGrande »

Fredagen, dagen då man INTE kommer till Serieforum. Känner ni igen er i den beskrivningen? Är det bara en känsla eller är det verkligen så att fredagen är den dagen då flest av er/oss väljer att inte vara på Serieforum? Eller i alla fall den dagen då flest är lågaktiva på forumet... [:)]

Fantastiskt oviktig och onödig undersökning detta.... (Men jag har tänkt på detta i flera år... Man går in på Serieforum för att se om någon skrivit något kul eller bra... Men om det är fredag finns det inte mycket att hämta... då håller folk antagligen istället på och jobbar ifatt allt de inte gjort under veckan eller också håller de på med fredagsmys (till vilket "att vara på Serieforum" inte räknas? [:(] ) ..... Kanske ger sig många, rentav, ut i krogsvängen och sviker forumet denna veckodag? )
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fredagen, dagen då man INTE kommer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kan inte säga att jag sett det mönstret. Men kanske är det så. Däremot vill jag minnas att en del tidigare forumbråk startat under fredagkvällar, om detta är kopplat till eventuellt konsumerande av alkohol kan jag inte säga men det är möjligt.

Själv vet jag att jag postat en del filmrecensioner på fredagar, men övriga poster är nog spridda jämt över veckodagarna.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Re: Fredagen, dagen då man INTE kommer

Inlägg av Schuberg »

Labrador Road 26 skrev:Kan inte säga att jag sett det mönstret. Men kanske är det så. Däremot vill jag minnas att en del tidigare forumbråk startat under fredagkvällar, om detta är kopplat till eventuellt konsumerande av alkohol kan jag inte säga men det är möjligt.

Själv vet jag att jag postat en del filmrecensioner på fredagar, men övriga poster är nog spridda jämt över veckodagarna.


Är själv villig att instämma med Rio, fredagar är det väldigt lugnt på forumet från de flesta håll. Om jag ser till mig själv så är det just på fredagen som man sällan loggar in på forumet. Slutar jobbet vanligtvis på eftermiddagssidan, sen är det hemåt, laga en trevlig middag, dricka gott och bara ta det lugnt. Fredagsmysa som Rio säger.

Dvs Mys utan serieforum och allt vad serier heter för att ens respektive ska få en lugn stund som hon själv hoppas på "utan seriesnack"(som hon ändå får), på lördagarna brukar det ofta röjas i gömmorna(för att respektive tycker att högarna sväller och aldrig minskar?! [?] ) och kanske göras ett par tradera-auktioner. Om man nu inte packar auktioner man redan sålt, eller gör bådadera. Söndagen brukar gå i samma tecken samt för att verkligen kolla igenom vad som ligger ute för stunden(vilket även genomföres maniskt mån-tors). Fredagen är som sagt i mitt fall, den dag jag försöker att ägna mig åt min respektive(vilket jag tycker att jag gör samtliga veckans dagar?! [:p] ) och inte serierna(även om det ofta går dåligt med att undvika serier eller snack kring detta) [:o)]

Det LR säger känns korrekt, eller att det åtminstone inträffar under i vart fall fredag eller lördag kväll. Kanske har ordet alkohol en bidragande orsak till de ord som vid vissa stunder dryftats under dessa enstaka kvällar.. [;)]

(Detta är garanterat mitt längsta inlägg under en fredag över huvudtaget) Kan det månne bero på att respektive inte finns hemmavid ikväll?! [8D]
Skriv svar