Eran musiksmak !

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Very Fine
Kontakt:

Re: Eran musiksmak !

Inläggav K-E Lindkvist » tor 01 jun 2017, 20:40

"It was fifty years ago today..."

Bild

Bild

Bild

Firar detta viktiga datum med att gräva fram vad jag alltid trott vara en svensk originalpressning från 1967 (inhandlad på skivbörs i Stockholm sommaren 1979). Faktiskt rätt länge sen jag lyssnade på den aktivt - men det skall bli trevligt att återknyta bekantskapen!

Sveriges radio uppmärksammade jubileet i Kulturnytt.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tor 01 jun 2017, 21:31

Annars var det väl också någon officiell ommastring och ommixning som släpptes nu, har jag för mig... Någon som hört den?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Very Fine
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » mån 17 jul 2017, 04:49

Jag har roat mig med att sätta samman en spellista på Spotify till Scooter Girl av Chynna Clugston-Flores (eller Majors som hon hette när hon skapade denna miniserie) utifrån de uppgifter och textfragment som finns angivna i serien. Helt komplett blev den dock inte, men den räcker ett bra tag ändå.

Bild

Tilläggas kan att förlaget sammanställt en liknade lista på Youtube med ytterligare låtar utöver de som nämns i själva serien, men jag antar att serieskaparen själv vet mer om sitt verk än vad som framgår i text och bild...

- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Very Fine
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » lör 30 jun 2018, 23:49

Det var flera år sedan jag senast såg Eva Eastwood på scenen (nej, jag är inte putt för att hon fick förhinder och inte kunde spela på mitt 50-årskalas) men ikväll framträdde hon tillsammans med The High-Jacks (anförda av det förra underbarnet Per-Erik Jonsson) på hemstadens cityfestival. Visserligen bara en timme, men jösses vilket ös (med klös)!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » sön 01 jul 2018, 10:45

Hon är lättlyssnad, brukar ge bra utdelning. Nu har Blge haft sin 1:a lite hårdare festival för oss som växt ur "kinder festen" som börjar denna vecka (Peace & love) som troligen kommer att göra kk efter festivalen (känns det som).

Ett av dom bästa banden på denna festival som gick var Among Lynx Har ni möjlighet att se dessa tjejer som rockar byxorna av dom flesta SE DOM, är en upplevelse

Återgå till "Loungen"