Eran musiksmak !
Vidare så hoppas jag ni inte missat:
http://www.bbc.co.uk/lifeonmars/
Fantastisk bakgrundsmusik med godbitar som:
http://www.youtube.com/watch?v=rkm9OiYvmPc&mode=related&search=
Clapton har inte alltid varit världens tråkigaste gitarrist.... [8D]
(Tack Arne! [:)]
http://www.bbc.co.uk/lifeonmars/
Fantastisk bakgrundsmusik med godbitar som:
http://www.youtube.com/watch?v=rkm9OiYvmPc&mode=related&search=
Clapton har inte alltid varit världens tråkigaste gitarrist.... [8D]
(Tack Arne! [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."
- Kung Orne I
- Near Mint
- Kontakt:
- Stenens vise
- Very Fine
- Kontakt:
- Seriefreak
- Very Fine
- Kontakt:
[quote="Sir-L"]
Gillar man White Stripes ska man kolla in Göteborgska 60-tals bandet The Bootjacks, deras låt "The Circle" är helt makalös, finns på samlingen "Searchin' for shakes: Swedish beat 1965-1968".
[/quote]
Jag skulle vilja rekommendera Monks skiva Black Monk time från 1966 och Jets skiva Get Born från 2003, och särskilt för dom som gillar The White Stripes, The Hives eller annan garagerock. Två grymt bra skivor.
Gillar man White Stripes ska man kolla in Göteborgska 60-tals bandet The Bootjacks, deras låt "The Circle" är helt makalös, finns på samlingen "Searchin' for shakes: Swedish beat 1965-1968".
[/quote]
Jag skulle vilja rekommendera Monks skiva Black Monk time från 1966 och Jets skiva Get Born från 2003, och särskilt för dom som gillar The White Stripes, The Hives eller annan garagerock. Två grymt bra skivor.
- Labrador Road 26
- Gem Mint
Jag har fyra-fem vinylspelare varav två portabla som kan köras på batterier, för den där ultimata picknicken. Fast numera blir det mest mp3 direkt i datorn, enklare när man sitter vid den så mycket. Är dock aningen tveksam till kolfiberborstar som ligger på skivan under spelning, föredrar lösa som bara hålls mot skivan några varv. Skulle gärna lägga vantarna på två 1200:or för en billig penning.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
[quote="klagg"]
Turbonegro (eller Turboneger som dom kallade sig innan dom blev kända internationellt) spelar inte hårdrock utan "deathpunk". Ett namn dom själva hittat på för att klassificera sin musik, som är en blandning av punk, glamrock och metal. Hur som helst är dom riktigt bra, jag rekommenderar dig att leta upp (eller ladda ner :-P) deras skiva Apocalypse Dudes, skivan på bild i ditt inlägg är riktigt bra också, men med tanke på dina tidigare inlägg så kanske det är för mycket punkrock på den.
Jag såg dom för övrigt live på Wacken för ett par veckor sen och dom var riktigt bra :-)
[/quote]
Ett grymt bra band som kommer till sverige i december som förband till Marilyn Manson, dom ska spela i både Stockholm och Göteborg. Jag såg dom på Hultsfred senast och kommer att se dom nu i december.
Jag läste ett reportage en gång och där beskrev dom själva sin musik som "homoerotisk dödspunk".
Nåt som är ganska unikt med dom är att dom har en stor skara fans som har egna små "chapters" med namn på städerna dom bor i t.ex: Turbojugend Vånga - Öttum. Det finns över 2300 olika såna här chapters.
Turbonegro (eller Turboneger som dom kallade sig innan dom blev kända internationellt) spelar inte hårdrock utan "deathpunk". Ett namn dom själva hittat på för att klassificera sin musik, som är en blandning av punk, glamrock och metal. Hur som helst är dom riktigt bra, jag rekommenderar dig att leta upp (eller ladda ner :-P) deras skiva Apocalypse Dudes, skivan på bild i ditt inlägg är riktigt bra också, men med tanke på dina tidigare inlägg så kanske det är för mycket punkrock på den.
Jag såg dom för övrigt live på Wacken för ett par veckor sen och dom var riktigt bra :-)
[/quote]
Ett grymt bra band som kommer till sverige i december som förband till Marilyn Manson, dom ska spela i både Stockholm och Göteborg. Jag såg dom på Hultsfred senast och kommer att se dom nu i december.
Jag läste ett reportage en gång och där beskrev dom själva sin musik som "homoerotisk dödspunk".
Nåt som är ganska unikt med dom är att dom har en stor skara fans som har egna små "chapters" med namn på städerna dom bor i t.ex: Turbojugend Vånga - Öttum. Det finns över 2300 olika såna här chapters.
- General Fredrik
- Very Good
- Kontakt:
Jag tycker om Jazz,electric banana band,amy diamond mm
General Fredrik
Mitt Gröngölings Forum
http://grongolingarna.forumportal.se/index.php
-----------------
Innehar Titlarna
D.O.M.H.E.R.R.E= Duktig Ornitolog Med Hedervärd Engagerad Redighet och Rekord Energi
S.T.U.T.= Stabil Tålmodig och Uthållig Typ
O.R.G.B = Operation Rädda Greve Bernad
Mitt Gröngölings Forum
http://grongolingarna.forumportal.se/index.php
-----------------
Innehar Titlarna
D.O.M.H.E.R.R.E= Duktig Ornitolog Med Hedervärd Engagerad Redighet och Rekord Energi
S.T.U.T.= Stabil Tålmodig och Uthållig Typ
O.R.G.B = Operation Rädda Greve Bernad
Är synthare i grunden, men har haft lite olika avstickare med perioder av hårdrock och annat som tex Billy Idol.
Detta har medfört att jag idag anser mig ha en rätt bred musiksmak, dock mestadels inom alternativ musik.
De genres som jag lyssnar mest på är:
* Synth
* Bitpop
* Futurepop
* EBM
* Industrial
* Goth
* Gothic Metal
* Tanz Metal
* Symphonic Metal
För tillfället är jag lite insnöad på symfomi-metal av typen Within Temptation, Xandria, Nightwish och Evanescence.
Detta har medfört att jag idag anser mig ha en rätt bred musiksmak, dock mestadels inom alternativ musik.
De genres som jag lyssnar mest på är:
* Synth
* Bitpop
* Futurepop
* EBM
* Industrial
* Goth
* Gothic Metal
* Tanz Metal
* Symphonic Metal
För tillfället är jag lite insnöad på symfomi-metal av typen Within Temptation, Xandria, Nightwish och Evanescence.
Gillar ganska mycket och olika musik framför allt hårdrock (ni vet väl att Anthrax gjort en låt om Judge Dredd?), Black Sabbath's 8 album med Ozzy slår det mesta. Tycker att det gjordes väldigt mycke bra musik på 70-talet t ex: Abba, Björn Skifs å så. P3 spelar mycket bra modern musik, skyr dock de kommersiella radiokanalerna som pesten!
Jag äger förresten också en vinylspelare men använder mest mp3.
Jag äger förresten också en vinylspelare men använder mest mp3.