NEONPOJKEN- ny serie

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

NEONPOJKEN- ny serie

Inlägg av Jimmy Wallin »

Om ni följer adressen nedan kan ni läsa första kapitlet av min nya serie "Neonpojken".
Då jag själv inte kan avgöra huruvida detta är bra eller anus tar jag tacksamt emot era kommentarer.

http://2.bp.blogspot.com/_YHZN5KvRqsY/SS6CCaQ814I/AAAAAAAAAts/c5YvYwvIe4E/s1600-h/NEONPOJKEN+webb.jpg
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

[quote]Ursprungligen postat av Jimmy Wallin

Då jag själv inte kan avgöra huruvida detta är bra eller anus tar jag tacksamt emot era kommentarer.[/quote]
Undrar om det bara var jag som reflexmässigt utbrast "Det är anus!" så fort jag läste den meningen...

Nejdå; det ser alldeles ypperligt ut så där långt. Fast lite mer skulle ju inte skada.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Den är helt klockren. Asball.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Tackar!
Jag har tänkt fortsätta göra tvåsidiga episoder som dels funkar var för sig och dels som en längre berättelse. innan jag ger mig på det så är det dock viktigt för mig att få reda på hur andra uppfattar serien.
Målet är att göra något som till formen ser ut som en klassisk superhjälteserie men som i själva verket är något helt annat, men det har ni säkert redan förstått.

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Mycket bra, gillar skarpt draget med superhjältar i vardagliga trassel-situationer, blir extra underhållande när de har sina dräkter på sig också. Finns ganska många sådana filmer på Youtube, men har inte sett särskilt många i tecknad form, så tummarna upp här. Undrar dock om proportionerna är ändrade på bilden, ser aningen hoptryckt ut, som hos folk som inte kan ställa in widescreen tv:n ordentligt. Teckningar och manus är på topp för övrigt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
U-go Girl
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:00
Ort: Sverige

Inlägg av U-go Girl »

Snyggt upplagt med formen på rutorna! Dessutom var den väldigt rolig! =)
Det finns egentligen inte något att kritisera, allting är väldigt snyggt tecknat och dialogen är välskriven. Twistade superhjälteserier är alltid roligt och du verkar ha bra idéer!
Det enda är kanske att när du skriver att meningen är att den "till formen ser ut som en klassisk superhjälteserie" så stämmer det endast delvis, i exempelvis ruta 2-3 så ser han inte riktigt ut som en klassisk superhjälte på grund av de mer utrycksfulla ansiktsuttrycken, mer klassiska superhjältar ser rätt mycket mer stiffa ut.. MEN det är förstås inget problem och inget jag skulle tänkt på om du inte skrivit något =).
Jag gillar den! Vill se mer!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Instämmer med samtliga föregående talare! Superhjältar + vardagssaker = ofelbart (tror jag)
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

"Han vet inte ens vad jag heter"

¨Helt obetalbart, Lysande! Fullträff.
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Brukar inte gilla hjälteserier (förutom TMNT, som alla vet). Men tycker detta var jättebra! Ut med det i tidningsform!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Tack för all beröm! Det värmer.
Hittills har jag bara hört bra saker om serien så jag måste ju bevisligen ha gjort någonting rätt.Jag ska ge mig på en ny episod nästa vecka, sedan är det väl dags att jaga publiceringsform.
Användarvisningsbild
Johanness
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 28 nov 2008, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johanness »

Riktigt bra och underhållande, jag brukar inte ha mycket till övers för superhjälteserier, men i den här formen kan jag tänka mig att köpa ett album.
FU and have a nice day!
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Nu på söndag medverkar både jag och Neonpojken i ungdomsprogrammet Bobster som sänds i SVTs Barnkanal. Det blir seriesnack, liveteckning och eventuellt en smygtitt på kommande avsnitt.
Användarvisningsbild
Nemesis
Fine
Inlägg: 233
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 20:07
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Nemesis »

Tror faktiskt att jag instämmer med alla föregående talare! Lite kul också att många (iallafall jag) troligen skulle ha ungefär den attityden i Neonpojkens sits, tror jag.
Nemesis
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Riktigt sjysst det lilla vi fått se hittills. Jag har alltid gillat när det mer vardagliga tar sig in i superhjälteliven. Spider-man är väl klassikern på just det området, även om det här var ännu mer jordnära. Färgerna och teckningsstilen ger mig aningen Mike Allred-vibbar sådär vilket är positivt.
Användarvisningsbild
Nemesis
Fine
Inlägg: 233
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 20:07
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Nemesis »

[quote="Jimmy Wallin"]

Nu på söndag medverkar både jag och Neonpojken i ungdomsprogrammet Bobster som sänds i SVTs Barnkanal. Det blir seriesnack, liveteckning och eventuellt en smygtitt på kommande avsnitt.
[/quote]

Vad kul! Hur dags ska man slå på Barnkanalen på söndag?
Nemesis
Användarvisningsbild
Jimmy Wallin
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 00:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Wallin »

Programmet går mellan 17.00- 17.30 om man (likt undertecknad), inte har möjlighet att se det då så kan man trösta sig med att det kommer att finnas tillgängligt via SVT play. På min blogg www.kaffemeddopp.blogspot.com kan man se lite bilder från mitt besök i tv-huset.
Användarvisningsbild
Slybjörnäger
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 04 apr 2009, 18:58
Ort: Sverige

Inlägg av Slybjörnäger »

AS BRA!!!!!!!!!!!!!!!
Skriv svar