Min arbetsblogg om rockbandet som vill uppleva Helvetet

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
mikaelbergkvist
Near Mint

Re: Min arbetsblogg om rockbandet som vill uppleva Helvetet

Inläggav mikaelbergkvist » lör 20 mar 2010, 20:51

Ja jävlar, det ska fan vara troende. Tur man slipper sånt.

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » sön 21 mar 2010, 11:07

mikaelbergkvist skrev:Ja jävlar, det ska fan vara troende. Tur man slipper sånt.

Valkommen till klubben!
Fast Moses ar ju ok, forstas....Desto mer jag tanker pa det sa framstar han som en av de absolut coolaste profeterna; En sorts Gamla Testamentets Moussadagent...Hugger orat av en slavdrivare, smetar blod pa dorrar, trollar fram ormar, forpestar ett helt land med grashoppor, delar pa havet sa att folket kan fly fran Egypten, slanger lertavlorna med Guds budord i backen...
Bara en kan vid en forsta anblick tavla mot allt detta och det ar Jesus, fast han saknar originalitet; en simpel copycat! Inte undra pa att folk vander sig till Satan for de hogre svaren nar kristendomen ar den enda radande auktoritet som de kommit i kontakt med.
Manga hardrocks- eller dodsmetallband gor ett litet lojligt intryck nar de bygger imagen pa polariteten gott/ont. Det ena forutsatter det andra vilket innebar att de faktiskt tror pa Jesus aven om de av image-skal bespottar honom.
Forlata arkebiskopspedofilerna pa Irland som paven gor ("I'm so sorry!") eller lata dem brinna i Helvetet? Den populariserade bild av satanister som skiner fram i filmer och serier ar for mig fyllda av ett hogre rattspatos an kristendomen. Svin ska stekas. Eller for att tala med Gamla Testamentets sprak: Oga for oga, tand for tand...

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » mån 22 mar 2010, 16:12

Cadial skrev:
mikaelbergkvist skrev:Ja jävlar, det ska fan vara troende. Tur man slipper sånt.

Valkommen till klubben!
Fast Moses ar ju ok, forstas....Desto mer jag tanker pa det sa framstar han som en av de absolut coolaste profeterna; En sorts Gamla Testamentets Moussadagent...Hugger orat av en slavdrivare, smetar blod pa dorrar, trollar fram ormar, forpestar ett helt land med grashoppor, delar pa havet sa att folket kan fly fran Egypten, slanger lertavlorna med Guds budord i backen...
Bara en kan vid en forsta anblick tavla mot allt detta och det ar Jesus, fast han saknar originalitet; en simpel copycat! Inte undra pa att folk vander sig till Satan for de hogre svaren nar kristendomen ar den enda radande auktoritet som de kommit i kontakt med.
Manga hardrocks- eller dodsmetallband gor ett litet lojligt intryck nar de bygger imagen pa polariteten gott/ont. Det ena forutsatter det andra vilket innebar att de faktiskt tror pa Jesus aven om de av image-skal bespottar honom.
Forlata arkebiskopspedofilerna pa Irland som paven gor ("I'm so sorry!") eller lata dem brinna i Helvetet? Den populariserade bild av satanister som skiner fram i filmer och serier ar for mig fyllda av ett hogre rattspatos an kristendomen. Svin ska stekas. Eller for att tala med Gamla Testamentets sprak: Oga for oga, tand for tand...

Kan ni inte läsa Darwins "Om arternas uppkomst" allihop där nere i öknen och fatta att ni är puckon.
Alla religioner med bara en gud är tråkiga! :mrgreen:

Inlägget över gränsen, användaren varnad.
//UlfK, moderator.

mikaelbergkvist
Near Mint

Inläggav mikaelbergkvist » mån 22 mar 2010, 17:41

Cadial skrev:

Valkommen till klubben!

Tacka för det - jag grundade den.

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » mån 22 mar 2010, 22:14

skaraborg76 skrev:
Cadial skrev:

Valkommen till klubben!

Kan ni inte läsa Darwins "Om arternas uppkomst" allihop där nere i öknen och fatta att ni är puckon.
Alla religioner med bara en gud är tråkiga! :mrgreen:

Inlägget över gränsen, användaren varnad.
//UlfK, moderator.

Darwin? Vad ar det for gammalt skrap? I Israel sysslar man med livets byggstenar:
"Report: Israeli scientists discover way to counterfeit DNA

Israeli scientists have shown it is possible to fabricate DNA evidence, according to an article published in the New York Times on Tuesday.
The findings could possibly call into question the credibility of DNA as evidence in criminal cases.

In their tests, the scientists fabricated blood and saliva samples that contained DNA taking from a different person, the New York Times reported. The article states that the scientists also could take a DNA profile in a database and use it to make a DNA sample to match the profile without needing any tissue from the person."

By Haaretz Service

Tags: Israel News, New York Times

Var goda och håll er till ämnet framöver. Det är varken rätt tråd eller forum för sådana diskussioner.
/ Björn - Mithroth

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » tis 23 mar 2010, 17:53

Ser ut att vara lite snisk och snask i den serien. Hondjävlar som omfammnar badets kvinnliga person, och det föga systerligt.
Tror nog jag bojkottar detta serieprojekt!

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » tis 23 mar 2010, 23:44

skaraborg76 skrev:Ser ut att vara lite snisk och snask i den serien. Hondjävlar som omfammnar badets kvinnliga person, och det föga systerligt.
Tror nog jag bojkottar detta serieprojekt!

Det ar helt ok om du vill bojkotta!
Som jag skrev i tradens inledning sa ar det inget for minderariga. Jag lagger till att det inte ar for kansliga personer heller. Serien publiceras i det tuffa magasinet Eskapix, som inte kanner ordet censur. Tvartom, sa vill Eskapix rora om lite i det trygga Folkhemmet.

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » ons 24 mar 2010, 07:48

Folkhemmet ska vara tryggt buse!

Åter igen, för att förtydliga; vi kallar inte varandra för "buse" eller "pucko" på Serieforum.se. Användaren varnad.

Cadial: även du bör lugna ner dig och tona ner provokationerna.

//Ulf K, moderator

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 24 mar 2010, 11:02

Jag är iofs osäker på hur allvarligt menat det där sista inlägget var, men okej, man ska undvika personangrepp...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Kontakt:

Inläggav UlfK » ons 24 mar 2010, 11:09

Wakuran skrev:Jag är iofs osäker på hur allvarligt menat det där sista inlägget var, men okej, man ska undvika personangrepp...

Ironi och glimten i ögat fungerar tyvärr inte i skriftspråk. [:I] Det är därför vi har alla emotikoner. [:)]

Men som sagt, vi kallar inte varandra namn ens med en smiley efter. Vanlig hyfs gäller. Basta. [}:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » ons 24 mar 2010, 11:29

Varningen noterad, aven om jag inte tycker att jag varit sarskilt provocerande. Men helt ratt: Ironi ar mycket svart att forsta i skrift. Ha en bra dag, allihop!

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » mån 29 mar 2010, 22:37

Dom kan ju inte vara så smarta i bandet om dom tar livet av sig pga att de vill uppleva helvetet!
Dom hade ju hamnat där ändå, och dom kan ju knappast inte ta sig därifrån.

Hade jag skrivit något så dumt då hade jag nog lekt med tanken att bandets medlemmar sålt sina själar till Satan i utbyte mot att de skulle få framgång som artister. Och sedan när de blivit kända kommer Fan och kräver betalt.
Hade varit smartare tycker jag.

Verkar som tanten i gänget inte är hetrosexuell. Är det lite manliga fantasier med i serien?

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 30 mar 2010, 01:21

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » tis 30 mar 2010, 14:34

Wakuran skrev:http://www.chick.com/reading/tracts/0034/0034_01.asp ;)

Det var ju en tråkig sida du länkar till.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 30 mar 2010, 14:44

skaraborg76 skrev:
Wakuran skrev:http://www.chick.com/reading/tracts/0034/0034_01.asp ;)

Det var ju en tråkig sida du länkar till.

Tja, alla kan väl inte uppskatta Jack Chicks förmodat omedvetna ostiga kitschighet.

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » tis 30 mar 2010, 19:15

skaraborg76 skrev:Dom kan ju inte vara så smarta i bandet om dom tar livet av sig pga att de vill uppleva helvetet!
Dom hade ju hamnat där ändå, och dom kan ju knappast inte ta sig därifrån.

Hade jag skrivit något så dumt då hade jag nog lekt med tanken att bandets medlemmar sålt sina själar till Satan i utbyte mot att de skulle få framgång som artister. Och sedan när de blivit kända kommer Fan och kräver betalt.
Hade varit smartare tycker jag.

Verkar som tanten i gänget inte är hetrosexuell. Är det lite manliga fantasier med i serien?

Varfor kalla det dumt, Skaraborg?
Iden om att salja sin sjal till Satan for att fa musikaliska framgangar ar oerhort gammal och trakig och inte alls sarskilt smart. Filmen Crossroads med demongitarristen Steve Vai som Satans gitarrist ar en av mina favoriter:http://www.youtube.com/watch?v=6CAJtu2nHLw
Nej, varfor maste hon vara heterosexuell? Hon ar rockstar utan granser; darfor testar hon allt, inklusive man, kvinnor, droger och Helvetet.

skaraborg76
Avstängd

Inläggav skaraborg76 » ons 31 mar 2010, 12:23

Nog är det dumt att ta livet av sig för att uppleva Helvetet! Pröva inte hemma!
Och bandet kan ju knappast komma tillbaka och göra karriär.
Tycker serieskaparen det är erotiskt egande med kvinnlig homosexualitet? :roll:

Cadial
Very Fine

Inläggav Cadial » tor 01 apr 2010, 11:48

skaraborg76 skrev:Nog är det dumt att ta livet av sig för att uppleva Helvetet! Pröva inte hemma!
Och bandet kan ju knappast komma tillbaka och göra karriär.
Tycker serieskaparen det är erotiskt egande med kvinnlig homosexualitet? :roll:

Exakt! Prova inte hemma, men garna i en fantasy-serie!
Komma tillbaka? Vem vet? De realistiska inslagen i serien balanseras av fantasielement dar det ar fullt mojligt. Och karriaren verkade inte sa viktig langre; darfor begick de sjalvmord; for att fa ytterligare en kick. Hur manga ganger gar det att fylla en fotbollstadion med blodtorstiga fans utan att trottna?
Sjalvklart eggande! [8]

Återgå till "Att skapa serier"