Runmagikern - en hemmagjord serie

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
bryta
Fair

Runmagikern - en hemmagjord serie

Inlägg av bryta »

Hallå, hallå!

Jag har precis börjat med detta att serieteckna! Ritade lite serier när jag var
yngre (nära 30 nu, huga) och jag har snabbt funnit glädjen i det hela igen!

Rent teckningstekniskt kan jag inte jämföra mig med andra "riktiga" serie-
tecknare, eller med de flesta här på detta forum, men jag håller på att träna,
så jag hoppas att jag kan utveckla den biten.

Serien jag håller på med är en slags äventyrsserie i fantasymiljö. Jag har lite
speciell humor, så serien kanske inte passar alla. Däremot skulle jag bli glad
över kritik och synpunkter. Jag vill gärna förbättra mig!

Här är serien:

http://runmagikern.bloggsida.se/

//Dan
Patrik A
Fine

Re: Runmagikern - en hemmagjord serie

Inlägg av Patrik A »

Jag tycker serien verkar vara helt okej, och jag tänker följa den en bit på vägen för att hinna bilda mig en uppfattning om det hela! jag vill nog läsa lite mer först, innan jag kan komma med någon form utav omdöme.
Användarvisningsbild
luckylök
Fine

Inlägg av luckylök »

Rolig serie. Kunde dock vara lite seriösare. Men om du gillar denna stil så fortsätt. Jag ska fortsätta att följa med och se hur den utvecklar sig. Lycka till.
swinging90

Inlägg av swinging90 »

Du får fram Doks personlighet bra. Det andra kapitlet är bättre än det första eftersom det finns mer framåtrörelse i den. Alltså det finns fler händelser som gör läsarna nyfikna på vad som ska hända med Dok. Men om jag vore du skulle jag akta mig med för starka färger i bakgrunden. Gräset var alldeles för grönt och spyan för orange.

Det ska bli kul att läsa fortsättningen!
bryta
Fair

Inlägg av bryta »

Tack för kommentarerna!

swinging90 skrev:Du får fram Doks personlighet bra. Det andra kapitlet är bättre än det första eftersom det finns mer framåtrörelse i den. Alltså det finns fler händelser som gör läsarna nyfikna på vad som ska hända med Dok. Men om jag vore du skulle jag akta mig med för starka färger i bakgrunden. Gräset var alldeles för grönt och spyan för orange.

Det ska bli kul att läsa fortsättningen!

Bra tips angående färgerna! Försöker hålla koll på att de inte ska bli för starka, man blir
lite blind efter ett tag när man håller på.

luckylök skrev:Rolig serie. Kunde dock vara lite seriösare. Men om du gillar denna stil så fortsätt. Jag ska fortsätta att följa med och se hur den utvecklar sig. Lycka till.

Känner mig så pretentiös om jag ska vara seriös, hehe... Men det blir antagligen lite annorlunda så fort jag börjar
få in nya karaktärer och kommit in lite i handlingen. Alla i serien kan ju inte vara lika dryga som Dok, det funkar inte.

seriegranskningen skrev:Jag tycker serien verkar vara helt okej, och jag tänker följa den en bit på vägen för att hinna bilda mig en uppfattning om det hela! jag vill nog läsa lite mer först, innan jag kan komma med någon form utav omdöme.

Roligt!

EDIT: bloggen uppdaterad
Skriv svar