james bond, Helgonet

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
tjoster
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 24 aug 2015, 17:53

james bond, Helgonet

Inlägg av tjoster »

Hej..

Har fått 3 kartonger av min far fulla med James Bond tidningar från 1967 å framåt samt Helgonet 1970 å framåt. Skulle gissa att det är ca 200 tidningar å 80% är James Bond. Dom äldre tidningarna av James B. (1967) är inplastade å i fint skick (enligt Mig).
Jag har inget större intresse av det så då till Min fråga? Finns det ett intresse för dom ute i Sverige? Och om så e fallet hur skall Jag gå tillväga för att sälja dom?

Har ingen som helst erfarenhet av detta så Jag tar gärna emot tips ;)

Med vänlig hälsning

Daniel
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: james bond, Helgonet

Inlägg av Wakuran »

Du kan ju försöka sortera upp på årgångar och sälja med lågt utgångspris på Tradera.

Riktvärden kan du se här.

http://seriekatalogen.se/index.php?v=1559

http://seriekatalogen.se/index.php?v=1419
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: james bond, Helgonet

Inlägg av burnout »

Helgonet tycker jag att du kan lägga ut årgångs buntar av typ 40:-/ ½ årgången och se vad som händer (spar lite arbete).

J-B är det lite annat med, här är det fler samlare så dom säljer man stycke vis pga. löpande nr mellan 67-81. efter det kan du dela upp dom i halv/år fram till -90. efter 90 blev det 4-6 nr i åren, där kan man ta hela år.
Jag skulle i bra skick (fn-Vf det är bra skick) lägga 67-81 mellan 25-40:-/st, 81-90 ca 40:-/½ år, 91-98 40:-/år. Det är bättre att lägga sig lite lägre än att lägga sig högt och se vad vi "galningar" vill ha i samlingen. Jag har själv luckor i Bond så för mig är denna samling intressant. Detta är bara ett tips från mig men man bestämmer själv prisbilden, men kolla avslutade auktioner på Tradera så får du lite uppfattning om hur buden går i vågor på samma nr.
Skriv svar